Na serveru Reddit se objevil zajímavý rozhovor s Deanem Hallem, vedoucím vývoje DayZ. V něm se mimo jiné objevila informace, že je hra předělávána na nový engine.
„To je to, na čem jsme dělali poslední tři měsíce. Je to jeden z důvodů, proč se zdá, že se vývoj zpomalil. […] Myslím, že velká novinka, kterou oznamujeme tady na E3, je, že se skutečně přesunujeme na nový engine. Nese název Enfusion. To nám umožní využít DirectX 10 a 11. Umožní nám dynamické osvětlení, což znamená žádné baterky svítící skrz zdi, dynamické stíny a další věci. Otevírá to pro nás spoustu možností a myslím, že nám to dovolí vypořádat se s mnoha problémy. Museli jsme se rozhodnout, zda chceme udělat spoustu malých oprav během krátké doby nebo zda se budeme soustředit na architekturu. Vzhledem k úspěchu early access jsme cítili, že opravdu musíme investovat do budoucnosti.“
Dean dále zmiňuje, že engine využívá i technologii od studií, které Bohemia Interactive během let získalo pod svá křídla. Řeč je o míchání dostupných technologií a přepisování nových věcí od nuly.
Vzhledem k tomu a také vzhledem k příhodnému pojmenování enginu se nabízí otázka, jestli Enfusion (toto jméno oznámil až šéf studia Marek Španěl) není výsledkem nedávno oznámeného propojení enginu Real Virtuality, na jehož modifikované verzi původně DayZ běželo, a Enforce enginu, který využívá pro změnu Take On Mars.
Marek Španěl Zingu potvrdil, že Enfusion engine skutečně vznikl propojením obou enginů. Nezbývá tedy než čekat, až vývojáři celou změnu trochu přiblíží. Každopádně tedy Enfusion skutečně nelze považovat za zcela nový engine.
Mimochodem, v souvislosti s celou situací došlo i k oznámení informace, že Bohemia Interactive (celé studio, ne jen DayZ tým) čítá 160 zaměstnanců. Ačkoliv toto číslo může působit jako velký údaj, ve srovnání s mnoha jinými týmy vývojářů se Bohemia Interactive stále dá považovat za relativně malý celek.
To je dobře, neni nic horšího než dojebaný engine i když hra je vlastně skvělá.
Wow tolik bullshitu v kometářích. Až mě z toho bolí oči
Bonny: Při rozhovoru říkal Dean tohle.
Q: When are you looking at getting the new engine into experimental and then pushed out to stable.
Rocket: It will kind of come in a modular fashion over time.
Zdroj: [ odkaz ]
neilz: Budou opravený bugy a bude tam víc možností, ale je fakt, že jinak to bude úplně ta samá hra, jako je to teď a to je spíš důvod tu hru moc teď nehrát, spíš jen vyzkoušet novinky, když výjde nějakej update, jinak se stane to samé, jako spoustě hráčům Minecraftu, začnou být hraním už přesyceni už v betě a až hra oficiálně výjde, tak už nebude o ni tolik zájem.
Phill002: spis bych to videl na jeden velkej update
Phase: Ne nepozastaví se to, ten "novej" engine budou vydávat po částech.
ja furt nechapu co cekate od toho oficialniho "vydani" ? to cekate ze z toho bude uplne jina hra nebo ze tam budou rozdavat zmrzlinu zadarmu ? hrat se to da uz ted sice to jeste neni ono ale je to hratelny a zabavi to na dlouho (nez vas nekdo zabije )
A do te doby budu na Epochu
Anciabl: Možná, ale samotné spojení těch enginů a následné opravování všeho, co se ve hře kvůli tomu posere, zabere pár měsíců až půl roku.
Sherlock161: Co víš třeba jim to spojení enginu hodně pomůže a ulehčí práci
Anciabl: Ha , ale co no, optimismus neškodí.
Ono to asi bylo potřeba spojit ten engin jinak by některý bugy byly na furt a myslím že ta hra bude hotová tak do 10 měsíců
mna by ale skor zaujimalo kedy to planuju teda vydat, vyvoj sa spomalil kvoli praciam na novom prerobenom engine, co znamena ze pride uz coskoro, alebo este bude vsetko ostatne pozastavene par mesiacov, a bude sa to dokoncovat, alebo to uz pride teraz v dalsiom update? ktory samozrejme nikto nevie kedy bude
Sherlock161: Já celkem věřím, že až bude dokončena PC verze a bude víceméně v pořádku, že na konzole hru vydají. Je to logický krok, protože na konzolích se nachází hráči, kteří by DayZ jistě koupili…
Micronex: Spíš to na 95% nevýjde.