Tak to máme konečně potvrzené. Alien: Isolation bude hororová akce z pohledu první osoby, ve které se vžijeme do kůže hrdinky Amandy Ripleyové, dcera Elleny Ripleyové, která se krátce objevila i ve filmu Vetřelci z roku 1986 od Jamese Camerona.
Alien: Isolation je ve vývoji ve studiu Creative Assembly (autoři série Total War) tři roky a vyjde koncem letošního roku ve verzích pro PC, PlayStation 4, Xbox One, PS3 a Xbox 360.
Podle slov Segy jde o nejambicióznější titul Creative Assembly. Potvrzeny byly i dřívější detaily, které odhalil Microsoft na stránkách Xbox Live Marketplace.
Po příběhové stránce nabídne Alien: Isolation atmosféru s neustálým strachem a smrtelné nebezpečí. Patnáct let po událostech z prvních Vetřelců se dcera Elleny Ripleyové, Amanda, musí pustit do zoufalého boje o přežití, aby odhalila pravdu ohledně zmizení její matky. V kůži Amandy budete svědky paniky a zoufalých obyvatel, kteří se obávají nepředvídatelných a nemilosrdných vetřelců. Budete muset sbírat zásoby, improvizovat a myslet, abyste přežili a dostali se dál. Nakonec nepůjde ani tak o samotné poslání/misi, ale o to, abyste prostě zůstali naživu.
Sega nově prozradila, že se hra bude skutečně odehrávat na chátrající obchodní stanici Sevastopol, kam se vydá Amanda se svou posádkou z Weyland-Yutani, aby získala potřebné záznamy a data. Při prozkoumávání obchodní stanice ale narazí na Xenomorfa. Není zatím jasné, jak se sem dostal, jisté je, že je nebezpečný a Amanda si na něj musí dávat velký pozor.
S větší části má jít o survival hru, kde nebudete mít moc nábojů, natož nějaké suprové střelné zbraně. Spolehnout se tak budete muset na výrobu předmětů (robustný crafting systém) a na sebeobranu. Vašim největším úkolem tak bude schovávání se, utíkání a čas od času i nějaký ten boj. Chybět nebudou ani NPC postavy, s nimiž se budete postupně seznamovat. Zatím není jasné, jak moc vám budou moci pomoci a zda od nich můžete vůbec něco očekávat.
Podle zahraničních kolegů, kteří byli přítomni na prezentaci s představením hry, se tvůrcům daří vytvářet skutečně hororovou hru. Při hraní se vám zvýší tepová frekvence a začnou se vám potit dlaně. I novináři potvrzují, že to nebude úplně tak střílečka, budete muset utíkat potemnělými chodbami a větráky a různě se skrývat.
Tvůrci dále prozradili, že se budete moci rozhodnout, jak se s jednotlivými situacemi vypořádáte a zda vůbec budete chtít prohledávat okolí. Pokud ano, tak vás odměna nemine. V opačném případě to budete mít těžší.
Samozřejmostí bude singleplayer, multiplayer, kooperace pro jednoho až čtyři hráče, žebříčky nejlepších hráčů a stahovatelný obsah (pravděpodobně nové mapy, zbraně apod. do mp.).
PS4 verze využije DualShock 4 – z repráčku uslyšíte zvukové nahrávky a bude se měnit i barva světla.
Alien: Isolation zatím působí jako velmi zajímavá hra, která by mohla letos překvapit. Jen, aby nešlo o lineární zážitek.
vypadá to příliš dobře než aby to mohla být pravda. držím vývojářům palce, snad se jim hra podaří. Ukázky vypadají krásně, ale znáte to jen už žádné bezhlavé střílení, na to nejni nikdo zvědavej! trencle připraveny
Wreis: Tak tím pádem vím jak se cítí .
czmajkl: Třeba se špatně vyspal
th0ca: Záleží na "druhu" vetřelce, neboli na prostředí v jakém se vyvinul, teda pokud se potřeboval vyvinout, tedka se to rozchází a to díky filmu prometheus který narušil nějaké komiksy, takže se hledá balanc mezi tím že vetřelci mají svoji domovskou planetu kde se nějak od promethea dostali a kde sice nejsou na vrcholu potravního řetězce, ale jak se dostali mimo svou "domovskou planetu" stala se z nich obdoba Xenomorphu jaké známe z filmu . Podle komixu dokážou vetřelci rozeznat chemickou reakci a tím určují kdo patří pod jakou královnu, takže se dá čekat že dokážou rozeznat podle toho i přítomnost jiného druhu, další jejich smysl vnímají je jako ten netopýří a ten jim pomáhá se rozeznat v prostoru. (Díky Omnibus: Vetřelci 1, 2 ) Takže sečteno podtrženo to co se stalo v tom traileru je bullshit a nebo má ten vetřelec nějakou mentální poruchu (jestli to vůbec jde)
Wreis, ne vetreci nemaj ani oci, ani usi, tema citlivejma senzorama sem myslel , ze vnimaji vibrace teplo a mozna i pachy a to celym telem, proto je vetrelec schopny ocasem zasahnout presne misto ktere chce. Mozna funguji jejcih smysly na bazi echolokace jako u zraloku kladivounu…
Doufejme že to dopadne dobře
Wreis: Jo, to by se k tej hře hodilo asi nejvíc =)
Tak jsem se mrknul po netu, nikdo nic neví. Někde píší, že mají oči, jinde že se orientují sluchem, pak zase echolokací, teplotami, feromony, elektromagnetickým vlněním… Ale moje zcela nejoblíbenější: "Maybe they guess"
Wreis: Je to taková zvláštní debata, vzhledem k nereálné podstatě vetřelců. Ale vetřelci určitě neloví pomocí sluchu. Údajně mají nějakým smyslem, asi něco jako čich, vnímat feromony. Proto se jim třeba nedokážou schovat ani predátoři
Jestli se ta hra povede a bude fungovat zhruba tak nějak jak si představuju, tak to bude první Aliens hra kterou koupím. Colonial Marines mě absolutně nezaujala, takový bezmyšlenkovitý střílečky opravdu nemusím… ale pořádnou survival hru s atmosférou která by se dala krájet, to už je jiná liga. Schovávání se v šachtách před těma smrtícíma potvorama není vzhledem k filmu zrovna logickej tah, ale i tak to zní kurevsky luxusně. Málo zbraní a hodně míst kam se dá vlézt…to je ono! Pokud to bude Aliení Amnesia, tak si to moc rád koupím…pokud to ale bude další tupá střílečka, tak ať si ji nechají.
Neloví náhodou vetřelec pomocí sluchu? Heh, citlivé senzory na kůži… Co s nima měří? Vlhkost vzduchu?
achjaj to ceho sem se bal je skutecnost. Plizeni za vetrelcovyma zadama, za tvorem, ktery nema oci, ale svoje obeti lovi pomoci citlivych senzoru na kuzi, se ted bude jen objevovat, strasit ve stinech a sycet za rohem. No, ale porad to vypada lip jak ta predchozi blbost colonial marines.
Fakt? Průkopník je Amnesia
rappix taky ze je:-D
yesman: To zní skoro jako by byl snad Outlast nějaký průkopník žánru.