Včera odpoledne společnost Microsoft oznámila, že od Epic Games koupila značku Gears of War a zároveň potvrdila, že Epic již nebude nadále pracovat na budoucích dílech této série. To ale neznamená, že by se Epic věnoval pouze svému Unreal Enginu, který je nejčastěji licencovanou technologií na trhu (Mass Effect, Batman: Arkham, XCOM, Tom Clancy, Tony Hawk, Mortal Kombat a mnoho další).
„Pokud někdo říká, že Epic už nebude vyvíjet hry, tak to není pravda. V současné době máme v přípravě více her, včetně Fortnite,“ objasnil mluvčí Wes Phillips.
Fortnite bude survival titul využívající Unreal Engine 4, jenž se bude soustředit na sbírání a stavění. Ve vývoji je minimálně od roku 2011.
Mike Gamble se v rozhovoru pro VG247 rozpovídal o tom, proč se rozhodli prodat Gears of War sérii Microsoftu. Tvrdí, že Gears je pro Xbox důležitou sérií, stejně jako Halo. Microsoft měl zájem i nadále vydávat nové díly. To ale Epic Games přestalo bavit, nechtěli neustále pracovat na jednom a tom samém projektu dokolečka. Navíc je už nenapadali žádné významné inovace a novinky, které by mohli přenést do budoucích dílů Gears of War. Své v tom sehrál i odchod klíčových lidí – Cliff Bleszinski a Rod Fergusson.
Když už jsme se o tom zmínili, tak by bylo vhodné dodat, že Cliff není zapojen do vývoje nového Gears of War ve studiu Black Tusk. Potvrdil to na svém osobních blogu.
„Můj bývalý zaměstnanec prodal Gears of War společnosti Microsoftu, kde na něm bude pracovat můj přítel Rod Fergusson. IP je v nejlepších rukou. Nebudu se stěhovat do Vancouveru a pracovat na novém Gears.“
Pak žertovně dodal: „Tohle je hřebík do rakve pro ty, kteří se ptali, zda by se Gears of War mohli někdy objevit na PlayStationu.“
Tak si bude Microsoft moct dál recyklovat těch svejch pár značek, co má a lidi, kteří se chtějí posunout dál, posunou se dál.
GoW je nic moc. Ale takový GoW, to je ta správná řežba.