Asociace herního průmyslu České a Slovenské republiky zveřejnila tiskovou zprávu informující o herním průmyslu na našem trhu v roce 2013.
Herní průmysl v České a Slovenské republice rostl v roce 2013 pomaleji než v předcházejícím období, přesto se růstem přesahujícím 6,4 procenta dostal poprvé přes 2,5 miliardy korun. Celkové obraty za prodej videoher a herních konzolí v roce 2013 činily 2,593 miliardy korun. Vyplývá to z dat publikovaných Asociací herního průmyslu České a Slovenské republiky.
Zveřejněný růst je pomalejší než v roce 2012, kdy herní průmysl v obou zemích rostl o více než 10 procent a celkově dosáhl 2,436 miliardy korun. Výraznější oživení lze očekávat až v roce 2014, kdy se naplno projeví přechod na novou generaci herních konzolí. „V porovnání s jinými segmenty zábavního průmyslu videohry v našich zemích stále rostou, což je bezesporu pozitivní signál,” říká prezident AHP David Klepetko.
Do výsledného čísla ve výši 2,593 miliardy korun jsou započítány obraty realizované v ČR a SR z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 3, PlayStation 4, Wii, Wii U a Xbox 360 a kapesní konzole 3DS, DSi, PSP a PS Vita, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC hardwaru. Data zahrnují údaje poskytnuté členy AHP a vydavateli působícími na českém a slovenském trhu a nezahrnují údaje z digitálních distribucí.
Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly. Mezi nejúspěšnějšími tituly loňského roku najdeme například akční hry Grand Theft Auto V, Assassin's Creed IV: Black Flag a Battlefield 4, fotbalovou simulaci FIFA 14, akční adventuru The Last of Us nebo hry pro celou rodinu jako Just Dance 2014 nebo Wonderbook: Walking with Dinosaurs.
Tabulka: Obraty herního průmyslu v ČR a SR v letech 2008-2013.
No s tím zase pozor. Když si někdo z nás koupí hru na Steamu, nepočítá se to do toho. Když si koupíte hru na webu jako je Key4You který je dejme tomu česká firma se sídlem na nějakejch ostrovech a klíče má z nějaký ruský distribuce beztak taky se to asi nepočítá do prodejů … podle mě sou ty prodeje jen krabicovky co se tu prodají a klíče od oficiálních distributorů třeba e-shop Comgadu.
Pirátství je taky sporný. Dost by mě zajímalo jakej je poměr pirátů/legálních hráčů u dané hry a jak se snižuje/zvyšuje. A jestli kdyby pirátství uplně vymizelo ze dne na den jak by to zvedlo prodeje a nebo jestli by ty nuly radši nehrály nic …
S češtinama by mě to taky zajímalo kolik že stojí udělat češtinu na průměrnou hru a proč třeba můj oblíbenec Cenega než aby udělal češtinu radši umře … Konzolovky se prodávají lépe než PC hry, proč nejdou češtiny na všechny platformy zkombinovat…
Ať mi pak stále někdo říká, že je u nás velká míra pirátství, tyhle čísla potvrzují moje tvrzení, že se u nás pirátství snižuje a zisky stoupají (hlavně u debat kvůli češtinám) a to to nezahrnuje digitální distribuci, kde bych se nebál tvrdit, že nějaká miliarda či dvě tam také budou né li více
šak nevyslo skoro nic poradneho