Firma OTOY z amerického Los Angeles, která se specializuje na cloud a věnuje se své technologii Brigade engine, představila již třetí verzi svého enginu, která má do her za pomoci cloudu přinést fotorealistickou grafiku.
Systém by se podle jejich slov dal jednoduše implementovat do populárních herních enginů jako je Unreal Engine nebo Unity a nahradit v nich tak DirectX či OpenGL. Výsledkem by byla fotorealistická grafika bez větší zátěže na hardware, kdy by si hráč na obrazovce nebo televizi mohl užívat dosud nevídaných detailních efektů, včetně lepší simulace světla a rozsáhlejších herních světů.
Kromě toho se vývojáři budou moci spolehnout na podporu celé řady 3D modelovacích nástrojů.
To vše a mnohem více má nová generace Brigade enginu zajistit ve spolupráci s Amazon EC2 cloudem. Jde tak o podobný záměr jako má Microsoftu u konzole Xbox One. Otázkou je, jak to bude fungovat a jakou rychlost internetu bude technologie pro správné a bezproblémové fungování vyžadovat. Dá se očekávat, že cloud grafiky bude mít i připravovaná konzole od Amazonu, poběží na systém Android.
Brigade Engine 3 by měl být k dispozici v druhé polovině letošního roku společně s Amazon EC2 cloudem.
Mr. Lolendo: zas nadruhou stranu do statistiky se spíš nedostanou kancelářské pc na kterých se hry nehrají…zato si neumím představit herní pc bez steamu…. takže statistika by měla být spíše ve prospěch silnějších strojů…
xto: zlovkvetinaci
jo i když steam není daleko vše.
Core2quard Q9x50 (12M cache) a GTX 650TI Boost jsou mainstream. I 2 jadro i3 je výkonnější než cpu co je v konzolích
Nemůžeš počítat kancelářská pc apod. Jenže je problém že to nikdy nevíš.
Mr. Lolendo: A to vycházíš například z [ odkaz ] nebo jsi si tento výrok vycucal z prstu?
to: Lootmaster
U nás v ČR ale ne ve světě.
Haku: a málo, který pcčkař si může nechat zdát o pc s výkonem dnešních konzolí…. čím dál častější jev …. málo kdo má doma sestavu za pade…
Když odsuzujete konzole, že jsou pomalé jste proti sobě. Konzole sice mají nevýrazný hardware, ale ta optimilizace o tý si můžou PCčkáři jenom zdát.
Vypadá to jako raná alfa verze, snad z toho udělají něco použitelného, zatím stále fandím streamovací službě OnLive která funguje skvěle.
uvidíme co přinese directX12
Ilumpu – s tím kam se herní průmysl dostal během 25 let máš jistě pravdu. . konzumenti nám bohužel zlenivěli na hranici únosnosti.
Strč si Tomane kecy o konzolích za klobouk. Kdo ví co máš vůbec za sestavu a jestli tu jen nemrskáš mindrák. Ale kolik takových lidí se super uber mašinama je? Jednotky procent? Zbytek má kompy na/pod úrovní současných konzolí. A protože se nikdo nehrne do vývoje na ty vaše hyper stroje, jen se to potvrzuje. Textury jsou na nejlepších sestavách pořád vyblité když jsi blízko objektů a přes všechny ty ultra mody to má a dlouho ještě bude mít do fotorealistické grafiky daleko. Výrazných pokroků dosáhly efekty, které jsou velmi eye candy a nalákají podobné typy jako ty. Nebeských výšin však dosahuje marketing (a rozpočet na ně) j a především hype, který vydavatelé vyvolávají kolem titulů jež teprve vyjdou. Bez něj by se to hovno ve zlatém pozlátku totiž neprodalo. A o prodeje tu jde především. Většina příběhů je totální hnůj a ruku v ruce s tím jde i hratelnost. Když jsem začínal jako malej s hraním her tak nebylo pořádně poznat, jestli ta hrst pixelů je kluk nebo holka a člověk tu hru hrál opravdu dlouho a náramně se bavil. Dneska tomu lezou kozy ven a zkouší všelijaké podobné laciné triky, které zvednou prodeje a hra je za pár hodin dohraná. Ale proč cpát peníze do kvalitní hry když s pomocí dobře rozjetého hypu se prodá i totální sračka s ultra efektama, že? Ale to lovce detailů, fps a benchmarků, který má doma všechno nej nezajímá, že. Nezapomeň třeba na webu o autech poplivat třeba Škodovku, protože její auta nedosahují kvalit lamborghini a tudíž brzdí jeho vývoj.
Ohledně toho cloudu se mi zdá, že někdo hledá uplatnění pro ty tisíce nakoupených a nevyužitých serverů. (Obecně, ne jen tento konkrétní případ. Zdá se, že cloud lidi netáhne tak, jak si ti napapaní pánové mysleli když je objednávali. )
Přeji hezký zbytek dnešního dne
Mr. Lolendo: dřív programátoři dokázali na HW kalkulačky vykouzlit zázraky. Dnešní programátoři jsou akorát prasata. Ale zase dřív musel programátor znát HW nazpamět, dneska v tom jak se dá prasit z konzole na PC a na linux či maca se ani nedivím že je všechno tak zprasený.
Jsem pro každý vývoj technologie ale cloud gaming? ! To podle mě nemá smysl to by to už muselo dávno aspoň 5 let fungovat. S tím jak roste výkon a klesá spotřeba viz. tablety/smartphony a posledně GTX750 to nebude v budoucnu třeba. Cloud gaming akorát přinese ještě větší kontrolu nad zákazníkem jak to udělaly konzole ve své době. V tomto případě to bude totální kontrola. Totální DRM ochrana. Totální diktatura.
Každopádně mi to furt přijde směšné že se o to furt snaží když nemají jednotný (pro Nvidia a AMD) HW encode/decode akcelerátor. Bez kterého to prostě nikdy plynule nebude fungovat. Téže pokud nebude přímí přístup k řadiči sítové karty (Intel/AMD) a to pro zase Marvell, …
Přes API DX či OpenGL to nikdy nebude dostatečně plynulé. Nebo nové low level API. (Matle není low level) .
Stagnace je v optimalizaci, počtu platforem a patentech. Jako když tu máme výborný fyzikální engin ve Stalkerovy kterému stačí jedno jádro a potom Crysis 3 s horší fyzikou a potřebuje jádra 4. Když ve FEAR 1 krásně vypadá FSAA a plynule zvládá ATI x1950 a v FEAR 3 vypadá hůře a potřebujete na to HD7850.
TAK velký WTF.
Tohle potom nahrává cloud gamingu. Což osobně nechci aby se stala masová záležitost s výhradním postavení kdy o mě firmy budou vědět absolutně všechno.
No…uvidíme jak to bude fungovat a jaké připojení bude potřeba
Budoucnost to jistě má, technologie počítačů jde furt ku předu, takže je podle mě jen otázka času, kde bude takováhle grafika normální rutinou.
Je ale pravda, že smysl konzolí se začal vytrácet už PS2 a ztratil se úplně u PS3 a 4. Konzole měly být podle mě k tomu, aby jsme na nich rozjeli extra náročné hry, které na počítačích fungovat nebudou. Tuto výsadu snad měla jen PS1 oproti svým dobovým PC.
Taky je škoda, kolik věcí se na konzole přisr**o, když nám kdysi koupili domů PS1, tak jedinou potřebnou věcí bylo strčit CD, zmáčknout kulaté tlačítko a vesele hrát. Teď u PS3 se to půl hodiny instaluje, pak to vyžaduje aktualizaci atd atd.
Myšlenka toho, že bych si koupil jen krabičku a ovladač je pěkná, snad se i moje připojení do té doby zlepší. A taky je škoda toho, že každý hledí jen po grafice, ale příběh hry ho nezajímá, jak u vývojářů tak u hráčů. Upřímně takový Rayman 2 na PS1 mě baví více než většina dnešních her.
Jo, cloud je super nápad, ale realizace je trochu obtížná no. . Chvilku jsem zkoušel jeden z těch cloudovacích serverů a Metro: 2033 jelo suprově na full detaily, akorát jsem měl asi 150 latency, což není u singleplayerové hry zrovna košér. . Ale věřím, že s roky a 100 mb optikou by se mohlo mnohé změnit V cloudu je budoucnost, akorát počítám, že hry se tak začnou "pronajímat" a né kupovat, stejně tak si za pár let pravděpodobně koupíme jenom streamovací krabičku s konektorem na controller a LAN a zbytek zaplatíme za net providera a poplatky za streamování.
maxmax329: JJ, za 5-8 let až to bude fungovat, ti to nikdo na PS4 potažmo X1 už nikdo dělat nebude, když už bude nová generace….