Horečka ohledně realistického středověkého RPG titulu Kingdom Come: Deliverance, který se nezamlouval žádnému z vydavatelů, stoupá. Daniel Vávra se svým týmem v pražském studiu Warhorse dokazuje, že hráči slyší nejen na draky a magii, ale také na realistické souboje ve středověku.
Na Kingdom Come: Deliverance si posvítil pořad Gejzír na České televizi, který v rychlosti představil Dana Vávru.
„Tvorba nejmodernějších her trvá roky a náklady na ně dosahují astronomických částek. Nejdražší hra v historii, Destiny, přišla na zhruba 500 milionů dolarů. Jen pro srovnání, třeba odhadované náklady na vývoj léků proti ebole jsou zatím jen dvakrát vyšší.“
Historií Dana Vávry vás zase provede pořad Slavní neznámí na Streamu. Ten je pro nás hráče mnohem zajímavější, o Kingdom Come toho totiž víme hodně, ale o samotné historii současného kreativního ředitele Warhorse Studios toho mnozí zas tolik nevědí. Jeho cesta ke splnění snu byla dost klikatá.
„Specializace, kterou na střední škole udělal, je krásná. Je rytcem, mohl by dělat třeba medaile. Chtěl pak jít studovat i dál na vysokou školu umělecko-průmyslovou. Ale ani tudy cesta nevedla,“ odhaluje autor videa Pavel Zuna.
„Chtěl jsem jít na UMPRUM na plakát, ale tam prostě, že jo si berou 3 lidi ze 300, takže jsem tam jako dvakrát zkoušel přijímačky a pak jsem si říkal, že jako radši půjdu teda pracovat,“ dodává Dan.
„V 90. letech začal Daniel Vávra pracovat jako grafik v reklamní agentuře. A když přichází nabídka, aby posílil grafické oddělení firmy Illusion Studios, docela rád jde. Firma je malá, všeho všudy tak 15 lidí a dělají na hře Hidden & Dangerous,“ pokračuje redaktor.
Na zbytek se určitě podívejte, epizodu z pořadu Slavní neznámí naleznete na Stream.cz.
Opäť som o niečo chytrejší
No, ako tak vidím, tak Dan to fakt nemal jednoduché a držím mu palce s Kingdom Come.
Nojo tak nesmíš hrát na publicu ale s kámošema misi od nějakého schopnějšího missionmakera, je to mnohem zábavnější ale spíš jen pro lidi co baví military obecně a preferujou nějakou taktiku a ne styl COD. . Tohle už musí lidi vyloženě bavit jinak to musí byt brutální nuda. .
hnup
Vojta33: Tak to je přesně vystihnuté je to bod č. 1 …dělat to kdokoliv jinej bude důvěryhodnější…. a třeba by to pak bylo více o hře než o Vávrovy …. uvidíme nechci aby z toho byl uplně přehnanej hate typu Battlefield …ať už to se hrou dopadne jak chce.
Jinak vyzdvihovat online hru v Armě je náběh na troll takže v něm nebudu pokračovat jinak mě už fakt zakážou.
Beztak ty hejty jsou jenom kvůli tomu ze je tam Vavrovo jméno. . Dělat to kdokoliv jinej tak je všechno OK. V zásadě tady jak je v jakýmkoli něco o Vávrovi tak je to hned špatně už prostě z principu A arma je pořád hra pro fanoušky žánru který to hrajou z 90% jenom online. AI není perfektní ale rozhodne nejezdi s tankem v lese. .
23cicer: Tohle rozhodne jedině Dust 2 v Counter Strike: GO ….
Lootmaster – divny. . to co pises cvrnda & Co neresej. . todle skonci hromadnou sebevrazdou na Ripu za doprovodu stredoveky revival kapely ( (:
Co na to říci Cvrnda vždycky peče s českýmy autory …. . jen jsme se s vývojem hry nehnuly ani o píď a debata je stará vlastně už rok a pořád klepeme ten stejnej řízek konečně ho můžem zapít pivem…. ok pokud to je součást gameplaye… autoři by si to obhajovat měli pokud mají veřejný vývoj dělat to jak rokové hvězdy tak jim do toho nekecám…. jinak pokud má rozhodovat jen výsledný produkt přesuňme téma na druhý kvartal 2017…. možná bude už všech 10 questů ve hře kompletních.
PS: Pokud to přeháním hru to nezkazí, ale být slepě naivní to raději budu morous.
Jinak míra Cvrdovy důvěry je 9/10 ARMA 3 takže asi tak …v lese tank doteď neumí zatočit doleva …
hatters gonna hate … a my ostatni Danovi verime dal! ! !
Vávra ten má jen výbornou mafii 1 a Hidden dangerous jiné hry nevydal co by stáli za řeč "vyšli 3" takže nevím, zas taková ikona není abych mu věřil. To že je čech není podstatné.
Cvrnda – mas pravdu. . pokud ti staci tvrzeni, ze to nikdo predtim nedelal (ponekud chabe) , tak se asik spokojis se stavem konta po vydani hry. .
23cicer: Osobně si nějak nedokážu představit, proč by vůbec měl něco obhajovat? Musí snad autoři Call of Duty nebo Assassin’s Creed každý rok obhajovat, proč zvolili tu a tu dobu? Musí Telltale Games obhajovat, proč zvolili zrovna tu a tu látku? Já nevím jak ty, ale ať se podívám na kohokoliv, u nikoho tu potřebu obhajoby ať už ze strany vlastní, nebo ze strany hráčů nevidím. Jen u Warhorse, protože Vávra. No, to je vážně úžasný a hodnověrný důvod od těch, kteří sami požadují nějaké racionální důvody. Podle mě důvod "nikdo předtím to nedělal, nikdo předtím se nepokoušel o autentické středověké RPG, chceme nabídnout jiné zasazení než jiná RPG" bohatě stačí. Když už, nejlepší obhajobou bude určitě to, když ta hra bude za něco stát a odpodívat tomu zasazení. Nakonec bude myslím opravdu rozhodovat jen výsledný produkt
Cvrnda – dobrou obhajobu na volbu tematu jsem zatim neslysel. . max. nikdo predtim to nedelal, nic vam k tomu nemuzu kvuli obsahu rict, husiti atd. . proste spatny, jako kdyz hra nema zaklad. .
Vávra sem, Vávra tam… Mafia je výborná hra… To se Vávrovi musí uznat, ale jestli na prvním díle KC: D nedosáhnou požadovaného, zatím nezmíněného výdělku tak se nedočkáme dalšího dílu (nejspíš půjde o mnohem větší částku než vydělali na prvním KS) . Drzost? … Toho se obávám… Ví se vůbec něco o krabicových verzích? Dneska jsou všechna studia zblbnutá do sahání lidem do kapes a obávám se, že WarHorse se nechal zblbnout taky, ale aby to za něco stálo protože "No Pain No Gain" jinak jim slogan "Dungeons and No Dragons" k ničemu nebude. Nakonec nám do hry dají za příplatek splachovací záchod… Radši by se měli soustředit na kvalitu hry než na komerci, stylové pivo a podobně.
Lootmaster: Jen upozorním, že slogan zní "Dungeons and no dragons", což je podstatný rozdíl a na sloganu samotném podle mě nic špatného není. To zaprvé. Zadruhé, docela by mě zajímalo, podle čeho soudíš změny ve hře, když o nich my hráči nemáme ani potuchy? Technologická alfa verze přístupná hráčům není totéž co alfa verze, to slovo "technologická" je tam docela důležité, tudíž stav tech alfy v žádném případě nereprezentuje to, co ve Warhorse udělali nebo neudělali. Na zbytek otázek včetně volby enginu a Kickstarteru už známe odpovědi z dřívějška, vše bylo řešené už mnohokrát. Každý může mít na hru nebo její tvůrce svůj názor, ale ten názor by podle mě neměl být ovlivněný předsudky, překrucováním nebo záměrným přehlížením už známých věcí. Všechny tebou zmíněné věci opravdu dávno víme, jen je opravdu třeba, aby je sám člověk chtěl vidět. Tím nechci poukazovat na někoho konkrétního, jen na obecný přístup, který si mnoho lidí především z ČR vytvořilo pro potřeby jejich čím dál častějšího hatu založeného na čím dál více překroucených a přehlížených věcech