Nedávno jsme vás informovali o nových model konzolí PlayStation 4 a PlayStation 3, které by Sony podle certifikace na indonéských stránkách Ministerstva pro informační technologie měla připravovat. Nešlo o žádné velké změny, u PS4 šlo zejména o zásah do hardwaru, nejpravděpodobnější se jevil nový model se zvýšenou kapacitou disku pro uložení den. Stejné to bylo dříve v případě PS3.
Dnes bylo zjištěno, že certifikací úspěšně prošel i nový model gamepadu DualShock 4. Z technické dokumentace vyčteme, že by měl mít jiný typ antény a změnu napětí baterie. Certifikát uvádí, PWB anténu nahradila IFA a původní napětí 3,7V bylo změněno na 3,65V.
Jak je patrné, půjde jen o malé rozdíly, kterými Sony s největší pravděpodobností reaguje na problémy některých hráčů, kteří si stěžovali na signál mezi ovladačem a konzolí. Podle jejich slov zaznamenali přerušovaný signál, zejména když stáli více jak tři metry od PS4.
Rascal: On ale mluvil o Uncharted Golden Abyss na PS Vita. Tam se gyroskop vyuzival opravdu hodne. Na PS3 je vzacnost najit nejakou hru ktera gyroskop vyuziva. Obcas se ale nejaka najde. Treba zrovna ted hraju Sly Cooper: Thieves in Time a tam se gyroskop vyuziva v ruznych minihrach pri hackovani za Bentleyho. No a tebou jmenovany GTA V vyuziva pohybovej senzor ovladace taky (teda pokud si to nastavis) , jenom ne na jogu ale napriklad na prebijeni zbrane, litani letadlem atd.
Uncharted používá gyro? Jsem si nevšiml za celou hru. Jediný kde se to používalo byl Flow a v LBP točil sackboy hlavou. Nikde jinde jsem to snad nepoužil. (Sakra, nepoužívalo se to i na jógu v GTA5? )
sirren: Tak potom to neni o tom, co ovladače nemají, ale o lenosti vývojářů to nakalibrovat Osobně jsem taky projel U a GR na vitě a osobně ten gyroskop moc nemusim, u U mi docela i trvalo než mi došlo že při míření to reaguje na polohu, i tak jsem to používal pouze u sniperky a u GR to je nehratelné pouze pomocí gyroskopu, tedy je pravda že nikdy jsem se nezabíval pokročilejším nastavením, jak citlivost takže v tom to možná bude, ale např. když v GR děláš "závody" tak je to docela o hubu taky je to všechno o tom, že většinou se dělá jedna verze a pak se různě portuje, tak při vývoji musí počítat s nejomezenější platformou, takže když něco nemá gyroskop, tak zbytek na to může zapomenout. protože proč by nastavovali jednu funkci pouze pro 1 platformu, když se nejedná o exkluzivitu
PS: Mluvil jsem obecně, takže pokud se nějakej PCboy tohohle chytne tak se doopravdy naštvu
Amoonra: Hral jsem s tim Uncharted a Gravity rush a v obou pripadech pro me bylo hrani daleko lepsi. Pri hrani Uncharted na PS3 packama sotva trefim postavu, kdezto na Vite se "sixaxis" neni problem headshot. Resit kalibraci nebo zpusob drzeni ovladace je bezpredmetne, protoze sixaxis v obou hrach funguje pouze v momente zmacknuti tlacitka mireni, tzn. zhruba namirim packou, zmacknu tlacitko mireni a napolohovanim ovladace trefim presne co potrebuju.
Jestli ovladace PS3/4 sixaxis maji, tak je ironie, ze tuto funkci nejde pri hrani strilecek na mireni pouzivat. Komu se tato funkce nelibi, tak by ji mohl vypnout stejne jako rusive vibrace, ktere vypinam vsude, kde to jde.
Malasnikov: No bože tak jsem se seknul v jednom písmenku… ale je jasný že při hraní jediný co dělam je to, že studuji všeljaký popisky na ovladači… kdybych chtěl, tak jsem si to mohl v klidu vygooglit, ale takhle jsem tě alespoň pobavil
Chce to zlepšit tu gumu na analogových páčkách, je příliš náchylná k poškození
Amoonra: Je to Sixaxis. Uz podle nazvu je jasny ze jde o 6ti osej pohybovej senzor. Ten tvuj Sixaris me pobavil xD
sirren: Pokud vim tak gyroskop je tak kkotina na zaznamenávání polohy a tu má jak PS3 tak PS4 ovladač (na PS3 je to schováno pod označením Sixaris, nebo tak nějak) a neřekl bych že zrovna gyroskop je nejideálnější na hraní FPS a jiných stříleček, jako vim že třeba na Vitě byl použitej na zameřování v Uncharted ale i tak se to používalo spíše jenom na přesnost a mohli si to dovolit jelikož jsi měl celé zařízení v ruce, kdežto u klasické konzole každej drží ovladač trochu jinak, v závislosti na poloze ve které hraješ, takže bys to musel vždy centrovat atd, ale i tak by to bylo kkotské, když vim že hry na tabletu které jsou určené pro naklánení (např Tilt to live…) tak pokud si to nenacentruješ na vodorovnou plochu tak se to hraje pěkně blbě…
Tusi nekdo, proc nema PS3/4 ovladac gyroskop jako ma Vita nebo lepsi mobily? 3D strilecky jsou pak daleko zabavnejsi a konkurenceschopnejsi vuci ovladani mysi na PC … nebo si to myslim jen ja a pritomnost dotykove plochy a mikrofonu na novem dualshocku je skutecne vetsi prinos?
Koukám že i když se jedná o drobnosti, stále se vyplatilo nekupovat první revizi.
snad už to bude obsaženo i do bundlu PS4+TLOU
Tak se mi to líbí. At‘ pěkně Sony vychytá ty největší mouchy a chyby. Jak si pro PS4 půjdu do obchodu, tak dostanu to nejkvalitnější.