The Great Wobo Escape vzniká už druhým rokem v malém studiu Gamifi.cc z Brna a je těsně před vydáním. Autoři chtějí vydat hru ještě před letními prázdninami v co nejlepší možné podobě. To znamená vyladěnou, připravenou pro další cílené platformy, obsahově bohatou, aby ji ocenilo i náročné publikum. Rozhodli se proto jít na Startovač, kde se snaží vybrat částku 75 000 Kč.
Gamifi.cc na oplátku Startovačům nabízejí možnost přímo se podílet na vývoji, a to v roli designerů při tvorbě objektu, tak i testerů formou beta verzí pro iOS a Android zařízení (mobily i tablety). Beta bude dostupná prý okamžitě po skončení kampaně. Do konce roku jsou v plánu i verze pro PC, Windows Phone. Později by mělo dojít i na další platformy, které zatím nechtějí vývojáři slibovat.
Do konce kampaně zbývá necelých 11 dnů. Aby byla kampaň úspěšná, potřebuje studio vybrat již necelých 30 procent z požadované částky.
Příběh hry se odehrává v blízké budoucnosti. Lidstvo staví obrovské automatizované těžební kolonie řízené umělou inteligencí. Ty zajišťují přísun surovin na Zem. Hráč ovládá Woba – servisního robota nové generace. Zpočátku rutinní údržba stanice se po odhalení plánů umělé inteligence mění na napínavý útěk.
Protože je Wobo bezbranný, při přímém střetu s nepřáteli nemá šanci. Úlohou hráče je využít objekty prostředí k tomu, aby s Wobem utekl bez odhalení, a zachránit co nejvíc malých těžebních robotů – Woblingů. Hra je ovládatelná dotyky i gamepady a to na mobilních platformách i desktopu.
Wobo to při útěku vůbec nemá lehké. Kromě množství pastí, nástrah a nebezpečí po něm pátrá i nemalé množství robotů ostrahy. Pokud Woba zaměří, spustí se alarm a začnou skutečné problémy…
Nebezpečím jsou stráže, které v pravidelných intervalech hlídkují. Jednou z možností, které Wobo na útěku má, je vypnout světla v určité části levelu. Zajistí si tak bezpečný průchod jinak nebezpečnými částmi, ukrývajíc se v hlubokých stínech a mimo dosah ostrahy.
A co nejhoršího se může Wobovi stát? No přece vymazání paměti po přímém zásahu 100 000 volty elektrické energie. Rozpad na kousky je taky jedním z důsledků. Poskládat rozházené součástky je to nejmenší v porovnání s nenávratnou ztrátou jedinečné osobnosti.
Ahoj Ľubor,
Vôbec si nevysvetľujem tvoj komentár zle, práveže naopak! Som veľmi, veľmi rád, keď sa hovorí aj o tvorbe hier, nie len o ich hraní Tiež ma teší, že nás porovnávaš s tak úspešnými hrami, vďaka.
Bez toho, aby si mal technické vedomosti alebo predchádzajúce skúsenosti s tvorbou hier, ti naša kampaň na štartovači ([ odkaz ] dáva možnosť zapojiť sa do spoludizajnovania – napríklad navrhnúť nepriateľa či nejaké objekty do hry. Prevedieme ťa celým postupom a na vlastnej koži zistíš, či je to také, ako si predstavuješ… alebo úplne iné.
PS: Gothic – štúdio rok po vydaní hry skrachovalo, tomu by sme sa radi vyhli Predpokladám tiež, že na hre robili všetci full-time, tento luxus bohužiaľ tiež nemáme… Preto radšej hra, na ktorú si trúfame. Ďalší diel bude viac epický, ale jedno po druhom.
gamifi. cc games : Budu oponovat a znacne nesuhlasim, uvedu zase priklad Gothic 1 kde ho delalo 6 lidi vice nes za jeden a pul roku, v dnesni dobe je az prekvapujuce jak si vyvojari mysli ze pokut hra nebude mit dobrov grafiku nebo pribech tak nema sancu se uchytit, podivejme se na seriu Dark Souls vice nes 70% hracu dotet nevi ocem bol pribech a kdis clovek nevie duvot proc hraje, proc potom hraje ? ! DS je hodne hrane kvuli hratelnosti, staci prijit z dobrov hratelnosti, staci jen planovat a realizovat a ostatne uz pride samo to sem se naucil vo vietname PS : nechci abis si muj druhej komentar vysvetlil zle, jen mne uz irituje a sere ze slovaci a cesi delaji uz 5 let to same a ktomu jeste na mobily a tablety, kdyby sem bol developer a rozumnel se do toho, uz davno udelam prostredie z Gothicu 2 animace boje z Dark Soulsu misto dusi zbirani zlatich minci a vsechno hodil do komixoveho havu (neco jako Battlefield Heroes) z temnejsov atmosferou.
Ahoj Ľubor, vďaka za komentár. Dobré RPG ako vrcholový žáner hier vnímame aj my… ale na pomyselnom vrchole je aj preto, že je najťažší na zrealizovanie. V štvorčlennom indie tíme by tvorba RPG hry bola utópia. Preto projekt (žáner, rozsah, formát, platforma, herná mechanika aj všetko súvisiace) , na ktorý si trúfame a ktorý vieme aj dokončiť. Tak ako naše predchádzajúce.
2. 5D action-stealth nie je pre každého, no kto má dobré nápady a chce prispieť, teraz môže. To je hlavný dôvod, prečo sme na Štartovači ([ odkaz ] Stačí nás podporiť v kampani a zvoliť jednu z odmien, ktorá dáva možnosť spoludizajnovať… a podieľať sa na zvýšení kvality aj kvantity česko-slovenských herných projektov
-Matej
DejfCold : 1 hra ? ! podivej na produkci v zahranici polsko rusko dokonce i madarsko, …jen my tu delame takovehle picoviny.
@Ľubor Fabian: myslis trebaaa Kingdome come?
dalsi skakacka, jako by sme nemneli nato udelat nejake RPG neco jak gothic.
@all – díki za pozitívne komentáre, veľmi si to ceníme a sme radi, že vás hra zaujala.
Petr Matula – áno, podobnosť s Escape plan tu je. Pridaváme aj stealth a trošku viac akcie do mixu hádaniek a pascí.
Vypadá to docela povedeně
Hodně v tom vidím "Escape plan" (PS4/PS vita) =)
To vypadá zajímavě. A mrtvoly po sobě bude jako UKLÍZET kdo?
Takové to hry umíme proto hru i vyzkouším