Zpoplatnění několika modů na Steam Workshopu Skyrimu, o které jsme vás informovali ve čtvrtek, je bez nejmenších pochyb jedno z nejkontroverznějších témat posledních dnů. V zásadě by se dalo říct, že zatímco řada herních vývojářů nápad a jeho realizaci vítala, nemalé množství hráčů inciativu odsuzovalo. Diskuzní fóra vřela, vznikla i petice, Gabe Newell si dokonce našel čas na zodpovězení mnoha palčivých otázek hráčů na Redditu. Tam mimo jiné potvrdil, že tolikrát diskutované rozdělení procent z výdělku určil tvůrce hry, nikoliv Valve.
Jak se zdá, nespokojení hráči nakonec zvítězili, protože vývojáři z Valve ustoupili a odstranili možnost zpozplatnění modů. Bethesda s tím očividně souhlasila. Ve vyjádření se dočteme, že ve Valve pochopili, že nerozuměli tomu, co vlastně dělali. V minulosti se sice řada funkcí na podporu komunitních tvůrců a jejich odměn ujala, ale tentokrát to bylo něco jiného.
„Abyste chápali, proč jsme si mysleli, že je to dobrý nápad, naše hlavní cíle byly dát tvůrcům modů příležitost k tomu, aby na svých modech mohli pracovat na plný úvazek, pokud by chtěli, a nabádat vývojáře k poskytování lepší podpory pro jejich modderské komunity. Mysleli jsme, že to vyústí v lepší mody pro každého, jak bezplatné, tak i placené. Chtěli jsme, aby se víc skělých modů stalo skvělými produkty, podobně jako Dota, Counter-Strike, DayZ a Killing Floor, a chtěli jsme, aby k tomu mohl přirozeně dospět každý tvůrce modů, který by k tomu chtěl mířit.“
Dále se dočteme, že ve Valve uznávají, že zásah do ustálené a léta staré komunity Skyrimu kvůli otestování nového systému nebyl úplně dobrý nápad.
Nicméně se zdá, že Valve nechce myšlenku zcela opustit a stále věří, že se z celého nápadu placených modů může vyklubat užitečná funkce. Je tedy možné, že dojde k překopání celého systému a jednou se vrátí v podobě, která by pro hráče byla přijatelnější a která by nejspíš zasahovala do méně háklivé komunity.
Každý, kdo si už nějaký mod koupil, může samozřejmě očekávat vrácení celé utracené částky.
Znovu se každopádně potvrdilo, že Valve opravdu dokáže naslouchat komunitě, pokud chce (a pokud se zrovna nejedná o Half-Life 3). Je jen škoda, že k takovému selhání muselo dojít zrovna v takovém případě. Nehledě na všechnu tu kontroverzi si osobně stále myslím, že myšlenka možnosti zpoplatnění modů je dobrá, ale teď nezbývá než čekat na to, jak s ní Valve naloží příště a do jaké míry vezme v úvahu zpětnou vazbu nespokojených hráčů. Tedy pokud nějaké „příště“ bude.
to: papperwing
To záleží na jedinci jestli je jak kráva co žvejka trávu a žere a žere až praskne nebo je člověk. Aji můj pes ocení jistá moje gesta.
Myslíš, že když tam bude tlačítko Donate, tak že ho někdo využije? Silně o tom pochybuji! Každý nejdřív řekne, no tak si to vyzkouším a pak najde nejméně deset důvodů, proč by se k tomu tlačítku již nikdy neměl vracet a taky se nikdy už nevrátí. Těch tisíc důvodů proč jo pro něj v tu chvíli již nebudou validní.
Kdyby zůstala ta varianta, která byla, tak se alespoň dobří modeři mohli někdy dočkat nějaké koruny, tak jak indie hry na steamu. Tak jak navrhuješ, pravděpodobně nikdy neuvidí ani halíř. Popřípadě jenom ten halíř obrazně řečeno.
Určite lepšie dostať aspoň trochu peňazí ako žiadne nemyslíš ?
Strašně se mi líbí, jak lidi nadávají že pro modéry je to tak strašně nevýhodný, že by to vlastně mělo být zadarmo že aby kdo chce si mohl zaplatit. To může říct jen lakomec. Dej vývojářům možnost a oni si vyberou, zdali to chcou dát zadarmo nebo ne. To co udělalo Valve byl nejlepší krok který mohl pěkně fungovat. A nějaký tlačítko donate. Devadesát procent těch co tu o něm píšou nikdy v životě na něj nekliklo a nedalo ani jeden halíř. Tak si prosím sáhněte do duše než něco napíšete.
Dále je také krásné, že za mod, který má nějaké ty chybičky platit nechcete, ale hru která má bugy atd. si koupíte. Nebo ji snad pirátíte? Zamyslete se nad sebou.
Jako vývojář vím, jak neskutečně těžký je si tvorbou něco vydělat a kolik lidí zhruba je ochotno za něco zaplatit. A věřte tomu, že tak strašně málo. Kdybych aktivně moddoval, tak bych tuhle funkci steamu uvítal.
Najlepšia možnosť by bola nasledovná. Možnosť stiahnuť mód zadarmo ale aj ak by mal niekto záujem tak za mód by mohol aj zaplatiť a podporiť takto moddera, ktorý by potom vkladal aj viacej snahy do svojich prác.
nexus je snad top co sa tyka skyrimu Mody som tahal vylozene odtial. Inak som si az teraz pozeral ze co za mody je na tom steam workshope a teda otras, tak biedna ponuka a to co tam je vacsinou za nic nestoji
O nexusu jsem taky nevěděl. Spíše znám moddb. com, gamebanana. com, desura. com, fileplanet. com, gamefront. com, gamemodding. net, megagames. com ale opomněl jsem ještě 3 velice známé stránky ale teď mě nenapadají.
[ odkaz ]
ideálně to Valve znovu zavede pro nějakou osvědčenou značku od začátku vydání…třeba pro Half-Life 3 )
HALF-LIFEBLAZEN: Haha. Důvod?
Jinak zajímalo by mě jak moc velký podíl na tom má Bethesda.
Vítězství rozumu nad další podobnou herní ostudou jakou je dnes herní mor DLC který hrám v 95% jen škodí.
Každopádně si Valve zaslouží respekt a velké poděkování za to jak moc si nás váží. Je vidět že jim jde o hráče. Každopádně věřím že cesta ke zpoplatnění tam je… A to stylem dobrovolné donace. Ta je oproti tomuhle dokonce i právně nenapadnutelná.
Lootmaster: bolo skor myslene, ze totalne naprd nastavili pomer moder: distributor, vyznieva to stylom "chceme podporovat moderov, tym, ze im dame distribucny kanal, ale minimum zo zisku", tak to potom ma aky vyznam podporoivat
„Abyste chápali, proč jsme si mysleli, že je to dobrý nápad, naše hlavní cíle byly dát tvůrcům modů příležitost k tomu, aby na svých modech mohli pracovat na plný úvazek, , UVAZEK na 25%, ani Africane takhle neklesli
Sutom: Jj to už je odjakživa jak Steam vznikl akorát dneska to změnili že nestačí koupená hra, ale musíte utratit 5 dolarů aby se vám socialní funkce odemkly a krabicovky se nepočítají, je to kvůli těm botům typu Unnasigned.
Wast: Slyšel jsem, že pokud nemáš na Steamu žádnou koupenou hru, tak ti zablokují nějaké sociální funkce.