Microsoft si u hráčů napravuje pověst pravidelnými aktualizacemi konzole Xbox One, kdy každý měsíc přidává nové funkce vycházející ze zpětné vazby od majitelů nové konzole. To je rozhodně plus. Podle mnohým je ale mínusem skutečnost, že se uživatelské rozhraní Xbox One postupně zpomaluje, což se pochopitelně nikomu nelíbí.
Phil Spencer, šéf Xbox divize v Microsoftu, si našel čas a na svém osobním Twitteru odpovídal na všelijaké otázky. Mimo jiného prozradil, že zrychlení uživatelské rozhraní Xbox One je jednou z priorit.
„Zrychlení dashboardu je vysoko na seznamu vylepšení, která chceme udělat,“ odpověděl Spencer na otázku jednoho majitele konzole Xbox One. Dosáhnout toho mají díky využití DirectX 12, který bude pomáhat nejen k zrychlení uživatelského rozhraní, ale také samotným vývojářům. Ti by měli být schopni využít více GPU, CPU a paměti konzole.
Spencer dále odhaluje, že DX12 usnadní vývoj her pro Xbox i PC, z čehož budou těžit jak společnosti vytvářející hry, tak i hráči. Dokonce byla naznačena i možná podpora 4K rozlišení, kterou Microsoft bude zvažovat v době, kdy bude 4K televize vlastnit více lidí. V současné době jde spíše o okrajovou záležitost.
U her by se měl Microsoft rovněž soustředit na Cross-play. To je podle Spencera jedna z věcí, kterou hráči ve hrách chtějí, aby mohli hrát společně na Xbox One a Xbox 360, tedy spíše Xbox One a PC po příchodu Windows 10, protože u X360 pomalu ale jistě končí životní cyklus a na tuto konzoli bude vycházet stále méně her.
Spencer byl na Twitteru dost otevřený a dokonce reagoval i na dotaz týkající se rebootu Phantom Dust pro Xbox One. Vysvětlil, že vývoj se zpomalil z důvodu změny studia. „Chceme si být jisti, že to děláme správně, což bude trvat delší dobu. Mrzí mě to.“
Závěrem nás Spencer pozval na letní výstavy (červnová E3 v Los Angeles a srpnový Gamescom v Kolíně nad Rýnem), kde nám Microsoft ukáže připravované hry v plné parádě. Krom jiného má představit Forzatech – engine pro sérii Forza (informovali jsme dnes ráno v bleskovkách).
Gratuluji MS kéž by si všichni vzali tuhle novinku za příklad a snažili se hráčum a uživatelum naslouchat a poté to i realizovat. Jako nikdy jsem neměl MS (Xbox) moc rád ale za tohle si zaslouží palec nahoru. Jen tak dál hoši.
lukasiino: tyhle věci bych tady již neřešil, taky mám obě konzole a jsem spokojenej s tím co mám-tohle dohadování by měla být už minulost – MIKY to naprosto vystihnul
Miky: nebylo to na nikoho cíleno, jen prostě že X1 byl při vydání trchu upozaděn a PS4 je strašně komerčně propagovany … tak sem jen chtěl říct že obojí je úplně na stejno
to lukasiino: Je naprosto zbytečné ukazovat na jednu nebo druhou konzoli. Mám obě a každý nabízí něco jiného, každý vyniká v něčem jiném. Takže to samé, co jsi napsal ty, může klidně napsat majitel PS4 tobě a takhle pořád dokolečka. Příště si podobný komentář prosím odpusť.
Super, jsem rád, že sem si pořídil Xbox One a ne jak ovce PS4… ktery, ehm … není tak dobry jak všichni čekají

Z toho DX12 budou mít prospěch hlavně hráči. Jestli byly nějaké propady FPS, tak zmizí.
Koukám koukám a mám úsměv na tváři, že se tu jednou za čas sejdou tak rozumné komentáře, je to fajn…jen ať MS maká a Sony ať to taky nakopne něco dělat:-) jojo konkerence je zdravá a stejně z toho budeme těžit jen my pařani
Jo to by tam měli dát firmware a né Win8
MS bojuje a rozhodně je to dobre. . I když sledovat situaci ve které by byl pokud by necouvli se svými omezeními a šéfem by byl stále Don by bylo k popukani
Ještě, že je tu ta konkurence. Microsoft se naštěstí poslední dobou vzpamatoval a jde do sebe, což mě jako PS hráče těší a doufám, že to bude kopanec (v dobrým slova smyslu) pro Sony, aby neusnuli na vavřínech a taky už zase něco podnikli…
Dal bych tam jinej procáč.
Microsoft sa ozaj stará o svojich zákazníkoch, Sony by si mal vziať z Microsoftu príklad, tiež by nezaškodila nejaká optimalizácia dashboardu aj u PS4, pri zapnutej hre je celý dashboard zasekaný jak prasa
Kdyby tohle prohlášení udělalo Sony o PS4, tak je komentářů jak smetí. . Jinak je to supr info a já fandím téhle zdravé konkurenci a čekám na krok od Sony
