Hardwarové nároky PC verze Dead Rising 3 naznačovaly, že by hra mohla běžet při 60 snímcích za sekundu. Bohužel se tak nestane. Capcom potvrdil, že ve výchozím nastavení bude pracovat při 30fps. Za vše může omezení herního enginu.
Během prezentace na E3 to odhalil producent Jon Airhart, který podotkl, že hráči budou moci odstranit zámek FPS pomocí vhodných úprav, výsledek ale může být všelijaký.
,,Při odstranění zámku FPS možná uvidíte některé podivné věci týkající se fyziky nebo zombíků. Pokud se ale chce někdo pobavit a vidět, co by to udělalo, může se do toho pustit. Můžete odstranit limit, pak ale půjde o šílenou jízdu.”
Jeden z vývojářů na fóru NeoGAF následně odhalil, že hlavním problémem jejich enginu je technologie. Nemají prý mnoho zdrojů. Podle něho je obtížné upravit engine, aby hra mohla bez problému běžet při 60fps.
Jednoho dne se k tomu jistě dostanou, ale to až to bude vyžadovat nějaký projekt určený pro novou generaci konzolí. U PC verze to bohužel není taková priorita vzhledem k nákladům, které by se nemusely vrátit.
I přesto dotyčný slibuje, že PC verze Dead Rising 3 bude fungovat lépe než Xbox One verze. Zejména vzhledem ke stabilní frekvenci snímků za sekundu, neměly by tak být k vidění propady, které provázely Xbox One verzi.
Dead Rising 3 využije Steam a vyjde letos v létě s vylepšenou grafikou a vyšším rozlišením textur.
Mr. Lolendo: Víš co mají lidi co dělají Path of Exile a diablo společnýho ? Jsou jeho fandové. Pokud vím tak na něm nikdo z nich nikdy přímo nedělal…jen taková off topic reakce a můžete se dál bavit o zajímavých tématech o kterých toho víte určitě spousty
to: Smileface
Jasný ne všichni vývojáři. Ale ten rozdíl mezi Condemned: Criminal Origins a F. EA. R. je propastný. Ono je to těžké říct jestli to dělaly ti samí vývojáři. Např. Diablo 3 už snad nedělal žádnej vývo o dělal první dva díly. Založily Grinding Gear Games a splodily výbornou Hardcore Diablovku po starém vzoru která nemá konkurenci při tvorbě postavy. A vlastně je úplně zadarmo. Tahle hra je dle mého názoru zázrakem. Kéžby měli takový přístup i ostatní.
Jinak hodně dobrých vývojářů uteklo do indie scény.
Lolendo: Myslet si že existuje nějaká kvalitativní mezera mezi vývojářem na PC a vývojářem na konzole je holý nesmysl (většinou je to jedna a táž osoba jen zrovna dělá ve studiu X) . To že na konzolích je unifikace, takže nemusí vývojář řešit stovky možných konfigurací, je sice výhoda na druhou stranu jejich hry musejí být optimalizované tak, aby šlapaly i na dnes již opravdu hodně zastaralém hw PS3/X360. Tvá představa o opičím naplácání je dost vtipná, vývojáři na konzolích se mnohdy dostanou až na kost hardwaru a šetří doslova každej bit a dělají psí kusy s pamětí protože jí není tolik atd.
Jinak ten Carmack nevím pokud si pamatuju tak Rage bylo hodně zabugované, měl to vydat jen na PC ale toho se bál že se mu nevrátí investice, takže šlo o prachy to si buď jistý.
to: Smileface a Monkeyskunk
Jsem se asi nevyjádřil přesně.
Tak jsem to úplně nemyslel. Myslel jsem trola vývojáře co neumí na PC platformě a neumí inovovat/dělat nové technologie, způsoby optimalizace a nedělá to většinou ani z vlastní iniciativy.
Jasný, ale že je PS3 výkonnější než X360 bylo jasné. Akorát je PS3 složitější architektura. Only PS3 tituly jsou skvost na to na jakém HW to jede. Jenže tam udělají jeden dev-kit a ten pořád používají a vylepšují takže nakonec je to tak propracované že i "cvičená opice" se s tím naučí dělat. Pak ty cvičené opice naberou co nic neumí. Dostanou mizerný plat a nechají se buzerovat.
PC masters vývojář se buzerovat nenechá, chce určitý plat, podmínky na práci apod. A rozhodně se nechce podepsat pod hru která bude shit a zabugovaná. Kravaťák tomu možná nerozumí ale moc dobře si hlídá reklamu a čmuchá po značkách technologií. Takže pokud dostane nabídku třeba od Nvidie tak ji vezme. Je mu už jedno že vývojáři co mají dead-line že s tím nepočítají a nemají na to čas. zakomponovat tam ty technologie. Navíc se kravaťák neptá za jak dlouho to stihne. On to oznamuje a když vývojář odmítne tak ho vyrazí. Možná nejsem vývojář ale co jsem slyšel a čet co mají mnohdy za podmínky. Kdy třeba makaj 12 hodin v kuse a potom se odsouhlasí že na to není čas a jejich 12 hodin práce je vprdely.
A je toho mnohem a mnohem více….
Jsem říkal Monkeyskunk že nemáš základní informace. O tom že dnes procesory jsou absolutně výkonově nevyužity jsem psal mnohokrát např. ke článku o DX12. Nevíš ani jak a co je důležité HW renderovaní. Na čem je to závislé atd. Nic. A se tu vytasíš se selským rozumem o grafickém pokroku a nárocích. To je sice pěkné ale selský rozum není realita když nic nevíš, Protože to tak není v reálu.
V Bioshock: Infinite stačí přepnout stíny a broken filter na HW renderovaní a máš 3x vyšší FPS a lepší grafiku. Je to otázka 5 minut ta úprava. ! ! ! Teď vychází najevo že je na tom podobně Watch Dogs. Takže WTF. To je buď demence nebo jasný úmysl.
Zkutečný vývojář má vlastní vizi jako např. : John Carmack. Jemu jsou peníze uprdele. O to dělá protože ho to baví a chce sny přetvořit do virtuální reality. Všichni hejtujete Megatextury v id tech 5 ale to co on vytvořil je nová technologie. Inovace která kdyby se použila správně tak má obrovský úspěch. Jenže to prostě na staré konzole dělat neměli protože na to nemají dostatečný výkon tedy hlavně paměť. Takže to skrouhly a PC verze to schytala taky. Nebo hra FUEL. tam vývojáři použili vlastní technologii renderovaná terén kdy mapa je jak skoro naše ČR a má to jen 3. 5GB ta hra. Má moc pěkné detaily a textury. A je toho zase více…. .
Např. EA aby začala využívat nové technologie tak by musela nejdříve ty sví cvičené opice to naučit s něma dělat, ale proč když se zákazníci nechají zblbnout reklamou.
Nebo třeba některé technologie na kterých byli postavené CRT monitory se používají pořád v LCD monitorech a to úplně zbytečně. Jsou dostupné lepší technologie, jednoduší a levnější. (dříve to bylo kvůli zpětné kompatibilitě což dnes odpadá) Jenže výrobce monitorů nikdo nenutí. Nebo rozložení kláves na klávesnici. Myslíte si že jeto takhle rozloženo kvůli maximální pohodlnosti a efektivity při psaní? Omyl! ! ! Je to starý navrch na staré psací stroje (ano ty těžké krávy s páskem) . Je to z toho důvody aby se ten pásek kterým se vyryje písmeno na papír byl rovnoměrně využit a také kvůli konstrukci páček jednotlivých písmen. Zase nikdo to neřeší. Když by jste byl datel v kanclu co píše hromady textu a zjistil tohle že můžete mnohem pohodlněji a efektivněji psát tak by vás asi kleplo. To u těch monitorů je mnohem závažnější protože kdyby se to předělalo tak G-sync můžete hodit do koše protože všechny dnešní problémy se zobrazením by byli fuč (skoro všechny) .
Nechci nikoho urazit ale prosím když tomu nerozumíte tak nic netvrďte. Pro mě je to profese a hobby se o to zajímat. Chápu že je dneska těžké v tom informačním ruchu vydolovat fakta ale jde to.
Shrnuto podtrhnutou: Za stagnaci nemohou konzole, nemohou konzolisti/pc hráči, vývojáři, HW, SW, …
Muže za to ekonomika, trend, informační ruch, vzdělaní a zastaralé/chybějící zákony.
PS: Začněte se ptát proč to tak je? Ne jak to je? Pídíte se po příčině a potom teprve to celé pochopíte.
Strec snad ten Lock bude držet na třicítce jak prdel na hrnci
Alfajk: jo to mas pravdu, ale takhle by mohli tu reklamni kampan stahnout treba na pulku a stejne by si to koupila hromada lidi a nenadavalo by se po vydani na prisernou optimalizaci a vyslednou grafiku a podobne, coz si myslim ze je do budoucna dulezitejsi pro obchod. Ale treba taky ne no, asi se na to divam moc ze sveho uhlu
Monkeyskunk – zase spatne, u mnohych her jde prave do reklamy vic penez, nez vyvoje, protoze se proste vyplati nahypovat stado trotlu, nez udelat kvalitni software (jmenovite to tak funguje treba u call of duty)
Smileface: U filmu jsi pasivní divák. U her musíš propojit sledování s reakcí na to, co se děje na obrazovce a pokud reakce nejsou synchronní a obraz se "pokuckává" i tak, že to oči nesledují… tak mozek to vnímá a potom mají někteří nepříjemny pocity za očima až bolesti hlavy… tohle třeba já mívám u těch rychlejších her, kde ty fps nejsou zase tak moc vidět – hra je hratelná, ale malinko nepatrně se to kucká… ale prostě poznám, že to není ono podle onoho pocitu. Oči to moc neřeší, ale i to nepatrné cukání mozek vnímá.
Neříkám, že každá hra, která má 30fps lock je špatná… ale pro mě to už je varování. Proč by to jinak říkali, když není 30fps žádný problém a lidi to nepoznají ? Krejou si tím záda. Když by to bylo stabilní 30fps bez pocuku dolů ani nahoru, tak se to dá… ale zajímavé… ja to ještě nezažil, že bych s lockem neměl nikdy problémy. Pokaždé to bylo vidět i cítit a odlišnost byla jen ta, že u jedné hry jsem tpěl a další se dala hrát.
Alfajk: Samozřejmě architekturu PS3 neobhajuju jen ukazuju, kde je dnešní kodérská elita, a to pouze z toho důvodu že si tady pan Lolendo představuje programátora kozolové hry jako trotla co nic neumí
Mr. Lolendo: Mno protoze nabrat vyvojare co to umi za stejnej plat mnohem lip je vyhodnejsi, nez platit reklamni kampane. Nevim proc by se s nima meli hadat, kdyz rikas, ze to neni otazka penez co jdou do vyvoje, ale neschopnosti vyvojaru. Kravatak se v tom nevyzna, tak se s nim nema o cem hadat, kdyz mu reknou ze to udelaji lip a jeste usetri na reklame. To by prave naopak kazdy kravatak udelal. Min starosti, vetsi zisk o nic vic jim prece nejde.
V tom pripade moc nechapes co je to selsky rozum To ze se zlepsujici se grafikou a posunem jde potrebny vyvoj nahoru neni zadnej blud ale fakt. Spis sem nevedel jak moc se ten potrebny vykon zvysuje s postupem dalsiho technologickyho vyvoje a jaky jsou hranice dnesniho HW, pac mi prislo ze to prave lidi mozna trochu precenujou a chcou od nich moc, to mi ale shaak zodpovedel, ze to tak neni a melo by to zvladat vic.
Smileface – no, PS3 byl tak suprovy zarizeni, ze polovina studii se s nim naucila delat az ke konci zivotnosti ps3…proc to delat jednoduse, kdyz to jde i slozite, zejo?
Mr. Lolendo: Toto je boj s větrnými mlýny Nechal bych to být Tebou na pokoji (…)
Lolendo: Mě by zajímalo co ty jsi kdy udělal za hru že seš chytrej jak rádio. Možná by ses měl trošku zajímat o to co dělá třeba ICE team, jak Santa Monica a Naughty Dog dolovali výkonu Cellu u PS3 a využili masivní paralelizaci procesů ty devkite pro blbečky
to: Monkeyskunk
"selskym rozumem"
To mi připomíná nějakého pan-tátu co má tolik peněz a tak velký vliv že mu to všichni sežerou a budou líbat ruce.
to: Monkeyskunk
To je to. Chybí ti znalosti. Srovnej si F. E. A. R. který byl skutečně primárně na PC a Condemned: Criminal Origins který je primárně na konzole. Tohle je jedno z nejpřímějších příkladů, Stejné studio, stejný engin ale jiná primární platforma.
Tady proste u toho uvidíš jak je hra celkově degradovaná. Horší grafika, vyšší nároky, horší ovládaní, omezenější gameplay, bugy, omezené nastavení v menu a hned je na scéně stuttering a input-lag.
Studio není schopno zachovat kvalitu ale moder to spravit ze své vlastní iniciativy a zadarmo zvládne. Tak kde je chyba? !
Jeden vývojář mi jednou říkal že ti vývojáři co dělají a dělali jen hry na konzole tomu absolutně nerozumí protože ty dev-kity na konzole jsou jak pro blbečky. Což dává smysl že jsou tak jednoduché a už promakané. Jediné co se vlastně řeší a vyvíjí je post-processing.
Proč by kravaťák nabral PC masters vývojáře se kterýma se akorát bude hádat, když mu stejně stačí udělat pořádnou reklamu, zkreslit informace, vyvolat pořádány hype a lidi to stejně koupí.
Kdo za to muže? ! . a) že člověk je nenažráný b) manipulace c) nevědomost.