Middle-earth: Shadow of Mordor od Monolith Productions je bezesporu velmi dobrá akce v otevřeném světě. Zaujmout vás u ní může skvěle podaný originální příběh v rámci zachování předlohy, návyková hratelnost, fungující RPG prvky, vedlejší mise a Nemesis systém. Právě Nemesis systém přivedl unikátní nepřátele, kdy každý má své silné i slabé stránky, osobité a jedinečné zvyklosti či vzhled. Pokud se s nimi sekáte a oni přežijí, tak je to ovlivní.
Tvůrci ale původně zamýšleli, že Shadow of Mordor bude větší a celkově ambicióznější. Prozradil to Michael de Plater serveru Gamasutra.
„Během pre-produkce jsme špatně odhadli naše kapacity. Při debatách vypadaly naše nápady velmi dobře. Potom jsme ale zjistili, že hra je pro nás moc ambiciózní. Museli jsme hodně věcí vyškrtat. Byly to bolestivé škrty.“
„To vyvolalo dvojitou bolest. Za prvé jsme zbytečně pracovali na funkcích, které byly ořezané. Za druhé jsme museli předělat spoustu dalších věcí, aby vše fungovalo, včetně herního světa a epických tvorů jako jsou velká zvířata.“
Plater poukázal na to, že hru dost ořezali a místo tohoto obsahu museli připravit jiný. Nakonec tak Monolith pracovali na hře déle, než původně zamýšleli.
Určitě vás napadlo, zda by si ořezané věci mohly najít cestu do pokračování. Původní díl se stal nejrychleji prodávanou hrou z universa Pána prstenů a Warner Bros Interactive bude chtít popularity jistě využít. Plater ale nechtěl nic prozradit, pouze řekl, že studio Monolith se jen dotklo povrchu, pokud jde o to, kam by se hry z Pána prstenů mohly posunout.
Shadow of Mordor (recenze) vyšel v září 2014 na PC a konzole.
Nevadi ze je to osekane, hraju to na x360 a jsem zvedav kdy bude delana uplne posledni hra na old gen konzole : p
Doufám že další díl nabídne lepší příběh a rozhodně zajímavější zakončení…. QTE ending je hodně na prd…
Vyhypeovaná blbost, no. Příběh o ničem. A rozhodně ne věrný předloze, pro neznalce možná. Nemesis systém nic extra, ale možná za to může nesmyslně nízká obtížnost hry, kdy se dali zabíjet dva až tři kapitáni najednou bez problémů. Což je další věc, že se objevovali každou chvíli všude. Neustálý mlácení skřetů pořád dokola bylo zábavný tak možná první dvě hodiny. A o závěru hry ani nemluvím.
hra měla uspech tak at Warner Bros zacne sypat prachy
Hru mám a nedokážu pochopit ty vysoké známky v recenzích…
A tak je mi docela ukradeny co tam být mělo, protože to co tam je mi bohatě stačí. Jedna z nej her roku a překvapení jak blesk z čisteho nebe. (nečekal sem od toho moc)
+ Do ted nechápu proč se pořád říká, že je to kopirka AC když já tam z AC vidim velky prd. Je to okoporiovanej Batman, z AC tam neni ani to šplhaní.
Co se da delat, vdycky naslibujou hory doly a nakonec je vse uplne jinak. Zatim me tahle hra nejak nezaujala, jedu ted Alien Isolation a porad dokola pac me ten xenomorf furt zere
nevim proc to vynasi do sveta, takhle jen ukazali ze jsou hnupove
kuler91: souhlas, celkove sem cekal mnohem vetsi mapu, pocital sem aspon s pulkou stredozeme To by se mi fakt libilo a myslim, ze tahle hra k tomu ten potencial i ma.
Nejvic se mi na tom libil asi pribeh, na dnesni dobu hodne povedenej a po delsi dobe pribeh, kterej me fakt chytl a sledoval sem jej od zacatku do konce Ten puvodni vzhled saurona je nejvic, sem ani nevedel ze je to s nim tak jak to je. Kazdopadne po te hratelnostni strance to ma opravdu obrovskou potencialovou diru Vetsi svet, vic rpg prvku mensi rambo style – vzdyt je to pomalu vetsi rezba nez GoW a to uz je co rict Doufam, ze v tomhl smeru se hooodne pouci
Jak už několik lidí psalo …
Tahle hra je někde na 1/2 cesty … a rád bych viděl hru ze středozemě, ale v trochu jiném měřítku.
Budu citovat jeden příspěvek od uživatele "rozirozi"
"Představte si třeba celou mapu z Pána Prstenů Včetně "mírových oblastí", různých vesnic a hradů a kde potkat skřeta by byla opravdu výzva a hrozila by Vám i smrt. Ne že je všechny umlátíte sám za pár sekund/minut při větším počtu…
No prostě kdyby byla obtížnost větší (respektive byste potkávali méně skřetů, ale mnohem silnějších) a zároveň by zde byli silné RPG prvky s otevřeným světem celého Pána Prstenů, myslím že by to byla hra roku bez problému… Proste něco podobného jak bude Zaklínač 3, akorát, že ve světě pána prstenů. To by byl teprve masakr "
Přesně takhle bych si to také představoval . . tohle je prostě čistá mlátička bohužel s prvky pro mě neoblíbeného "casual assasina"
Jestli takhle vypadá ořezaná hra, tak si neumím představit neosekanou verzi (v dobrém smyslu) . Podle vývojářů je SoM jen začátek, takže už se nemůžu dočkat druhého dílu.
Mě první polovina hry bavila… ale druhá polovina už ne Přijde mě to furt dokola
(Ale je to jen můj názor)
kuler91 Zelda je herni extaze a vubec to nejlepsi co si clovek muze zahrat. Skoda ze nevychazi casteji a ten herni orgasmus muzes zazit je jednou za par let.
V tom případě ti nezbývá nic jiného, než hrát Zeldu a podobné <> …
Lord Of Warez : Hry, za který neplatíš, je vždycky lehký zkritizovat, co?