Cliff Bleszinski, designér Gears of War série, představil Boss Key Productions a co nevidět odhalí i svou novou hru. Na první informace se můžeme těšit již příští týden, konkrétně v úterý 8. července.
Turtle Rock Studios hledají hráče, kteří by si na vlastní kůži mohli vyzkoušet nadcházející online first-person střílečku Evolve. Ale neradujte se předčasně, abyste se dostali do alfa verze, musíte splnit několik přísných omezení, která jsou pro nás Evropany, nesplnitelné. Musíte totiž žít na území USA. Alfa startuje již 5. července.
Deep Silver upřesnili, že Stronghold Crusader 2 v Evropě vyjde v pátek 5. září. V prodeji bude speciální edice obsahující Stronghold Crusader 2 a Stronghold Crusader HD. Její cena byla stanovena na 34,99 eur.
Fanoušci Thiefa se mohou těšit na filmovou adaptaci inspirovanou kradmou zlodějskou sérii. Vertigo a Prime Universe (film podle hry Hitman) plánují film ve spolupráci s Looking Glass Studios a Eidos Interactive. Za projektem by měl stát Adrian Askarieh a Roy Lee.
Pokud jste si včera nebo dnes ráno chtěli do konzole Xbox One stáhnout demo FIFA 14 nebo EA Sports UFC čekalo na vás nemilé překvapení. Hratelné ukázky nešly bezplatně stáhnout, museli jste nejprve zaplatit 5 dolarů (cca 100 korun).
Není divu, že si mnoho hráčů začalo myslet, že EA zavedla novou metodu, kdy bude chtít peníze i za demoverzi. Naštěstí tomu tak není, jde o chybu, která by měla být napravena během následujících hodin.
V nové sérii Gears of War se vrátí Augustus Cole (aka Cole Train), prozradil to sám jeho dabér Lester Speight.
Twitter účet Originu vyzradil datum vydání Battlefield 4: Dragon´s Teeth. Tweet byl nakonec smazán, stálo na něm ale, že DLC vyjde 15. července pro Premium hráče a 29. července pro všechny ostatní.
Na závěr něco málo pro pobavení, takhle by vypadalo Grand Theft Auto z reálného života. Na internetu dokonce kolují vtípky, že tímto videem bylo potvrzeno GTA 6.
Monkeyskunk – Už se to zkoušelo. Bohužel to nemělo výraznější efekt. Vaše tvrzení o předraženosti je nesmysl.
Marek_Tvrdy: Jenze tohle je proste problem ceskycha obchodniku. Vy rikate, az budete vic kupovat, dame vam to levnejsi. Co to zkusit naopak, prvni to dat levnejsi a tim by se jim zvysila prodejnost ? Ne tohle nikdo neudela, porad se bude zdrazovat a tim budou lidi min kupovat a je tu zacarovanej kruh. Opacnou cestu nikdo nezkusi. Semtam se zachrani hromadnou slevou, kdy se veci vykoupi a obchodu se to stejne vyplati a to sou slevy v radech 50+ procent, takze zbrusu novy veci proste predrazeny sou. Jen z duvodu, ze sou novy. Ale kazdej muze mit svuj nazor
Byl to jenom příklad toho jak se každý vymlouvá, že je všechno drahý a digitálně levnější
Mě ta hra taky nezájímá vůbec, chytřejší co prošli tu diskusi tady budou vědět proč
Kolousek001 – Risen 1 i 2 mám z Humble bundle a asi nikdy hrát nebudu, takže trojku kupovat nebudu. I když už jsem dostal prosbu, zda bych to nepřeložil. Odmítl jsem to, protože na to nemám čas.
Teď Risen 3 na Steamu cca 1350 Kč, Key4you 899 Kč, 899 Kč … Kupte si to digitálně pls
Alfajk – až bude v ČR tolik potenciálních kupců her jako v Rusku, tak tu budeme mít ruské ceny a českou lokalizaci. Českým distributorům ty vaše nářky dochází, ale bohužel není řešení. Tedy jedno je – neprodávat hry vůbec. Aktuální ceny jsou nastavené podle toho, co si řekne zahraniční distributor. A s tím prostě neuděláte nic.
Marek_Tvrdy – no to me je jasny, ze to tak nejspis funguje, ale to vubec neznamena, ze je to tak spravny, v rusku jsou hry tak levny, protoze by je tam proste nikdo nekupoval a tak se jim to vyplati prodavat jeste levnejc, ocividne se u nas pirati porad jeste malo a je potreba pridat, aby jim taky konecne doslo ze za takovy palky to nikdo kupovat nebude, nejsem si tak uplne jistej, jestli to maji propocitany, ze aktualni ceny je to nejlepsi vzhledem k poctu prodanejch kusu
Kolousek001 – já mluvím o fan lokalizacích. Oficiální lokalizace distributora jsou zcela jíná úroveň organizace a stojí cca 2x až 3x více kvůli všech těch manažerů, extérních agentur, testingu v jiných zemích a podobně. Navíc kvůli 800 prodaných krabic nějaký manažer v USA ani neodpoví na mail, když má prodejnost miliony. proč by kvůli 800 krabicím řešil nějakou lokalizaci?
Alfajk – Už jsem to tu vysvětloval, ale speciálně pro vás znova. V Uk to točí na objem. Pokud na obchod vezmu 2000 kusů, tak mám jinou nákupní cenu než při odběru 200 kusů. Pochopitelně v takovém množství mohu jet na marší 5% a ne 15%, jak je obvyklé u nás (upozorňuji, že DatArt jede na marži 30% a TESCO klidně 200% u oblečení) . A to je procento k procentu a klidně to udělá 25% rozdíl jen při vydání hry.
Výrobce zajímá, jak lokalizace zvedne prodejnost. A pokud česká lokalziace zvedne prodej z 1000 kusů na 2000, tak to v těch milionech prodaných kusech celosvětově je tak malé plivnutí, že ho to absoluthně nezajímá a nebude si komplikovat život. Pokud se zavede zákon, že nelokalizovaná hra se nebude prodávat, tak tu nikdo nebude prodávat hry a budeme si je nechat posílat z UK. Jednoduché. A český "návod" je dneska už skoro v každé krabici. Sice je zcela na nic, ale zcela podle EA zákonů.
Kolousek001 – Věřte mi, že zahraniční vydavatel po české lokalizaci netouží. Přináší mu to spousty problémů a užitek (tedy zvýšení prodejnosti) je vhledem k celkovým prodejům minimální. CDprojekt a jejich Zaklínač je specifický případ, protože na začátku se ta hra prodávala jen v regionech, kde vyšla kniha: Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Rusko. A jelikož tenkrát měl CDProjekt českou pobočku, vrazil prachy do plné lokalizace s dabingem, aby se ukázal a prosadil na trhu. Investice se vyplatila, i když hodně lidí dabing kritizovalo.
Nějak nechápu to s tím dražší nebo levnější ty hry stojí prakticky všude stejně, v UK a USA sou dražší stačí se kouknout na Steam kde je jednotná cena a jak už sem tu psal z 99% je po vydání hry o dost větší než když si koupím krabici ke který dostanu ještě bonus …
TO s tím výrobcem / vydavatelem je hezký že by to měl zařizovat on. Někde se to tak i děje ale fakt málo, tím myslím, že si sám vydavatel řekne že tu češtinu chce a sám našemu distributorovi napíše … nejsu si jistej jestli je to správnej příklad ale třeba Poláci co dělaj Zaklínače maj knám kladnej vztah a češtinu do Zaklínače podporujou …
Bohužel hry u nás nevedou tak a tak si nemůžeme myslet že by to bylo jak říkáš pokud nebude česká lokalizace a podpora tak to k nám nesmí…
ale porad se to toci kolem jednoho problemu a tim jest cena, jak to muze bejt v UK, kde sou vetsi platy, jeste levnejsi nez u nas? prece to neni jen o poctu prodanejch kusu
to vim, ze je webu o SC vice, ale primarne sleduju jen ten jeden
lokalizaci by mel spravne platit vyrobce hry, proc to nechava na distributorech? vubec by me nevadilo, kdyby zavedly zakon, ze se nesmi hra prodavat, dokud neobsahuje cestinu, neco jako u klasickejch vyrobku bez ceskyho navodu, mozna by to konecne dokopalo EA a spol, aby to prelozili, ale to je jen sen kdesi v dalce, realita je jinde…
Kolousek001 – rec bude nejspis o X7one (7 =Z samozrejme) a ten dost mozna 800 kusu vazne neproda, je nejdrazsi siroko daleko
Prodejce nebo distributora to je dost velkej rozdíl. Češtiny platí většinou distributor kterej je dělá a ten hry pošle několika prodejcům u nás největší u kterejch nakupouju asi a ale krabice prodávájí desítky obchodů a koupit se daj všude klidně i v Tescu a tak a zdá se mi 800 her dost málo zas tak malej trh nejsme
Alfajk – 800 kusů u jednoho prodejce, který lokalizaci zaplatí. Budete se divit, ale u většiny titulů nesplnitelný sen. Co se guildy GW týče. Kolik lidí si koupilo krabičku z distribuce Comgadu a kolik jich to koupilo levně v UK či si jen koupili levně klíč? A o tom mluvím. 800 krabicových her od jednoho prodejce. Pokud nejmenovaný prodejce sponzoruje lokalizace, pak je to logicky o sponzoring dražší než od jiného, který lokalizaci neplatí. A jsme u toho, že lidi nejsou ochotni si za lokalizaci připlatit.
Jinak já jsem do Star Citizen dal přes 200 dolarů (Colonel) , ale v klanu nejsem. Nemám na to čas a účet asi budu prodávat. A web není jeden. Vím asi o třech a s jedním jsem dokonce spolupracoval.
"…800 prodaných her daným prodejcem…" takze ke vzniku cestiny staci prodat 800kusu ? +- samozrejme, nektera cestina bude drazsi, jina levnejsi
by me zajimalo, jaky sou ty prodeje v CR, porad brecej, ze maly, ale ja tomu proste odmitam verit, jen treba guild wars 2 mam gildu, kde mame 400 ceskejch lidi, tzn 400 kopii hry prodano jen v jedny gilde na jedinym serveru, serveru je asi tak 50 a gild X stovek – je to sice blbej priklad, kterej ani cestinu nema, ale jako obraz o prodejnosti to muze postacit, pak je ale zase problem ceny urcitejch prodejcu CD, kdy nabizej hru za 1000kc, kdyz o jeden web vedle prodavaji cd klic za 400, ale to uz jsem tu zminoval
pak tu mame treba star citizen, hra jeste ani zdaleka nevysla a uz mame klan, kde je vic nez 200 lidi, ktery si hru predplatili a to je jen jeden jedinej klan na jednom jedinym ceskym webu kterej sleduju, nepochybne bude ceskejch lidi mnohem vic
pokud onen prodejce, kterej je tady cenzurovanej, prodava nejdrazsi hry siroko daleko, nemuze se divit, ze lidi nakupujou jinde
Monkeyskunk – Chudý student má jít pracovat a ne hrát warez. Když na to nemám, tak hraju to, na co mám. Existuje spousta levných starých výborných her, které lze dneska hrát. Stačí se podívat na GoG. Výmluvu "nenašel jsem brigádu u nás ve městě a proto hraju warez" prostě neberu.
Zbrunu nové věci nejsou předražené. Mají cenu takovou, za jakou ji je schopený výrobce a distributoři prodávat. A čím hůř se taková věc prodává, tím musí být cena vyšší, aby se pokryly náklady. Nebo se daná věc přestane vyrábět úplně. Viz mnoho žánrů her, které dneska už existují jen díky Kickstarteru – jsou dělané na zakázku pro určitou skupinu lidí bez ohledu na obecné publikum. Problém není v cenách výrobků. Problém je v lidech této země, kteří nejsou ochotní se stěhovat za prací, jak je to běžné všude jinde po světě. A proto raději vezmou práci za minimum a pak nadávají.
Pár týdnu po vydání rozhodně není vždy. Lokalizace našeho týmu jsou pár dní/týdnů po vydání hry jen díky spolupráci s vydavatelem, který nám poskytne texty z nějaké novinářské verze s velkým předstihem. Také záleží na tom, kolik těch textů je a jak velkou základnu fanoušků ona hra má. Podle toho se pak najdou lidé ochotní překládat. Ale těch je méně a méně. Lidé zvyklí se vlastní rukou přičinit již mají rodiny s dětmi a nemají čas na překlad. A mladá generace je zvyklá vše dostat na servírovacím podnose a není schopná a ochotná tvrdě makat. A proto je lokalizací méně a méně a bez sponzoringu dneska už to moc nejde.
Překladatel není placen pevnou sazbou, ale podle přeložených normostran (1800 znaků s mezerami) . Běžná cena je 150Kč před zdaněním. Na své projekty jsem schopen sehnat lidi, kterým bude stačit 90Kč za ns. Hra typu Dead Space 3 má okolo 250ns. RPG typu Dragon Age má 2000ns. A to máme jen hrubý překlad. Takže dál. Korektor si vezme 10 až 20Kč. Tester potřebuje minimálně onu hru na testing, případně jinou jako kompenzaci. U menších her stačí 3, u RPG je jich potřeba alespoň 20. Dále programátor, který vytáhne rtexty a udělá instalátor (cca 2 až 15 tisíc v závislosti na složitosti instalátoru) . A taky pár tisíc grafikovi za předělání fontů. A pochopitelně někdo, kdo to celé odřídí taky nedělá zcela zadarmo. Někdo jako já si vezme pár her (či konzoli Xbox360 za překlad ME3) , jiný chce více. Protože to celé uřídit a ukontrolovat je příšerné množství času.
Pojďme si to sečíst. 250 normostran tedy dělá při minimálních sazbách 25. 000 za překlad + korekturu, řekněme 5000 za programátora, 3000 za fonty, 3000 za hry pro testery, 1000 za hru pro programátora (taky ji kupodivu potřebuje) a symobilických 5000 pro managera (cca 200 hodin práce při sazbě 25Kč za hodinu) + 1000 za hru pro něj. Celkem 40. 000Kč. Při 5% z ceny hry to znamená 800 prodaných her daným prodejcem, aby se mu to aspoň trochu vyplatilo. Věřte mi, že takové číslo udělá poměrně málo titulů i u . Takové Mafia II se prodalo 50. 000 kusů celkem ze všech obchodů a to byl dlouho dobu rekord. Ostatních titulů se prodá celkem pár tisíc a opět součet všech obchodů. Jediný si tak může dovolit zasponzorovat nějaký překlad. A to i tak se musí rozmyslet, zda není lepší ke hře místo podpory lokalizace raději dát flashku, protože lidé raději koupí jinde levněji, protože "ta čeština pak bude na uloz. to". Takže samotní zákazníci vlastně odmítají podpořit vznik lokalizací.
Je to tak – zacarovanej kruh. Kdyby byly hry levnejsi, vic se kupujou a je to tak se vsim. Na chudy studenty s kilem na tyden se nemuzete zlobit, ze nemaji kazdej mesic dva na novou hru. Mnohdy nemaji moznost ani si nejak privydelat na brigade. Znam to z vlastni zkusenosti a co sem slysel ted od sestry atd, tak je to jeste horsi. A vlastne to vidim i u svych vrstevniku, kteri kdyzuz sezenou nejaky misto, je to za par supek mesicne. Ono clovek si prvne rekne, parada mam 12 tisic za mesic, to se rozsoupnu. Bum pulka sezere najem, potom jidlo, neco malo odlozit na horsi casy a co zbyde ? zase par stovek, se kterejma clovek hooodne rozmysli co udelat. Jak bylo receno, malokdo to da za prumernou hru, ktera te zabavi na 8-15 hodin, a v dnesni dobe vic a vic nedodelanou. Vzdyt je to blbost….
Marek_Tvrdy: myslim si, ze u aut, lednicek a kdovi ceho na to lidi nadavaji uplne stejne, jen to mozna tak nevnimate. Z meho okoli si jen velmi malo lidi kupuje zbrusu nove auta z autorizovanych prodejen. Vetsinou jsou to zamestnavatele znamych a nebo majitele firem. Zbytek se spokoji sice asi s mene kvalitnim, ale o dost levnejsim kouskem, ktery jim zvladne slouzit v podstate stejne. Proste zbrusu nove veci sou predrazene at uz jde o hru, auto nebo vlastne skoro cokoliv. Drtiva vetsina lidi na to volne penize proste nema a nasetrene penize se hodne lidem porad jeste utracet nechce, v nasem pripade za ne uplne dokoncenou zabavu na par hodin.

Osobne sem nikdy neprekladal, tak nevim co to obnasi. Mozna je to trochu i vina samotnych vyvojaru, ze mnohdy delaji system takovy, ze byva i problem samotne texty ze hry vytahnout a potom do ni vratit. Prijde mi, ze kdyz je priznivy system, ze cestina fanouskovska vyjde vzdy a vetsinou jen par dnu/tydnu po vydani. Takze pokud jde o samotny prekladani, to podle me zase tolik casu a prace neda (jakoze to neni uplne nerealny) a zas tolik nestoji. Nebo jakoze vezmu to pragmaticky. Dejme tomu se proda 400 (coz bych rekl ze se proda snad vzdy) . Jedna za litr, to je 400k… Z toho kdyby se vzalo 5% ( nevim kolik ma vydavatel 20%? ) a uz mate 20 tisic, to je na zaplaceni mesicni mzdy jednoho prekladatele a za nejakych +- 200 hodin uz se toho da prelozit celkem hodne. Samozrejme cisla sou vymysleny, ale myslim ze takhle nejak by to slo. Precejen bych rekl ze minimalne 1 tisic kousku se od vetsiny her proda i u nas…. ale mozna se pletu