Microsoft se svými partnery Nvidia, AMD, Intel a Qualcomm dnes na Game Developers konferenci představil DirectX 12. Nová verze umožní vývojářům významné vylepšení her napříč všemi platformami Microsoftu: Windows, Xbox One a Windows Phone.
Jak toho chce DirectX 12 docílit? Vývojáři her budou moci nově směrovat výkon na multi-core procesory a ulehčit tak grafickým kartám. Výsledkem má být zvýšení grafické kvality v moderních hrách. Jinými slovy, nově se zapojí i další jádra procesoru, zatímco u DX11 je zatěžováno jen jedno jádro procesoru.
Kromě DirectX 12 poskytne Microsoft tvůrčím celkům ještě nové nástroje, které mají krom jiného umožnit lepší spolupráci DirectX s herním enginem a hardwarem. Pokud vše půjde hladce, mohli bychom se dočkat zlepšení výkonu procesoru až o 50 procent, alespoň tomu nasvědčují 3DMark benchmarky.
Dobrou zprávou je, že spousta grafických karet od Nvidie, které podporují DirectX 11, budou podporovat i DirectX 12, včetně Fermi, Kepler a Maxwell.
Koncem příštího roku bude zajímavé sledovat, zda se grafická stránka her skutečně posune kupředu, jak předpokládá Microsoft. Turn 10 Studios na prezentaci předvedlo ukázku ze závodní hry Forza Motorsport 5 (vyšla v listopadu 2013 exkluzivně pro Xbox One), která běžela s Direct3D 12 na PC s grafickou kartou GeForce Titan Black při 60 snímcích za sekundu. Podle mnohých šlo o velmi pěknou ukázku.
,,Hry na Xbox One budou s lepším výkonem. Stejné API nabídneme na všech platformách společnosti Microsoft,“ uvedl během prezentace Anuj Gosalia.
,,Za téměř 20 let přispěl DirectX k vytvoření nejpůsobivějších her po vizuální stránce na této planetě. Nicméně, byli jsme požádání, abychom DX zlepšili.“
,,Epic úzce spolupracuje se společnostmi Nvidia a Microsoft na prvotřídní implementaci DX12 do Unreal Engine 4. DirectX12 je velký krok kupředu,“ řekl Tim Sweeney z Epic Games.
Datum vydání Microsoft zatím nestanovil, odhaduje se ale, že DirectX 12 bude k dispozici koncem roku 2015. Vývojáři budou mít přístup k funkcím mnohem dříve. Možná tak už koncem příštího roku některé hry využití DX12. Počkat si musíme i na kompatibilitu s operačními systémy Windows, především pak, zda DX12 bude podporovat i Windows 7. Anuj Gossalia z divize Windows Graphics tvrdí, že si jsou vědomi hráčů využívající W7. Potrzeno bylo, že Windows XP nebude DX12 podporovat.
Microsoft závěrem uvedl, že při vydání bude DirectX 12 podporovat 50 procent všech PC her. Preview verze bude k dispozici už koncem tohoto roku.
Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal nebo na Google+ MichalBurianCZ.
[ odkaz ]
Shrnuto podtrženo, podpora DirectX 12 ve Windows 7 se jeví jako prakticky beznadějná, podpora ve Windows 8 / 8. 1 zatím vypadá tak 50: 50 a jistotou tak budou až Windows 9.
Proč se všude píše o D3D? Protože marketing.
Přitom oproti OpenGL nemá prakticky žádnou výhodu. Zatímco si MS bastlí nové D3D, tak Intel, NVidia a AMD společně pracují na OpenGL: [ odkaz ]
mam 8. 1 asi mesic a po instalaci iobit start menu skoro nejde poznat rozdil sem hodne spokojenej a to sem si myslel jakej je to sunt
elcig Tam je spíš problém omezené nabídky softwaru a hlavně ten software nemá zabudovaný prvky od třetích stran… Dále ovladače hardwaru jsou jak za trest…
tak tak, kdybych si mel vybrat mezi win 8 a linuxem tak zvlim linuxem i presto ze se mi na nem hodne spatne pracuje (jen ze zařátku, nejsem na to zvyklí)
to: Silchas Zmar
Tak už nás nenapínej a napiš nám kolik ti teda je ve zkutečnosti.
Nechci soudit tvůj spor s fallanga ale myslím si že by obě strany měly být stejně informované.
Můj názor na osmičky je že mi nenabízí nic lepšího oproti 7čkám a vlastně postrádají kompatibilitu v jistých programech a řadičích které potřebuji. Taky mini-aplikace používám. U Nvidie se hlásí spousta lidí co mají problémy s ovladačema ve hrách na osmičkách. Jinak dále používám určité tweaky pro w7 které v w8 nepojedou. Taky systém celkově ve win8 je z hlediska práv přístupu omezenější. A nakonec Aero se mi prostě líbí. Na Win9 už mě MS už vůbec nedotlačí (leda že by konečně opravdu udělal nový OS a opravil stávající chyby a nedostatky) protože tou dobou budu pravděpodobně přecházen na Linux.
DX12 super ale až tu hrozí AMD s Mantle. Jen se ukázalo že multithreading vlastně pořád dnes nefunguje.
Jinak jsi moc dobře pamatuji jak tvrdily že Forza Motorsport 5 nikdy nemůže vyjít na PC. Všechno jsou to jen podlí nenasytní lháři. Kdo ví jak do nakonec s DX12 bude. Už MicroSoftu vůbec nevěřím.
Laskavě neměň téma
Mladíku nelži. Jen jsem se tě zeptal na pár otázek a ty jsi prostě nevěděl. Takže jsi lhal, navíc jsi po Chepovi jako opička opakoval ten nesmysl, že Zaklínač je těžší než DS. Nemáš vlastní názor, hru nedohraješ ani z 1/10 a podléháš stádu.
Staříku: Ale nemusíš mi je hned vyvracet. Sám jsi to řekl a přitom když jsem řekl, že ta hra se mi nelíbí, tak jsi najednou začal nadávat a skoro ti pukla hlava vzteky.
fallanga Mladíku. Ty si se sám přiznal, že si ani jednu hru nedohrál. U Dark Souls si koktal a dokonce jsem tě usvědčil v přímém přenosu ze lží a u Castlevanie si mi tvrdil, že si skončil v druhé kapitole. Takže takové názory neberu
Staříku: " A že ty nesnášíš Win 8 ≠ že jsou automaticky špatné. Tohle zabarvené vidění jde vidět většinou u stáda a tady krásně funguje stádový efekt. "
Je zajímavé, že když jsem já napsal svůj názor ohledně Castlevanie nebo Dark Souls, tak jsi mi ho hned vyvracel.
No vzhledem k tomu ze pravidelne stavim sestavy a ne Pc i pracuji a ne jenom hraji, tak mi osmicky opravdu nevyhovuji. Pokud mne beres jako ovci tak klidne. Nelibi se mi jak ms chce za kazdou cenuuzivateli vnucovat co mu zbytecne komplikuje praci. Nejsem proste zastance tohodlu gui co ms v novym systemu nabizi tod vse. Os x ma sve kouzlo, na pracovnich stanicich ho pouzivame, je to jen o zvyku. Je treba mozne ze nekdy v budoucnu i kouzlu metra propadnu ale nyni opravdu ten cas jeste nenastal
ja mam windovs 8. 1 a sem spokojen dokonca mi du hry tet lip…i kdis windovs 8 nedokaze spustit nejake stare hry : / napriklad seriu gothic 1 – 2 : /
Jason1453 Ti co na to už vyvíjeli s tím problém neměli, horší byli ti nový hráči, kteří na to chtěli vyvíjet.