Hráči se stále častěji ozývají a volají po netradičních hrách. Utěšit by je mohl projekt s názvem Scorn. Jde o hororové akční dobrodružství z pohledu první osoby, za kterých stojí malé nezávislé studio Ebb Software. V něm aktuálně pracuje pouhých sedm zaměstnanců.
Scorn to ale nebude mít vůbec jednoduché. Přestože ho mnozí přirovnávají k dílům švýcarského umělce H.R. Gigera, který navrhnul Vetřelce. Vydavatelé totiž Scorn nechtějí. Vývojáři obešli společnosti, slyšeli od nich ale pouze to, že je nepodpoří. Scorn se jim zdá příliš divný pro mainstream hráče. Jinými slovy jde o titul, který by si našel jen malou skupinku hráčů. Do takového počinu se vydavatelům jednoduše nevyplatí investovat.
Ebb Software mají před sebou těžké období, nutně potřebují sehnat peníze, aby se s projektem mohli posunout dál. Zvažovali i různé kampaně, kdy by mohli na vývoj přispět sami hráči. Je to ovšem těžké, Scorn je na začátku svého vývoje a autoři nemají jednoduše co ukázat. Tím pádem by celá kampaň byla k ničemu. Určitě by potencionálním přispěvatelům nestačilo vidět pár konceptů a přečíst si jak má Scorn vypadat, co má nabízet apod.
Navíc Ebb Software tvrdí, že potřebují na dokončení nemalé množství finančních prostředků. Z toho důvodu pochybují, že by sumu vybrali, i když nechtěli být konkrétní. Podle všeho půjde o miliony amerických dolarů.
Tvůrčí celek nechce hodit Scorn do koše. Zatím se rozhodli prezentovat hru prostřednictvím různých nákresů a konceptů, stejně tak prozradili, že titul poběží na Unity 5 engine (původně byl ve vývoji za použití Unity 4 engine) a je plánován primárně pro PC, i když časem chtějí zvážit port pro PlayStation 4. Ale to pouze v případě, že se Scorn dodělá na PC a prodá potřebné množství kusů.
O Scorn toho moc nevíme, z artworků lze poznat, že by šlo o hororové dobrodružství, kde se setkáme s nejrůznějšími formami života. Mohla by to být zajímavá hra. Uvidíme, zda Ebb Software nakonec naleznou investora.
Připomeňme, že o Scorn se spekulovalo ještě před E3. Tou dobu se mělo za to, že jde o exkluzivitu pro PS4 od Sony.
Vypadá to skutečně výborně. Snad to projde skrz KS. Konečně to vypadá jako horor u kterého bych se mohl bát Velký vydavatel raději investuje do průjmu z kterého má mladší komunita nadité kalhoty mno : /
Mě se to líbí …. snad to neskončí jako odpad na kick starteru….
Strasne mi to pripomina hru Jericho
Jakykoli pokus o originalitu je potreba potopit a umlatit 20-ti DLC ke kazdej rok stejnejm srackam aneb doba temna v hernim prumyslu smele pokracuje. Samozrejme v pripade Scorn je ponekud problem, ze maji k dispozici jen artworky. Ale i kdyby meli hotovou jednu divnou a nemainstreamovou uroven, plne hratelnou, stejne jim ty prachy nedaj. Nevim co presne se musi stat, abysme se zas vyhrabali z ty zasmradly stoky zpatky na svetlo.
Vydat ! !
jenze z green lightu nejsou zadny penize, kdyz tam nakonec nemas co prodat…
ze vsech tech mainstreamovejch her od EA se me krabatej nehty, kycovitej klisoidni sranec, kam se podivam…tohle by se rado vydalo jinou cestou, takze jim fandim, i kdyz hororovky nemusim
ať to hodí na Stem Greenlight a budou vědět, zda tu hru někdo chce nebo ne…
Nic divného na tom nevidím…vydavatelé už asi neví coby I když je fakt že v takovémto stavu ještě člověk nemá úplně představu jak bude hra vypadat.
skylines: Samozřejmě, když jde o jednoduchou 2D skákačku nebo studentský nenáročný projekt
Ale i vyvinout prototyp Ačkové hry je docela problém, obvzlášť u studia které hru podobného žánru ještě nedělalo. Co se týče indie studií- Supergiant Games, 2D Boy, Paradox Interactive, … Tyhle studia už fungují samostatně, mají například investora či se odtrhli od vydavatele, mají rozpočet z prodejů předchozí hry atd. .
A i tak mají většinou finanční problémy. Podívej se na hry typu Valiant Hearts nebo nový Raymani. Ty hry jsou 2D, ve své podstatě omalovánky s několika hodinami herní doby a i tak musí mít finanční a reklamní záštitu v podobě Ubisoftu, protože ty vývojáři samotní to prostě bez distributora neutáhnou.
proč to nehodit na kickstarter?
Mikefiser: Se koukni na polovinu indie scény. Tam vždy měli alespoň co ukázat když prosili o peníze a měli něco v ruce né jen nějaké artworky a ideu co by to jednou mělo být až to někdo jiný zaplatí. To je jako investovat do nějakého mluvky co ti slíbí že když mu dáš prachy tak ti postaví barák a přitom nemá nic za sebou co by říkalo že toho je třeba i jen malinko schopný.
Není to právě to co dnes táhne? Když je to trochu divný a odbočuje to od mainstreamu? Je snad Goat simulator, Spintires či DayZ podle mainstreamových pravidel?
Vypadá to hodně zajímavě a originálně.
Pořád lepší něco originálního, než plno mainstream FPS a MOBA her. Kdo ví, třeba to za pár let bude populární a oni toho budou litovat, že je odmítli.
A místo toho budou vznikat simulátory trav a potřeby na WC než aby vyšel nějaký zajímavě vypadající projekt, kterým Scorn určitě je