Uhádnout nejlépe hodnocenou hru letošního roku by nikomu nemělo dělat problém, opačná strana mince je ale také zajímavá. Server Metacritic zveřejnil každoroční žebříček her podle recenzí.
Žebříčků je hned několik, v tom souhrnném si nejlépe vedla gangsterská akce Grand Theft Auto V ve verzích pro PlayStation 4 a Xbox One (reedice rok staré hry), zatímco podle platforem se ke slovu dostaly také exkluzivity jednotlivých konzolí a handheldů. GTA V dostalo nejlepší hodnocení na Xbox One, o jedno procento více než na PS4.
Nezapomeňte: Rozhodněte o hře roku 2014 komunity Zing.cz a vyhrajte zajímavé hry. Rozdáváme přes 50 cen!
Když se ovšem podíváme na žebříček platforem, tak zjistíme, že nejvíce her v letošním roce se objevilo ve verzích pro PC. Počítač má na svém kontě 45 kvalitních exkluzivit se skóre nejméně 75 procent z recenzí. Následuje opomíjené Wii U s devíti, Xbox One se šesti, PlayStation 4 se čtyřmi a PS3 s dvěma exkluzivitami. Xbox 360 měl pouze jednu exkluzivitu, ale až u skóre větší než 90 procent.
Co se handheldů týče, tak nejvíce her mělo 3DS – 17, PS Vita jen 5.
Nejlepší hry roku
Hry na jednotlivých platformách
Nejlepší exkluzivity na konzoli Xbox One
Grand Theft Auto V s velkým náskokem převálcovalo ostatní exkluzivity. V celkovém žebříčku her, které vyšly na Xbox One, jasně kraluje se skóre 97 procent. Na druhém místě Minecraft: Xbox One Edition, jenž se dělí o příčku s Guacamelee! Super Turbo Championship Edition. Na čtvrtém potom Middle-earth: Shadow of Mordor, které pronásleduje Titanfall, Diablo III: Ultimate Evil Edition, Tomb Raider: Definitive Edition a až na 8. místě Forza Horizon 2. Arkádové open-world závody se přitom staly nejlépe hodnocenou exkluzivitou platformy Xbox One.
Oproti tomu nejhůře hodnocenými hrami na Xbox One jsou: Murdered: Soul Suspect (51%), Dead Rising 3: Chaos Rising (50%), The Legend of Korra (49%), Transformers: Rise of the Dark Spark (47%) a The Amazing Spider-Man 2 (46%).
Nejlepší exkluzivity na konzoli PlayStation 4
I v žebříčku nejlépe hodnocených her na PlayStation 4 nalezneme na prvním místo Grand Theft Auto V se skóre 96 procent. O procento méně má The Last of Us Remastered. 90 procent potom Diablo III: Ultimate Evil Edition, Rayman Legends a Fez. 89 procent Dragon Age: Inquisition a Minecraft: PlayStation 4 Edition.
Ve spodní části tabulky: Transformers: Rise of the Dark Spark (43%), Putty Squad (38%), Fluster Cluck (37%), Air Conflicts: Vietnam Ultimate Edition (30%) a Basement Crawl (27%).
Nejlepší exkluzivity na konzoli Wii U
V celkovém žebříčku u her na Wii U je na tom nejlépe Super Smash Bros, které má 92 procent. O procento méně Bayonetta 2 a o další jedno Guacamelee! Super Turbo Championship Edition. Na čtvrtém místě Mario Kart 8. Následuje Shovel Knight, Mario Kart 8 DLC Pack 1, Bayonetta, Child of Light, Art of Balance a SteamWorld Dig.
Druhá strana mince: How to Survive (55%), Blok Drop U (53%), Ice Cream Surfer (53%), Gravity Badgers (48%) a Sonic Boom: Rise of Lyric (32%).
Nejlepší exkluzivity na PC
V celkovém žebříčku her pro PC zvítězilo hardcore RPG Dark Souls 2 se skóre 91 procent. Na druhém místě nahoře zmíněný Out of the Park Baseball 15. Dále The Binding of Isaac: Rebirth, Hearthstone: Heroes of Warcraft, World of Warcraft: Warlords of Draenor a The Talos Principle.
Na samotném chvostu Deus Ex: The Fall (45%), Wayward Manor (41%), 4PM (41%), Rambo: The Video Game (34%) a Rekoil (32%).
GoOdTiMe: Myslíš 1 či 2? Protože například ve 2 mi ta hra v NG přijde značně jednodušší. Takže krom toho že tam běhá víc červených postaviček rozdíl nevidím
Jinak samozřejmě že by bylo nejlepší kdyby danou hru hráč dohrál a následně zhodnotil. Což by šlo ověřit podle achievmentů. U survivalů a strategií by ale stačil určitý herní čas.
SamFisher: njn 10 h je takový průměrný herní čas no
Ja jsem teda nazoru ze hodnotit by se melo az po dohrani. . Konec hry je sakra dulezitej. .
Navic jsou hry kde se po dohrani odemknou nove moznosti nebo je moznost NG+.
Coz je napr. u Dark Souls dost zasadni vec. Vsechno to pak muze recenzi ovlivnit.
Samozrejme nebyla by sranda bez expertu kteri tvori recenze z E3 ukazky nebo z traileru. . Ti zdatnejsi to zvladaji dokonce z mobilni fotky na ktere je stream pre-alpha verze hry. .
Riley: jenže 10-20 hodin splňuje jen málokterá hra stačilo by , kdyby uživatelé hodnotili hry až po odehrání poloviny herního času dané hry….
No jo Rambo The best game
Zrovna warlords of draenor bych nehodnotil tak vysoko datadisk vysel v dost zalostnym stavu nejde o fronty nebo pocty hracu jde o to ze vetsina veci byla dost zabugovana a to co nebylo v pandach tak ted je skoro vsude podelany fazovani v zakladnim kontinentu a dalsi veci ktery budou opraveny az tak za dva tri mesice pri vydani 6. 1 patche, nemluve o profesich a dalsich vecech, nepamatuju datadisk kterej by mel tak mizernej zacatek. Jinak za me Divinity original sin, heroes of a broken land , adventurer manager nebo orion: prelude asi nejlepsi hry za tenhle rok.
Letos byly nejlepší hry, které se nám již dříve ukázaly. Naopak na psí "lejno" byla většina očekávaných her od Ubisoftu pro letošek (viz. WD, AC: U) . Nejspíše se hodlá stát novým nástupcem EA.
Souhlasím. 10-20 hodin je tak nějak přiměřený, občas u některých žánrů/titulů by to chtělo zvýšit (třeba ty MMO) . Já si radši cením recenze od člověk, který u Doty strávil přes 900 hodin a uvedl přesně, proč je ta hra špatná a proč jí hrát/nehrát, než když člověk, co nahrál sotva den, vyzdvihuje do nebeských výšin.
Riley: Dal bych to na 10-20 h To už většinou znáš většinu mechanizmů hry a už tě výrazně nepřekvapí Samozřejmě u rozsáhlejších děl tak 50 ale to hlavně u MMORPG. U RPG bych to viděl na polovinu herního času protože jak jsem již napsal všechny karty jsou už v té době odkryty
ThainDegu: Na Steamu to funguje dobře, ale pořád to má ty mouchy, když se objeví trotlové a začnou hodnotit jen díky prvním minutám, které nahráli. Měli by tam zavést nějaký limit počtu nahraných hodin, odkdy se může pak hodnotit (možná trošku tvrdý, ale pořád lepší, než nechat děti hodnotit hned po instalaci nebo prvním úmrtí) .
Riley: Dalo by se říct že na Steamu funguje uživatelské hodnocení hodně dobře. Sice se najde pár případů ale je to rozhodně lepší než jinde. Kde například dostávají 10 hry které Nikdy nespatří světlo obrazovky Popřípadě se nasází 10 a pak hra spatří světlo světa a je nefunkční tak to také vypadá jako úlet. Člověk si asi musí projít jak uživatelské tak profesionální názory a podle toho si vybrat. Škoda jen že se občas názory hodně liší
Uživatelské hodnocení… sice mají většinou hráči pravdu, ale když hodnotí lidi, kteří tu hru nehráli a dávají záporná/kladná čísla jen díky své zaslepenosti, tak to je vážně směšné. Takové to: , , Já tu hru nehrál, ale už jen podle trailerů to vypadá na hroznou/skvělou hru! " je fakt výsměch. I když i ty recenze od lidí, co tu hru mají a pak hodnotí, je někdy sranda. . zvlášť na Steamu: , , Nejhorší hra co jsem kdy hrál! " – nahráno 0, 3 hodin. Ano, to je fakt potřebný čas na hodnocení…
Alfajk: Třeba v tom, že se najdou lidi, kteří hře dají 0/10, ikdyž opravdu nespňuje požadavky na takovéto hodnocení…proto radši věřím recenzentským hodnocením, než těm uživatelským…
I can’t care less, but lots of boring stuff around lately
Raději bych viděl žebříček podle hodnocení hráčů (uživatelů) . To by jsme byli asi jinak překvapeni výsledky
jasně, ale já jsem Da: I prodal asi po 30 hodinách, takže proč se trápit s něčím, co tě nebaví? ? ?