Izometrický old-school RPG titul Pillars of Eternity je po vývojové stránce hotov. Vývojáři ze studia Obisidian na něm pracovali dva a půl roku, a to zejména díky úspěšné kampani na Kickstarteru. Od hráčů se jim podařilo na podzim roku 2012 získat téměř 4 miliony amerických dolarů, jejich záměrem bylo 1,1 milionů dolarů.
Nic tak nebrání tomu, aby hra mohla 26. března letošního roku vyjít ve verzích pro PC, Mac a Linux.
Zároveň s touto skutečností jsme se dozvěděli, že malý tým již pracuje na oblastech a prostředí pro budoucí expanzi. Ta je teprve na počátku svého vývoje. Na konkrétní informace si tak budeme muset ještě počkat.
„Znovu objevte váš hluboký smysl pro prozkoumávání, radost z napínavého dobrodružství a vzrušení z vedení vaší vlastní skupinky dobrodruhů po novém fantasy světě a do hlubin podzemí plných monster, kde budete hledat ztracené poklady a prastará tajemství. Pusťte se do toho a shromážděte vaši partu, vyrazte a zamilujte se do dobrodružství, až se zase ponoříte do světa divů, nostalgie a nadšení z klasických RPG v Pillars of Eternity od Obsidianu,“ láká na hru Cenega.
Na hru jsem se dost těšil ale po betě od první po poslední verzi si nejsem jistý jak to dopadne hra samotná vypadá hezky a je tam hodně věcí, které si přáli lidé kdysi u Baldur’s Gate 2 ale marně a to je dlouhý seznam. Ale například tvorba postavy kde je sice pohledem oka docela dost možností, tak když se člověk nad tím zamyslí a pořádně si to pročte, tak vlastně jsou stejné jako v každém RPG jen jsou ty stejné možnosti rozdělené na více menších kousků tak aby to vypadalo, že je jich hodně ale abych někoho kdo nehrál betu neodradil, tak nebudu pokračovat. Hra od první beta verze prošla řadou pozitivních změn. Stejně jsem si jistý, že už jen za tu nostalgii dostane hra pěkná hodnocení, když ho dostal nepovedený Wasteland 2 nebo Divinity: Original Sin, které zachránil jen velký počet možnosti a několik updatů jinak mě ta hra zklamala, tak Pillars of Eternity ho dostane taky.
Musím s trubadúrem Marigoldem souhlasit. Ostatně četl jsem i takové názory, že samotná beta pro backery byla 100x odladěnější než oficiálně vydané hry. A to je u tak olbřímího projektu co říct. Nicméně i kdyby tam chyby byly, nechává mě to absolutně chladným a to hned z několika důvodů. Na rozdíl od jiných herních studií je z Obsidianu cítit maximální snaha a v každém pixelu lze vidět, že byla pečena s láskou. A druhý důvod píšu u každého podobného naříkání nad zabugovaností: A která hra dnes po vydání není zabugovaná? Která hra dnes v den vydání nestahuje XY GB velký patch? Prakticky každá druhá. Takže jsem úplně vklidu. Navíc hra v češtině nebude čili se ani případným patchem nerozes*** titulky.
Jako člověk, který poctivě sledoval vývoj (tehdy ještě Project Eternity) takřka od prvních krůčků na Kickstarteru, přes následné updaty, až po "gold" stav nemám sebemenší pochybnosti o tom, že Pillars of Eternity splní své poslání. Hra vytvořená fanoušky-vývojáři, díky (a pro) fanouškům-hráčům. Z mnoha hodin zhlédnutých gameplayů usuzuji, že příznivci klasických Infinity Engine RPG laskomin, mezi něž sám sebe řadím, by se konečně mohli dočkat právoplatného duchovního nástupce těchto her. Pillars of Eternity má k tomu všechny předpoklady. Držím palce a netrpělivě ač radostně čekám na příští týden.
Corvus Tak Divinity je hooodně hloupé. Scénař, dialogy vše je na úrovni základní školy… Popravdě bych Divinity označil za úrážku fantasy žánru a totálni degeneraci herního fantasy. Sám se nazývaš HC hráčem a opravdu si nejsem jist, že HC hráči se vyžívají v kýči a Divinity je bez sporu kýč.
ThainDegu: Nemyslím si, že by podobných monstr projektů, zaměřených na old-school hráče ročně vylezlo více… Byla by to samozřejmě paráda, protože já osobně mám nejbližší vztah právě ke hrám jako Baldur’s Gate či Icewind Dale, ale nemyslím si, že je to v silách herních studií. Balduři a spol. jsou RPGčka tak šíleně ukecaná (což je jen dobře) a rozsáhlá, že to vidím spíš na delší lokte. Nicméně čeká nás parádní Torment: Tides of Numenéra, takže já jsem na výsost spokojen. Plus samozřejmě leckoho potěšila i informace, že Obsidiani se vrhli na datadisk (nikoliv DLC typu kup si za deset éček modrý skin na meč) . Poctivý několikahodinový datadisk, tak jak to má správně být. Za každou další hodinu ve světě Pillars of Eternity budu nadšen (a náležitě vděčný) .
Trochu mě akorát mrzí (vlastně hodně) , že nevyšla royal edice v podobě krabice, ale pouze digitálně. Obsah je parádní a potěšilo by nejedno srdce sběratele.
Jsem zpět: Od člověka s jedním z nejdeb**nějších nicků pod sluncem a který napíše snad nejprofláklejší větu od doby vydání božského Divinty: Original Sin – tj: "doufám, že to nebude stejně hloupé jako Divinity" – to opravdu sedí Apropo není nic jednoduššího než nečíst mé komentáře. Stačí mít selektivní vidění.
Skapco opravdu, tam mi najdi nějaký další můj koment, kde se bavím o Bloodborne (mimo Bloodborne novinku) . Bloodborne zminuji z důvodu, že to vychazí skoro ve stejný čas….
Jsem zpět : Hlavne ze ty v kazdom tvojom komente musis zdvorazdnit bloodborne alebo nieco co sa tyka Sony alebo PS tak na tvojom mieste by som pomlcal
Jsem zvědav na tento titul no uvidíme
doufám, že to nebude stejně hloupé jako Divinity. Doufám v pořádný scénař, v pořádne dialogy. . Graficky to vypadá parádně, ale já dám přednost Bloodborne a tohle nechám odladit, tipuji spoustu bugů…
Corvus ty tvoje komenty jsou jako ctrl+c a ctrl +v
Thief-CZ: Do budoucna bych jistě s češtinou počítal ale prozatím ji mezi jazyky nenajdete.
Bude to i v češtině ? ?
davidma: Tak to se asi pletete Vydavatelem je Paradox Interactive a Vývojář je Obsidian Entertainment.
Corvus: Hra rozhodně vypadá nadějně. Snad se ještě tento rok dočkáme podobných projektů.
.
Vývojáři ze studia Paradox Interactive. Obsidian je vydavatel
Už jen 8 dnů a je to VENKU! ! ! Nejočekávanější RPG roku (+ Zaklínač, samozřejmě) . Strašně se těším.