Fantasy RPG Lords of the Fallen od Deck 13 a City Interactive se zatím tváří jako černý kůň letošního roku, který by mohl překvapit. Mnozí ho přezdívají evropským Dark Souls kvůli stejně rozloženému ovládání a správnému načasování útoku. Všiml si toho třeba Philip Kollar z Polygonu, který měl možnost si na E3 v Los Angeles zahrát krátkou ukázku.
Ve hře se cítil jako ryba ve vodě, ovládání a samotný systém boje je velmi podobný právě Dark Souls, kde má redaktor nahraných přes sto hodin. Překvapilo ho, že kreativní ředitel Deck13 – Jan Klose – se nestal členem From Software.
,,Jsem velký fanoušek série Souls, ale není to ten typ hry, kterou bych dohrál do konce,” překvapil Klose a dodal, že Lords of the Fallen je realistické RPG zaměřené na okamžitou akci, tedy na správné načasování útoku a obrany, nikoliv na statistiky.
,,Kladivo je těžké, pokud zasáhne cíl tak způsobí obrovské škody, ale je třeba správné načasování,” poznamenal vývojář a ukázat hlavního hrdinu Harkina vybaveného štítem a velkou halapartnou. Tu může využít pro rychlé útoky nebo naopak zvolit těžký útok s mnohem větší silou. Ten je pochopitelně pomalejší, při správném načasování ale způsobí mnohem větší škody nepříteli.
Netrvalo dlouho a redaktor Polygonu byl mrtev. K tomu Klose řekl, že nechtěli vytvořit tradiční hru s rychlou akcí a filmovými scénami. Chtěli dát hráčům hru s náročnou hratelností.
,,Máme je jednu obtížnost. Je to těžké,” vysvětlil. ,,Pokud zemřete, nechceme, aby se hráč cítil špatně. Chceme, aby se o to pokusil znovu a přišel na to jak zvítězit. Rozhodně by se neměl vzdávat. Byli jsme opatrní s umístěním checkpointů, abychom zajistili, že hráč musí něčeho dosáhnout, něčím si projít než se dostane k uložení své pozice. Nechtěli jsme to ale přehánět, nestane se, že byste zemřeli a museli byste hrát další hodinu, než se dostanete k onomu místu.”
Každý hráč si bude muset přijít na to, co mu nejvíce vyhovuje. K dispozici budete mít tři styly, například se do boje vydáte jako bojovník. Posléze si to ale rozmyslíte a kdykoliv si můžete přepnout zbraně a využívat třeba magii. Na druhý pokus zvolil Kollar opět bojovníka, tentokrát si místo pomalé halapartny vzal ještě pomalejší kladivo. Vzhledem k tomu, že neměl štít, musel být rychlejší a přesněji se vyhýbat nepřátelským útokům. Moc dlouho netrvalo a hrdina byl mrtev.
Lepší variantou tak byl meč se štítem, kdy hlavní protagonista mohl využívat kouzla. K dispozici měl kupříkladu obří ohnivou koulí. S tou byl schopen eliminovat téměř každého protivníka v demu. Kouzlo mohl využít ale pouze dvakrát, pak mu došla mana.
Lords of the Fallen se od Dark Souls neliší pouze několika maličkostmi v boji a využívání kouzel, ale rovněž ve vyprávění příběhu. Deck13 se snažili příběh postavit na Harkinovi, který spáchal spoustu špatného. Kvůli tomu byl ve vězení, s ostatními odsouzenými byl propuštěn, aby zastavil invazi monster. Příběh se bude pohybovat pouze jedním směrem, ovšem hráč bude mít možnosti ovlivnit ho některými volbami, které mohou nakonec rozhodnout o tom, co se nakonec stane.
Ať už si vyberete jakýkoliv konec, nebude to poslední dobrodružství Harkina. Klose naznačil, že jde o první díl. Studio má navíc plány přidat do druhého dílu multiplayer.
Závěrem připomeňme, že nás Lords of the Fallen zavede do středověkého světa ovládaného padlým bohem, v němž se budete muset postavit jeho lordům a generálům, stojícím v čele nekonečných zástupů nebezpečných démonů. Čeká nás prý zajímavé dobrodružství napříč bohatým fantasy světem. Hra se pochlubí rozvětvenou dějovou linkou. Budeme nuceni učinit řadu rozhodnutí, které budou mít vliv na svět i na Harkina.
Lords of the Fallen vyjde v letošním roce pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.
TheAviot: taky to hral živě pred stovkami lidí s toho muze bejt krapet stres
Malcolm ja som myslel hlavne jeho styl boja. V tom prvom suboji uplne nezmyselne umrel, keby spravne nacasoval krytie tak by ho mal dole skor nez by ho co len raz trafil, lenze on tam saskoval akoby sa ho bal
Chci to všechno mít…
Tohle vypadá hodně slibně. A i technicky lépe zpracováno než Dark Souls.
koukam ze se u dark souls inspirovali i neprijemne linou kamerou a ne moc hezkejma animacema chuze a behu. ale jinak to vypada slusne. minimalne graficky je to o tridu vejs. cehoz teda asi neni zas tak tezky docilit
TheAviot: hral s clerickym setem to určitě bude náka pusinkovina na hovno
Ten typek v tom videu to hral nohami?
Gameplay vypadá pěkně ale dělá na tom City Interactive, tak tomu moc nevěřím. Podle mě to bude další velké zklamání letošního roku ale snad se mýlím.
Darksouls mě nikdy moc nebavilo, ale tohle určitě vyzkouším.
stale doufam v CE
Tohle vypadá hodně dobře, snad to nezklame
Na tohle se docela těším
Hidetaka Miyazaki řekl, že ten kdo hrál Demon’s Souls a Dark Souls, tak bude v jeho nové připravované hře Bloodborne jako doma. Vypadá to, že podobné to bude i u Lords of the Fallen. Více takovýchto her.
vypadá to dost dobře