Spousta z vás si za poslední měsíce neodpustila kopnutí do konzole Xbox One, že nezvládá hry v rozlišení 1080p, zatímco u konkurenčního PlayStationu 4 to není žádný velký problém. Vedoucí vývoje Xbox divize je přesvědčen, že stále častěji poběží hry pro Xbox One v rozlišení 1080p. V současné době v 1080p na Xbox One běží jen startovní tituly ze stáje Microsoftu. Zbytek většinou v 900p.
Boyd Multerer to přisuzuje tomu, že se vývojáři zatím nenaučili se složitým hardwarem konzole Xbox One správně pracovat a využít tak celkový výkon konzole, aby hry vypadaly mnohem lépe.
,,V průběhu času očekáváme, že více vývojářů rozběhne hry pro Xbox One v rozlišení 1080p. Je to tentokrát opravdu složitá bestie [pro zpracování grafiky],“ nechal se slyšet Multerer pro OXM.
Dalším důležitým faktem podle něho je samotný čas, například EA DICE prý neměli dostatek času, aby vyladili svůj Frostbyte engine pro konkrétní GPU architekturu, stejně jako ostatní studia.
Multerer závěrem konstatoval, že rozlišení není všechno. Záleží i na okolních aspektech jako je kvalita obrazu nebo počet pixelů.
V rozlišení 1080p se vývojářům na Xbox One nepodařilo spustit například Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, Titanfall nebo Thiefa. Oproti tomu PS4 hry zvládá hravě v 1080p.
Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal nebo na Google+ MichalBurianCZ.
TommyKeez: sestava za 25 k na 4k rozlyšení? Kde to koupím ? …. .
JA JA JA ji znam….
Super a tu O Jeníčkovi a Mařence znáte taky?
Lolendo jo tomu věřím ale za to pc daš tak 25k kdyzto za konzoli polovic ale zase je to na pc krásnější
já radši PC v 4K a 255FPS než jakýkoliv crap konzole.
Tak kdyby to byl kec, tak si asi vývojáři tak nestěžují u X1 na architekturu. U předchozí generace se mnohem hůř vyvíjelo na PS3 než na Xbox 360 kvůli její architektuře a teď vývojáři tvrdí že je to u nové generace přesně naopak.
Nějaká objektivní srovnání bychom měli dělat až za rok až se budou konzole prodávat na stejných trzích a už na to bude nějaká škála her. Usuzovat z pár titulů je hloupost.
Určitě se naučí to líp optimalizovat, ale určitě nemůžeme čekát zázraky který nám pořád slibujou.
@maxmax, Jezis, prestante uz pouzivat tuto vyhovorku. To teraz NEPLATI. Vtedy to chcelo cas kym sa s konzolami naucili pracovat a vyuzili ich plny vykon lebo to bol CUSTOM-made hardware.
Teraz to je PC hardware na ktorom sa hry vyvijaju, tam sa nieje co naucit, ziadna magia potrebna, uz to roky vedia.
Tuto generaciu sa to diat nebude ze na konci budu hry vyzerat 2 krat lepsie ako na zaciatku. Co vidis teraz viacmenej bude aj na konci. Jedine ako zlepsia grafiku je ze vsetky hry pobezia 30fps.
Bl@ck tak nevím jestli může někdy stará esram dohnat 8gb gddr5 z ps4 a architektura X1 není složitější je to kec MC vzdyt IGN je komplet rozebralo a porovnalo obě konzole
to: Bl@ckBull
ESRAM má i Xbox 360
Ještě dnes si pamatuju když vyšel xbox 360 a ps3 a jaké hry na tom ze začátku vycházely. Otřesná grafika a hratelnost. A podívejte ted‘ jak na tom vypadá gta V. Vše chce svuj čas
Pekny pokus o trolling.
Kdežto Gaystation 4 bude rád, když ty hry vůbec rozjede.
lukkys chceš říct, že gta 4 jelo v 60 fps? a proto je gtaV takový skok?
Achitektura na X1 je složitější než na PS4 a než na PC. Na E3 microsoft tvrdil že je achitektura hodně podobná té na pc, ale tohle platilo pouze do doby než tam dali ESRAM, aby dorovnali výkon PS4. Tahle paměť způsobila velkou odlišnost od architektury na pc. Vývojáři se s ní musí naučit pracovat. Při použití specifické optimalizace může být výkon nižší, srovnatelný, ale i vyšší než u konkurenční Playstation 4. Dobře se to dá ukázat na anti-aliasingu u Titanfallu. Při použití anti-aliasingu MSAA hra bežela 792p a když použili FXAA tak se dostali na 900p.
Rozlišení, lepší grafika… se bude zvedat s tím jak se vývojáři naučí pracovat s ESRAM. Podle dosavadních komentárů od vývojařů tak zatím s ESRAM nemají skoro žádné zkušenosti.