V polovině března 2011 se začal oficiálně psát příběh Prey 2, který nedopadl vůbec dobře. Human Head Studios již nějakou dobu pracovalo na pokračování sci-fi akce z roku 2006, ale dlouho to netrvalo. Hra sice byla oznámena v březnu 2011, detailního představení se dočkala ale až v červnu téhož roku na E3 v Los Angeles. Tou dobou bylo vše ještě v pořádku. O pár měsíců později se ale situace otočila.
Na konci roku 2011 totiž Bethesda zastavila práce na Prey 2, což bylo jen několik měsíců po velkém překvapení na již zmíněné E3.
„Práce na Prey 2 jsme zastavili těsně před koncem roku 2011. Celkově jsme na hře pracovali téměř dva roky. Byli jsme blízko alfě, kdy byl hotov hlavní obsah,“ prozradil Chris Rhinehart, šéf vývoje Prey 2, pro Develop.
Ve svém vyprávění pokračoval a upřesnil, že byli ve fázi, kdy je možné udělat krok zpět a upravit či dokonce kompletně změnil různé věci v editoru.
Na konci roku 2011 tak členové Human Head Studios věděli, že Prey 2 už neudělají. Tou dobou ale fanoušci vůbec nic netušili. O zrušení se začalo neoficiálně mluvit až v březnu 2012. O pár dnů později hra zmizela z oficiálních stránek Bethesdy, což vydavatel později vysvětloval tím, že hra není připravena a byla odložena, aby splnila očekávání hráčů.
„Bethesda uvedla své důvody, které vedly k zrušení hry v říjnu 2014 a netřeba říkat, že máme vlastní pohled na věc. Ten se liší od důvodů vydavatele,“ přidal se Tim Gerritsen. K tomu Norm Nazaroff (šéf Human Head) dodává, že v týmu si jsou jisti, že kdyby Prey 2 vyšlo na PC, PS3 a Xbox 360, tak by šlo o jednu z nejlépe vypadajících her pro předešlou generaci konzolí.
Prey 2 bylo oficiálně zrušeno až v říjnu 2014. Co se tedy s hrou dělo od konce roku 2011 do října 2014? To je otázka, na kterou tak úplně neznáme odpověď. Má se ale za to, že Prey 2 dostali na starost tvůrci Dishonored ze studia Arkane, což později potvrdily i údajné uniklé e-maily. Bethesda ale vývoj Prey 2 ve studiu Arkane popřela.
Připomeňme si ještě prohlášení Bethesdy ohledně zrušení Prey 2: „Byla to hra, které jsme věřili, ale nikdy jsme neměli pocit, že se dostala do stádia, kde jsme ji chtěli mít. Nenašli jsme tu správnou cestu. Hra nesplňovala náš standard kvality, proto jsme se rozhodli ji zrušit. Už není ve vývoji. Nebylo to snadné rozhodnutí, což mělo za následek, že jsme o hře moc nemluvili.“ K tomu Pete Hines, viceprezident Bethesdy, ještě přidal, že jednoho dne by se Prey mohlo vrátit, pokud dostanou nějaký dobrý nápad.
škoda mohla to bejt bomba hra jako 1

to En. kidu: Díky za upozornění.
Když se něco otočí o 360°, dokončí to kruh a je to na stejném místě jako před tím… " později se ale situace otočila o 360 stupňů. " dle mého názoru není zrovna vhodné vyjádření, že se něco velmi po-kaz-ilo.
Taky jsem doufal , že to nespadne škoda NO
Je to velká škoda jelikož Prey 1 skončil otevřeně jako Half-Life tak jsem se těšil na pokračování, ale jak jsem na dvojku koukal chtěli vše překopat a to včetně vyškrtnutí portálů a hrátky s gravitací, a místo toho dát open world hru jako Borderlands křížený s Mirrors Edge, a ještě jiného hrdinu což mi moc nesedělo, takže je možná lepší že to zrušily než kdyby vyšel paskvil.
Hovn0! Akorát z toho chtěli tržní tahák jak CODko což Prey není. Prey byl revoluční hrou která strčí všechny dnešní FPS hry do kapsy.
PS: nic nemá na obrovskou p1ču ze které leze vetřelec.
Xenus: No to právě v žádném případě. Pokud samy uznali, že hra je špatná, tak lepší než pokazit značku je ji zrušit. Takovou sebekritiku by mělo mít víc "manažerů" v poslední době.
Spíš šlo jen o to, že měli určity plány, ale na dokončení plánovaného by to vycuclo moc z rozpočtu, tak to raději zrušili. Přeci jen, co ta hra údajně měla obsahovat, to na tu dobu bylo hodně kvalitní a už v tu dobu jsem si říkal, co asi z toho nenaplní.
at ukazou naki pravy gameplay tohle cgíčko moc neřekne o kvalitě hry
Jestli ta hra stála za nic nebo ne by měli spíš rozhodnout hráči ne manažeři apod.
Škoda.
Ale je dobře, že to radši rovnou zrušili, než aby vydali hru která stojí… za nic.