Jak informuje třeba britský Eurogamer, Dean Hall na akci EGX Rezzed 2014 prozradil, že Bohemia Interactive odkoupilo slovenský tvůrčí celek Cauldron. Ten vznikl v roce 1996 a má na svědomí třeba tahovku Spellcross, brutální střílečku Soldier of Fortune: Payback nebo tituly ze série Dangerous Hunts. Nyní bude Cauldron, čítající 25 zaměstnanců a přejmenovaný na Bohemia Interactive Slovakia, vypomáhat s vývojem DayZ.
Není to nicméně poprvé, co došlo k podobné akvizici. Bohemia Interactive, které má už léta sídlo v Mníšku pod Brdy a nyní i na pražském Smíchově, v roce 2010 vzalo pod svá křídla i brněnský celek Altar Games (UFO trilogie) a pražské Black Element Software (Carrier Command: Gaea Mission, Alpha Prime). Na oficiálním webu lze dokonce občas vidět i pracovní nabídky do pobočky v Thajsku.
Ale abychom nemluvili jen o byznysu, Dean Hall se na EGX a DayZ blogu podělil o budoucí plány s DayZ. V polovině nebo ke konci dubna (to podle rychlosti vývoje) máme očekávat nový patch, který kromě vylepšeného lootu přidá i ohniště, jež půjdou vylepšit na provizorní pece pro pečení chleba. A také kuši. Tu jsme mohli vidět už na konceptu z loňské E3 a hráči, kteří si budou chtít hrát na Daryla Dixona z The Walking Dead, si tak konečně přijdou na své.
Tolik lze říct s jistotou o příštím patchi. V budoucnu můžeme očekávat i dvě nová městečka a nové zbraně, jež můžete vidět na obrázcích na blogu. Dojde také k vylepšení ovládání postavy především v souvislosti s myší, pathfindingu AI a také fyziky. Ta se projeví hlavně při pádu vaší postavy nebo manipulaci s tělem cizích přeživších, bude se ale vztahovat i na šipky kuše a šípy luku, jehož prototyp jsme viděli posledně.
Očekávat můžeme i nová zvířata, která půjde lovit. Právě na nich dělá bývalý Cauldron, stejně jako na kolizích a zmíněném pathfindingu.
Když se podíváme do vzdálenější budoucnosti, ve třetím čtvrtletí chystají vývojáři přidat více zvířat, včetně psů fungujících na principu společníka a možná i koní. Nezapomene se snad ani na podporu modů, Steam Workshopu a na achievementy, stejně jako na sázení a sklízení rostlin. Ve čtvrtém čtvrtletí a dále přijdou na řadu především vozidla všeho druhu.
Jo a jen tak mimochodem, Dean Hall také oznámil, že samostatné DayZ už má na kontě přes 1,7 milionu prodaných kopií.
Lootmaster: Moc nechápu tvůj komentář, BI přidávaj obsah docela svižně, na to jak malej tým to je. Jiný studia by DayZ v týhle fázi vydali jako plnou hru a další obsah by dávaly jako DLC. Vždyť i bug kterej znemožnil hrát hru opravili během 36 hodin.
-TomaS587- Optimalizace je sice špatná, ale ne tak moc, na starým (druhým) PC s AMD Athlon II X4 635 a GT 9800 to na low rozjedu na 30 fps. Navíc sám rocket říkal, že pracujou na optimalizaci serverů. až potom budou pracovat na optimalizaci klientů.
Ta optimalizace dayzka je hrozná…. 15 fps na low? To se mi ještě nestalo….
Bl@ckBull: Dean nikdy neřekl ano konzolová verze bude. . Bylo to furt, možná/přemýšleli jsme o tom…
Ovládání – Hodně štěstí hrát to na Joysticku… Celkově ta hra by musela byt hóoooodně osekaná.
Anciabl Tak jak bys to udělal ty ? ! Chtěl bych vidět vás jak byste vyřešili ovládaní na konzole (contoller)
Anciabl: Ehm…optimalizace na PC je řádové složitější, než na konzole
Neumí ani optimalizovat hry na pc a natož na konzole a ovládání by byla jedna velká komedie
Ontyyyy No řekl bych spíš že se to na 100% na konzolích objeví. Dean Hall tvrdil že to chce na konzole. Původně říkal že pouze na ps4 protože sony má lepší přístup k indie vývojářům, ale jelikož microsoft začal podporovat taky indie hry tak bych řekl že to vydají i na xbox one. Navíc při uvedení ps4 byla bohemia interactive v oficiálním seznamu vývojářů na ps4. To že Dean Hall odejde neznamená že to přestanou vyvíjet. Dayz už není hra vyvíjená jedním člověkem. V poslední době na tom dělalo 20 lidí a k nim se teď přidá 25 lidí ze slovenska.
O DayZ jsem přemýšlel hodně dlouho a asi tak před měsícem jsem si ho koupil. Absolutně toho nelituji. Hraji to s kámoši nebo sám a i přes všechny ty bugy a divnou ovladatelnost mě to ještě neomrzelo. Kdo váhá, tak ať neváhá a koupí si to.
SonOfLiberty: Trochu bych te opravil. . zrejme jsi mel na mysli Dust 514, ale to nic, malej preklep.
rok 2019 – přidáno vozidlo a jedna animace utoku zombie, do jara by se měli implementovat 4 zvuky a do léta snad další 3 zvířata …. podzim první pokus o betu .
PS:
1. 7 milionu lidí má svou investici v ohrožení
MartasZLA:
Hrát na gamepadu tohle? Stejně jako já bych ani za nic nehrál Dark Souls na K+M, Armu na gamepadu bych si nedokáza představit. Je vidět, že Dark Soulsy nebyly dělané s tím, že hra by byla ovládána něčím jiným, než gamepadem. To samé platí pro Armu (i když první díl vyšel na Xbox) …
Ono neni problém, aby vývojáři do hry přidali podporu klávesnice a myši (na PS3 Dust 513, CS: Global Ofensive) . Spíš by byl problém hru na současných konzolích nějak rozjet, protože Army jsou brutálně neoptimalizovaný (nemluvě o bugách, s kterými by schválením neprošli) , na to jak to vypadá a v Bohemce mají zaměstnanců poměrně málo, kteří by se mohli optimalizaci věnovat (jinak by ta hra už jela normálněji i na horších sestavách) .
Tahle hra se na konzolích 100% neobjeví. . I kdyby. . neviděl bych to dřív než v roce 2016 a to v zakladní verzi. . Mezitím na PC už bude podpora módování, tuny nových vozidel, nové mapy a mechaniky apod.
Dokážete si představit ovládání téhle hry na konzolích? Já teda moc ne…
Ananas: to by bolo super, ale to asi skôr motyka vystrelí. Ale s War thunderom moje modlidby vypoculi, tak možno vypočujú aj s DayZ. Inak je to pecka a to som videl len par gameplayou od Zeda na YouTube.
JOHNO – Pokial viem neni to potvrdené ale ani vyvrátené, príde mi že to niekde hovoril že ked dokončia PC verziu tak že spravia konzole, čo ale asi padlo kedže on bude z Bohemky odchádzať.