Společnost Square Enix připravila kolektivní program, prostřednictvím něhož mohou nezávislí vývojáři podat své návrhy na vývoj her založených na značkách Gex, Fear Effect nebo Anachronox. Pokud se vydavateli budou návrhy líbit, tak se tvůrčí celek může těšit na velkou podporu a pomoc při shánění peněz přes crowdfunding servery jako je Kickstarter a Indiegogo.
„Nemůžeme se dočkat, až uvidíme, co talentované týmy smýšlejí s Gex, Fear Effect nebo Anachronox,“ řekl Phil Elliott, vedoucí projektu Collective, a dodal, že pokud bude mít program úspěch, tak se později může rozrůst o další známé značky, kterým se nedostává pozornost.
Připomeňme, že Gex je plošinovka od Crystal Dynamics (autoři Tomb Raider), která světlo světa spatřila v roce 1994 ve verzích pro 3DO. Později byla vydaná pro PlayStation, Sega Saturn a Microsoft Windows.
Fear Effect je zase akční adventura od Kronos Digital Entertainment, kterou na trh uvedl Eidos Interactive v roce 1999 pro PlayStation. O dva roky později následovalo pokračování Fear Effect 2: Retro Helix.
Anachronox je RPG z pohledu třetí osoby od producenta Toma Halla a studia Ion Storm. Opět se o vydání postaral Eidos, konkrétně v roce 2001 na PC. Hra běžela na modifikovaném enginu Quake 2 a jednalo se celkem o úspěšné RPG.
privital by som novy fear effect, paradna vec alebo by mohli spraviť s LoK. Alebo dať Crystalu za úlohu spraviť novú hru!
Fear Effect to jsou vzpomínky kdyby vyšla dneska tak by snad reakce na ní byli ještě kontroverznější než tehdy.
Gexe jsem pařil na PS1 a to byla úchylárna.
Novej anachronox bych si teda nechal libit. A uroven dnesnich nezavislejch her mnohdy prevysuje aaa tituly velkejch znacek takze s timhle krokem rozhodne souhlasim