Aktualizace: Šéf designu Middle-earth: Shadows of Mordor se při prezentaci hry pro britský Eurogamer vyjádřil, že Assassin's Creed vědomě rozhodně nekopírují.
„Na Assassin's Creed sérii jsme vůbec nemysleli. Prostě jsme chtěli udělat akční adventuru z pohledu třetí osoby, kde je pochopitelně stealth, lovení a boj nablízko. Asi se tomu srovnání v tomto bodě nevyhneme, rozhodně to ale neděláme vědomě.“
„Klíčovou součástí Shadows of Mordo je postupné vraždění nepřátel s postupem k výše postaveným. Spousta her má něco podobného, hierarchii nepřátel nemá jen Assassin's Creed.“
Závěrem rozhovoru pak Michael de Plater uvedl, že s příchodem nových konzolí chtějí vytvořit volnější a osobnější hru. Výsledkem má být systémem Nemesis umožňující, že si vás nepřátelé budou pamatovat a podle toho na vás budou v průběhu hry reagovat.
Původní zpráva
Včera dopoledne jsme se dočkali první gameplay ukázky z připravovaného akčního dobrodružství Middle-earth: Shadow of Mordor od Monolith Productions. V komentářích nejen na Zingu, ale po celém světě, se objevovaly názory, že hra až moc připomíná populární sérii Assassin’s Creed, což by očividně nemuselo být daleko od pravdy.
Jeden z bývalých programátorů Ubisoftu, který se podílel na vývoji Assassin’s Creed a Assassin’s Creed 2, obvinil vývojáře Shadow of Mordor z kopírování. Tvrdí, že nezkopírovali pouze styl hry, to by nebylo nic zvláštního, ale hlavně využili kód a animace.
„Podívejte se na tohle video. Vypadá to, že jsme pracovali na hře Middle-Earth,“ začal menší narážkou Charles Randall na Twitteru a pokračoval: „Vážně, může mi někdo říct, jak je možné, že Middle-Earth: Shadow of Mordor obsahuje podklady z Assassin’s Creed 2? Podívejte se na video. To je AC2, kódem i animacemi.“
Garviel Loken mu oponoval, že podle něho to má blíže k Batmanovi než AC2, když nepočítá animace při lezení. Na to Randall zareagoval: „Dělal jsem na AC2 dva roky. Vím, jak hra vypadá, jak se chová.“
„Vím, že nemám žádné zákonné nároky na Assassin's Creed 2. Doufám, že bude v Middle Earth nějaké zvláštní poděkování. Z videa ale vypadá Middle Earth hra zatraceně úžasně.“
Warner Bros, který bude vydávat Middle-earth: Shadow of Mordor, ani Ubisoft se ke kauze prozatím nevyjádřili.
coool tak to som ne ck
Všiml jsem si, že se to podobá, ale pořád to vypadá skvěle a myslím si že Ubisoft nemá taky všechno svoje.
No. . taky mohli Ubi zažalovat WarnerBros. a Marvel Comics, že Assassíni lezou jako Spiderman xD
tak snad zase nechtějí aby měla určité ingame prvky pouze a jenom značka AC, nevidím problém v tom když něco co se líbí současnému trhu napodobí jiná hra a třeba to i vylepší, pokud jim přímo někde nečorli jejich kod tak kde je problém? Nechci aby herní průmysl dopadl jako Apple vs Samsung, kde se soudí o miliony a pak to platí jen koncoví spotřebitelé na předražených produktech ….
Takze ve vysledku to bude mix Assassins creed a Batmana ve svete LOTR kde si mne bude pamatovat Boss jestli ho zabiju nebo ne . Zni to zajimave snad to neposerou
Vypadá to zajímavě, ale stejně celej Nemesis bude beztak jen u bossů a významných postav, takže když támhle střelíte skřeta do kolena, nebude o tom povídat svým příbuzným, prostě ho už nikdy nepotkáte a i kdyby nic si pamatovat nebude a pak ztoho dělají jakoby to bylo něco revolučního, dyť tohle měli už starý dobrý RPG kde když něco uděláte, ovlivní to něco a pak se to chová jinak, nic nového ani nějak úžasného jen zde to bude přímo zaměřeno na danou postavu.
"Spousta her má něco podobného, hierarchii nepřátel nemá jen Assassin’s Creed. "
Ti asi nepochopili, že všichni naráží na pohyby a animace, popřípadě přejmenovaný a vylepšený Eagle Vision. Systém Nemessis mi příjde jediný originální prvek v té hře.
Jo, a kupodivu to vadí tomu, co má za sebou ty nejlepší díly. Pochopil bych kdyby si stěžoval někdo z těch co dělali na dalších dílech ale tohle ne Tenhle se totiž nemá čeho bát
yesman
Az na to ze se to nelibi jen jednomu kterej s Asasinem uz nema nic spolecneho
jn mozna se tu klube lepsi hra jak assassin a vyvojarum z ubi se to nelibi tak at si prdel polibi:-D
Desmond Miles: Ok. Rozumím, co máš na mysli.
Ať je nechaj udělat dobrou hru a neserou se jim do toho takovýhlema sračkama . .
Desmond Miles: Nejde o styl šplhání, ale o ty animace a plynulost. V Saboteurovi je to šplhání postavený na úplně jinym ‚principu‘.
Tak právě to mě na tom nejvíc zaujalo – skákání! Vůbec ne soubojovej systém
Jako by byla AC serie jediná hra kde šplháme nebo vidíme všechny nepřátele. Spíš ať se soustředí na svoji hru protože poslední 2 díly byly pro mě zklamání.