Assassin's Creed: Unity zatím vypadá více než dobře, ale jsou tu věci, o kterých jsme neměli vůbec tušení. A teď, když o nich víme? Assassin's Creed vypadá ještě líp.
Hned po E3 představení, kdy se nám nový Assassin's Creed konečně ukázal, byli všichni překvapeni. Možná to byla grafika, relativní otevřenost misí, nádherné prostředí Paříže nebo kooperace. Ale většina lidí přesně neví, proč z toho číší takové pozitivní reakce. Inu, ono to své důvody má.
Kreativní ředitel Alex Amancio a producent Vincent Pontbriand potvrdili hned řadu věcí, které budou zajímavé nejen pro stálé fanoušky série, ale i pro ty, kteří jí už zavrhli a ty, ke kterým se ještě ani nedostala. Asi tím nejdůležitějším je to, že celá hra byla skoro celá překopaná úplně od základů. Ano, tuhle pohádku jsme už slyšeli v době vydání třetího dílu, ale tak nějak se tomu teď dá věřit.
,,Díky next-gen konzolím jsme poprvé změnili hodně základních herních mechanik, některé funkce enginu a celkovou strukturu hry. A o tom Unity je. Není to restart ani pouhé pokračování. Je to přerod, změna Assassin's Creed na úplně novou úroveň – novou generaci.“
Druhou velkou změnu, kterou jsme v gameplay videu mohli už několikrát vidět, je lezení po budovách. Nebo spíše seskakování z nich. Už nemusíte hledat kupky sena. Arno si tentokrát najde cestu sám. A nutno říct, že opravdu zajímavě a stylově.
,,Chtěli jsme se tentokrát vyhnout senu, které je po celém městě,“ prozradil producent Vincent Pontbriand. Ovládatelné seskakování je daleko zajímavější. Dovoluje vám to dělat pokaždé něco jiného. Mimo to to přináší radost z toho, že jste volní a můžete si dělat co chcete.“
K volnosti pohybu se také váží dvě další novinky. Stealth a soubojový systém. Stealth postoupil na úplně novou úroveň, kdy ho nyní budeme moci využít kdekoli a kdykoliv chceme bez ohledu na druh mise. A pokud se stealth zvrtne, vždy je tu nový soubojový systém.
,,Assassin's Creed je hlavně o stealthu. Jste asasín. Neměli byste být Rambo,“ prozradil Pontbriand. ,,Vlastně jsme soubojový systém trochu změnili a udělali ho daleko těžší než minule. Asasín je sice pořád velmi silným protivníkem, může jednoduše odstranit jednotlivce nebo celé skupiny stráží a nepřátel, ale taky jsme chtěli hru trochu přiblížit realitě. Protivníci jsou nyní chytřejší, rychlejší, agresivnější a náročnější. Proti větší skupině už si prostě neporadíte a musíte vymyslet jak na ně. Je to zábavné, protože je v tom zapletena i taktická část,“ dodal Pontbriand.
Asi nejzávažnější novinkou pro spoustu lidí jsou mise, které nyní nemají daný úkol. Respektive mají, ale je na vás, jak se k němu dopracujete.
,,Tentokrát jsme zvolili filozofii, kde vám hra neřekne 'následuj tohohle chlapíka'. My vám prostě jen řekneme 'Zkus zjistit, co má za lubem'. To znamená, že ho můžete sledovat – ale nemusíme. A když si vás všimne, zvrtne se to v honičku. Pokud vám uteče, budete moci zjistit jiným způsobem, kam zmizel. Pokud mezitím umře, nebo umře během boje, můžete ho okrást a, řekněme, najít dopis, který vám řekne, kam šel. Ovšem pokud si myslíte, že si každého zabijete a máte vystaráno, pak přemýšlejte ještě jednou. Pokud bude dotyčný chybět, možná v další misi zdvojnásobí hlídky, Kdo ví,“ rozpovídal se Amancio.
Další novinka se týká příběhu. Respektive hlavního hrdiny, který tentokrát neprahne po pomstě jako Ezio nebo Connor, ale podobně jako Altaïr, hledá odpuštění za své činy. ,,Arno utrpěl obrovskou ztrátu, cítí se za to zodpovědný. Cítí, že tomu mohl zabránit, ale nezabránil. Arno tak hledá pomoc asasínů a chce zajistit, aby ve světě už nebyla žádná korupce.“
Sedmou novinkou je pak Paříž. Nebo její vrstvy, chcete-li. Už se město neomezuje ,,pouze“ na střechy a ulice. Nyní budeme moci být přímo v interiérech. Někdy v malých, prostých domech, jindy v obrovských sídlech – všechno otevřené. Stejně tak se můžeme podívat i do katakomb a kanalizací.
Další obrovskou změnou je vaše postava, jejíž přizpůsobení není nyní jen o obleku a zbraních, ale o celých schopnostech. ,,Po dokončení mise dostanete body schopností. Máme tu tři odlišené větve. Pro útok, pro stealth a navigaci. Je jen na vás, jak je využijete. Stejně tak mají i zbraně větší dopad na vás styl hraní.“
A poslední ,,novinkou“ je přítomnost, o které jsme se sice nic moc nedozvěděli, ale slova útěchy jsou slova útěchy. ,,Je to něco naprosto odlišeného, než jste viděli v předchozích hrách. Black Flag bylo odlišné… Ale Unity je odlišné ještě víc.“
Vězte však, že tohle byly jen střípky z toho, co Unity opravdu nabízí. Otázkou ovšem je – co je na tom skutečně pravdy? Mohlo by se jednat opravdu o revoluci nejen v příběhu?
Strec : Právě že nemá
Ananas: at to má HW jake koli já bych si to kvuli té hře dokoupil aby mi to šlapalo
Yo dawg
I heard you like porting…
Už se do toho zamotáváme
Smuky: Logiku? Ono to má nějakou logiku?
Desmond Miles: Ubisoft tvrdil že Watch Dogs má být vyvíjen hlavně pro PC a že to nemá být port z konzole. Takhle to myslel Big Boss.
To je fuk , prostě pochybuju , že nebude port z konzole na PC
Big Boss
Já jsem právě napsal, že na konzole se to neportuje Nebo jak sto myslel?
Desmond: U watch dogs taky říkali že PC je primární a že žádné porty z konzolí … a jak to dopadlo , downgrade grafiky a otřesný port
Ja len dúfam v lepšiu optimalizáciu a HW nároky ako Watch_Dogs
Je to fakt divné, ale tak jako vědí datum kdy to mají vydat tak by měli stanovit nějaký plán aby to stihli a podle toho co se všude psalo tak z nových konzolích by to mělo být o hodně jednodušší udělat ten port mají přece velmi podobnou architekturu.
DM : Jo portuje , vyvíjí se to na pc ze kterého to portují na konzole a z konzolí na pc . Nechápu tu logiku
DM: to já vím ale i tak mě to dost slušně vytáčí asi začnu hrát na konzolích
Ori
Konzolisti čekat nemusí, na jejich stroje se to neportuje
Co se tíče hudby tak stou jsem nikdy u AC problém neměl bohu dík jen mě vážně deptá jak odkladají ty pc verze bylo by dobré aby i konzoloví hrači okusili jaky to je čekat na to díl