Bethesda před pár dny zveřejnila návod na úpravu hororu The Evil Within, zejména pak na odemknutí zámku 30fps. To spousta hráčů kvitovala, ale vadilo jim, že výrobce nic neudělal s černými pruhy. Bethesda sice popsala, jak si změnit poměr stran, ovšem na to není hra v mnoha ohledech optimalizovaná a vznikají nepříjemné situace, kdy nevidíte důležité věci na obrazovce, třeba dialogy.
Černé pruhy na obrazovce mají dle slov autorů navozovat filmovou atmosféru. To je sice pravda, ale ne každému se líbí. Proto komunita nelenila a přispěchala s FOV-fixem. Ten odstraní černé pruhy.
Pokud máte zájem, stačí si stáhnout FOV-fix a postupovat podle jednoduchého návodu.
M! tjTomáš Otáhal: jen její části
Ajaxis…
Koukám, že píšeš o hraní na zobrazovadle s filmovým formátem 21: 9, tak se Te chci zeptat na pár malickostí. Pred asi 2 lety me v jednom elektru zaujal LCD televizor, myslím, že od Philipse (? ) , který mel formát obrazovky práve 21: 9, ale od tý doby se po nem slehla zem a o podobný TV jsem už nikdy nezakopnul. Tak se ptám, je to Tvoje "zobrazovadlo" monitor, TV nebo snad projektor?
A jak na nem vypadá obraz? Chápu to tak, že pokud jsou filmy (napr. na Blu-ray disku) v tom filmovým formátu 21: 9, stejne tak i nekolik málo videoher, tak je výsledný obraz po celý ploše obrazovky, tj. bez pruhu nahore a dole, který mi – majitelé širokoúhlých 16: 9 TV a monitoru – u sebe vidíme. Ano?
Ale co se stane, když si clovek na TV/monitoru s formátem 21: 9 pustí film/videohru, který jsou v bežným 16: 9? Máš na tý obrazovce velký cerný pruhy vlevo a vpravo nebo se obraz nejak "deformuje" a roztáhne se na celou plochu? A jak na tom vypadá internetový prohlížec?
Tohle mi už delší dobu leží v hlave a když vidím videohry jako EVIL WITHIN nebo budoucí THE ORDER 1886, který beží práve ve 21: 9, tak trochu dumám nad porízením 21: 9 TV. Teda v prípade, že to má smysl a že se tyhle TV ješte vyrábí a nebyl to jen chvilkový "boom". Díky za prípadný informace
SamInator: jj a v tom rozlišení Megan Fox co?
M! tjTomáš Otáhal: o takovém rozlišení se mi vždycky zdálo
SamFisher: Ano vždyť to je výhoda ze si zpackanou hru můžu upravit zatímco na konzole ti v tomto případě zůstává hrát s frame drop k 20 FPS a v rozlišení s kterým v živote nikdy nikdo nevyrobil žádnou TV.
Jinak je to dost velký rozdíl bez těch otřesných pruhů.
jo a nezapomeň Same
pokud budeš použivat Cheat Engine program na změnu FOV tak nemačkej NumPad 2 protože zůstaneš prekvapenej. Hra se začne renderovat v 6400×3600
Ano, myslím. Stačí se podívat na ty poloviční hry, které poslední dobou vychází. Když už, tak se vydá základní hra. Zbytek na tom vždycky dodělají hráči, ať už jde o grafické módy, technické zpracování a podobné.
Vy si opravdu myslite ze by hraci dokazali udelat mnohonasobne lepsi hru nez vyvojari z velkych firem? Dobrej vtip! Vite vubec jak je to narocny a kolik to stoji penez? Tady na Zingu jsou obcas opravdu zajimavy nazory.
ok ok, hlavne me hned neukamenuj
Ježiš já vím, že existuje spousta free SDK a dají se na tom dělat super hry, nejsem blbej.
Já to spíš myslel tak, že např. AC jede na nějakém tom jejich Anvilu, tak kdyby radši místo tvoření hry ho dali hned na začátku hráčům, ti by vytvořili možná i mnohem lepší hry. Vývojáři by tu pak byli jen k tvorbě enginů a hráči by si tvořili vlastní hry, mnohonásobně kvalitnější, optimalizovanější a já nevím co ještě.
Tímhle myslím ty velké enginy, které nejsou dostupné veřejnosti.
shaak: Jo to v tom option menu jak se aktivovalo? To byly dobrý filtry ale celou hru bych s nima nehrál.
skylines: V CoD 4 to byl takový easter egg, když jsi našel dost notebooků.
Maestrodk: CryEngine SDK, UDK, Unity3D ti nic nerika? Vsechno je zdarma. Da se v tom udelat prakticky vsechno. Zato ale zas tak moc kvalitnich indie her neni.
Docela by me zajimalo, jestli existuje nejakej web, na ktery muzou hraci psat svoje navrhy na hry a tak. Kdyztak bych poprosil mistni (nejen mistni) borce, co nejaky takovy navrhy maji, jestli by to s nama mohli sdilet tady na foru.
Opravdu, čím dál více si pokládám otázku, proč jsou podle vývojářů náklady tak velké, když stále větší část her se při vydání rovná alfa/beta verzi, herní doba se zkracuje, všechno se zjednoduešuje atd…. A o pár dní pozděj, je všechno vyřešeno díky pár borcům, co na to nepotřebují vybavení za milióny, prakticky ani žádnou odměnu…Přitom od vývojářů slyšíš jen jak to nejde a to a to a samy kecy. Já mít takové lidi ve firmě, tak je prostě vyhážu a naberu ty borce
SamFisher: Já se budu bavit v GTA V i bez ufonů.
A tohle není otázka obsahu ve hře, to je otázka celkového technického zpracování hry.
Mně vůbec nevadí, že na PC se o to postarala komunita, tak je to vždycky. O takovéhle věci by se ale komunita starat neměla. Kdyby vývojáři víc naslouchali hráčům při vývoji hry, nemuselo by být tolik práce po jejím vydání.
Však jestli se nepletu, tak taky všude po netu kolovaly petice o vydání GTA V na PC, když nebylo jisté, jestli to vydají.
Kdyby víc poslouchali hráče, bylo by to lepší.
Tohle ale jen potvrzuje mou úvahu o tom, že hráči vytvoří 100x lepší hry než AAA vývojáři. Stačilo by jim jen poskytnout SDK.
SamFisher: Zvolil jsi špatný příklad. V GTA V jsou ufoni.