Na probíhající Game Developers konferenci v San Francisku byl představen Unity 5 engine, stejně tak pár ukázek z připravovaných her využívající právě tuhle technologii.
Unity 5 bude podporovat PhysX 3.3, pochlubí se přepracovaným zvukovým enginem, zdokonaleným systémem pro osvětlení v reálném čase (používá se u her jako Battlefield 3, XCOM Declassified a Need For Speed: The Run) a tvůrci her budou moci vytvářet realistické materiály díky shader systému, který zvýší celkovou kvalitu modelů postav a prostředí s celou řadou nových efektů.
Dále obsáhne WebGL pro hry v prohlížeči a v neposlední řadě taktéž Unity Cloud.
Poslední verze, Unity 4, vyšla v listopadu 2012. Unity technologie podporuje vývoj her pro všechny mobilní operační systémy, plus Windows, MacOS a Linux, stejně tak PS3, PS Vita, Xbox 360 a Wii U. Na Unity enginu běží například Gone Home, mobilní hit Temple Run nebo připravované Wasteland 2.
Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal nebo na Google+ MichalBurianCZ.
Charley12: A jaké s tím máš problémy? Já jsem zatím na žádnej jinej nenarazil, ale dělám jenom ve 2D tak nevím.
MOLLY. zrovna to UI na retině je nejmenší problém při vývoji her
Doufám že už to UI nebude na macbooku s retinou low-res jak to je teď.
Unity je supr, jen mi přijde trochu harwarově náročnější. Protože občas se mi v něm sekají hry s totálně zastaralou grafikou. Na druhou stranu jde ale u většiny unity her ty efekty dost snížit.
Na to, že je Unity zdarma, tak se dokázal neskutečně vytáhnout na úroveň Unreal Enginu. . Bravo.
Hrozně se na Unity 5 těším, konečně nějakej engine, kterej se furt zdokonaluje a má furt co ukázat. Hlavně ta globální iluminace : O, stejná implementace je např. ve Frostbitu 2 a to že to vypadá sakra dobře.
No, to fakt nevypadá špatně, tak to vypadá, že tuhle generaci si to kromě UE4 a CE3. 5 budou rozdávat mezi sebou i Unity, Fox a RedEngine 3
Takoví brak to byl a ono se to celkem vytáhlo No jo pokrok nezastavíš…