Boyd Multerer, šéf vývoje Xbox divize, se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že Xbox One je fantastickou volbou pro nezávislá studia. Nejen díky programu ID@Xbox (dva dev kity konzole zdarma), ale rovněž kvůli jednoduchému a nenáročnému portu PC hry pro Xbox One.
,,Strávili jsme spoustu času, abychom se ujistili, že když vývojáři umějí naprogramovat hru v DirectX pro Windows, tak ji dokážou překódovat pro Xbox One. Hry, které jsou naprogramovány pro Windows 8 s využitím DX, lze velmi rychle přepsat pro Xbox One. Díky podobnému rozhraní API to trvá často jeden den, někdy dva dny.“
,,Při vývoji Xbox One bylo jedním z našich cílů podpořit indie studia, dodal v interview s OXM Multerer.“
Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal nebo na Google+ MichalBurianCZ.
iNva – protože by tam začali operovat tím, že MS šetří a že na tom přece vydělá a podobně. Proto je jednodušší říci, že to nefunguje. Ovšem bylo to hloupé číci, kdž všichni ví, že XboxOne je velice podobný PC a tudíž konverze zas tak náročná není.
Marek_Tvrdy: Hm ale tady se Microsoft vymlouval jinak: [ odkaz ]
Rivers25+iNva – protože by museli znovu zaplatit za všechny licence za použité auta. Aktuálně mají licence pouze pro platformu Xbox. Proto na rozdíl od Need for Speed neexistuje nějaká mobilní hra pro WP8.
ale proč nejde port Forza enginu tak jednoduše na PC teda? pže mrkvosoft ) ) )
Sonofliberty – predtim nez tu budes predikovat z kavovy sedliny si uvedom soucasnej stav poctu kusu xone na trhu. . jestli je zrovna forza vytrhne tezko rict
Lukkys: Ono chce taky uvažovat logicky a možná by tě napadlo toto. Pokud si teď koupíš novou Forzu, nepřekvapivě k tomu potřebuješ i Xone. To znamená, že tě zkásli na hře a konzoli a dá se předpokládat, že jen u jedný hry nezůstaneš.
Na PC by z tebe měl MS max prachy za hru a operační systém (pokud máš vše legálně koupené) . Takže ne, nevyplatilo by se jim to z dlouhodobého hlediska. A když už jsi zmínil téma warezu, nezapomínej, že nové konzole nejsou vůbec prolomeny, takže warez zde opravdu ne-e.
Mikefiser – Dokonce bych neřekl i "téměř", přece jen jak dopadlo Sony s PS3 výdělkem.
zandetsu: Protože vyvojem na konzole se musí zaplatit samotná konzole- aktuálně je totiž její cena téměř prodělečná.
Silent: Ono to je logické, že? Konzole mají neměnný hardware po celou svou dobu životnosti, což má za následek nutnost právě té optimalizace, protože jinak tu hru na konzoli nerozjedeš v požadovaném stavu (stabilní fps, rozlišení apod. ) . PC můžeš koupit nové…
Super. . ted uz staci pouze dodat emulator pro pc. . he
A stále se jako první optimalizuje na konzole. . a až potom PC. .
Srovnavat Forzu a Assetto Corsa je trochu od veci ne? Jedno je arkada a druhy simulator, nejakych cca 25 aut proti stovkam ve Forze? To se fakt nehodi srovnavat.
A proc stoji hry na konzole vic? Protoze konzole se plati i z prodeje her, ze samotne konzole je zisk maly.
Fallon: Ať si tu Forzu klidně nechají máme tu lepší hry a jak říkáš máme tady daleko lepší simulátory např Project Cars, Asseto Corsa atd… Co bych ale chtěl i na pc je Quantum Break ten zatím vypadá skvěle ale na xboxu určitě potenciál hry nebude tak využitej tak jak by mohl být na pc. Za mě jedna z her která by si zasloužila být i na pc.
Tak když je to tak jednoduché tak proč ty hry stojí na Xbox o tolik víc než na PC? Například takový Titanfall je na PC do tisícovky. Na Xbox 360 za 1350 a na Xbox One za 1500….
Rivers25: Nie, neznamená to , že teraz sa budu portovať exkluzívne tituly pre Xbox na PC, predsa nepripravia svoju konzolu o exkluzívnosť, taktiež nevidím dôvod prečo vôbec chcieť Forzu 5 na PC, na PC je mnoho rovnako dobrý alebo lepších simulátorov napr. Asseto Corsa (Steam)