Vydavatelské společnosti často financují vývoj hry, o které se ani nedozvíme. To je případ i zrušené hry ze série Driver, z které nakonec v roce 2011 vznikl Driver: San Francisco. Ten měl hodně krušný život.
Původně titul nevznikal v Ubisoft Reflections, ale ve studiu Sumo Digital, které se podílelo na Driver ’76 pro PSP a má na svědomí i hry Sonic & All-Stars Racing. Ubisoft dal tomuto britskému tvůrčímu celku šanci a ten se měl proslavit právě s Driver 5. Bohužel vývoj nešel podle představ a hra se nikdy nedostala z pre-produkce. Aby práce nepřišla vniveč, tak se projektu chopil Reflections a vytvořil již zmíněný Driver: San Francisco s hlavním hrdinou v kómatu, který se může přemisťovat z jednoho auta do druhého a využívat svou schopnost v honičkách se zločinci.
Driver: San Francisco ale ani zdaleka nereprezentuje styl, který chtělo Sumo Digital. Web Unseen 64 odhaluje, že Driver 5 měl mít zničitelné prostředí a výbuchy. Něco jako ve Split/Second.
Koncepty pro Driver 5 vytvořil designér Christian Bravery ze studia Lighting Lights.
Doufám, že bude pokračování. Hra na mě působila jako film. Auta se řídily příjemně a honičky byly parádní. Shift se mi napřed nelíbil, ale hra na něj byla opravdu postavené. Při volném ježdění se člověk nemusel bát, že si zničí auto, prostě se něco nepovedl, člověk to zrušil a okamžitě vzal další.
Driver SF se mi hrozně líbil, byla to jednoznačně arkáda, ale daleko zábavnější, než NFS…a k tomu ještě tuna licencovaných značek aut a zajímavá myšlenka "shiftování" se z auta do auta, prostě super!
Ten drifting v Driver SF vypadal fakt skvěle.
Vydaný SF byl docela dobrá hříčka. Občas jsem i slintal nad fyzikou kterou bych rád vyděl třeba v The Crew. No ale bohužel no… Je tam ta podivnost která tam je.