Grand Theft Auto je fenomén, který by chtěla mít ve svém portfoliu každá vydavatelská společnost. Čas od času se někdo pokusí napodobit GTA a získat si úspěch u hráčů. S takovým pokusem ale často narazí a úspěch se promění ve fiasko. GTA je totiž jen jedno.
S pátým dílem Rockstar opět dokázal, že Grand Theft Auto patří mezi nejprodávanější značky v herním světě. GTA V do obchodů po celém světě dodalo téměř 52 milionů kusů od září 2013, kdy vyšlo na PS3 a Xbox 360.
Velkou část mají na svém kontě verze pro starou generaci konzolí, špatně se prý nevedete ani PlayStation 4 a Xbox One verzím, stejně tak PC verzi. Od února letošního roku zaznamenala Take-Two nárůst objednávek o téměř 7 milionů kusů.
Bohužel konkrétní čísla jednotlivých platforem zůstávají nejasné. Vydavatel pouze prozradil, že 75 procent všech prodejů PC verze tvoří digitální kopie. A ve Velké Británii se od září 2013 prodalo více než 5 milionů fyzických kusů.
VGChartz uvádí neoficiální čísla konzolových platforem následovně:
• 19,48 milionů PS3
• 15,13 milionů Xbox 360
• 6,51 milionů PS4
• 2,67 milionů Xbox One
Na Steamu by mělo být prodáno kolem 2 323 000 kopií PC verze GTA V. Nevíme, kolik tvoří prodej digitální verze na Rockstar e-shopu, ale bude to pravděpodobně míň. Fyzické kusy mají pouhou čtvrtinu, takže lze hovořit, že GTA V na PC má celkem zhruba 3,2 – 3,5 milionů prodaných kusů.
Take-Two odmítá přípravu příběhového DLC GTA V
Při konferenci s akcionáři generální ředitel take-Two odmítl, že by někdy mluvili o příběhovém rozšíření GTA V. Podle jeho slov se bude Rockstar soustředit na nový obsah do GTA Online, Heisty dokázaly přitáhnout zpět ke konzolím spoustu hráčů a některé přesvědčit, aby si GTA V koupili. Strauss Zelnick řekl, že jakékoliv rozšíření GTA V se týká multiplayerové části.
Tím naznačil, že dabér Franklina (Shawn Fontento) v interview z konce loňského roku nenaznačoval příběhové DLC, ale právě Heisty. Co myslíte?
„Pracujeme na DLC, stahovatelném obsahu, pro Grand Theft Auto 5 a je to opravdu velké,” řekl v prosinci Fontento. Dabér Franklina se měl poté za několik týdnů zúčastnit nahrávání nových dialogů.
V souvislosti s tímto popíráním nesmíme zapomínat, jak neustále dementovali vývoj PS4, Xbox One a PC verzí.
Pokud hrajete GTA Online, tak se i v budoucnu můžete těšit na další nový obsah.
Zahanbit se nenechaly ani další hry
Příjmy generují také další hry vydavatelství, i když to není tak oslňující, jako u GTA V. Každopádně svým dílem přispěly také tituly WWE 2K15, Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth, Sid Meier’s Starships, Borderlands: The Handsome Collection a Evolve. Vraťme se ještě k poslednímu jmenovanému titulu, online střílečka s lovem monstra od tvůrců Left 4 Dead dodala do obchodů 2,5 milionů kusů. Evolve vyšlo v únoru 2015 na PC, PS4 a Xbox One.
Laddys: Ja zas byl svedkem padani letadel z nebe, vsichni playeri co se spawnli horeli a nasledne chcipli, po meste rozhazene zelezne klece… Mas pravdu… zacina to v tom onlinu bejt husty…
Doufám že RDR …. jízda na koni mi v gta chybí … i kdyby jenom v singlu
Tak to je maskar tolik kopií. To klobouk dolů. Určitě budou ale nové úkoly do online hry a ať si říkaj co chcou, tak i datáč/e ke GTA singlu . A teď už jen nové Vice City. Nebo že by se začalo dělat na RDR?
Laddys: No ty jo… to skoro vypadá, jako by R* vůbec nenapadlo nějakou ochranu vytvořit (i když hádám, že tam skutečně žádná není ) . Je celkem nesmysl, aby člověk mohl jen tak jednoduše ovlivňovat přímo servery a ne jen vlastní hru.
Tak to já jo. Už ti dokážou například vymazat zbraně z inventáře nebo deaktivovat vozidlo od paegasu. Nemluvím o nesmrtelnosti, super rychlých pohybech, výbušná munice ve zbraních, AA kanón z Valkýry v ruce, padání svačinových pytlíku z nebe ve kterých jsou miliony nebo vypadávání pytlů s penězma přímo od cheatera. Pokud to udělá poblíž tak chtě-nechtě sebereš kolem jednoho až tří míčů.
Čim dál tim lepší…
Laddys: Tak mám asi štěstí, já sem zatim na nic špatnýho nenarazil
Hlavně by se měli zaměřit na cheatery/modery v GTAO na PC-… už to tam začíná bejt docela hustý
a pak že GTA 5 není nuda když odchází hráči . .
Miky: Jop, teď zrovna koukám, že to tehdy byli nějací Data NPD.
to Temgotin: Pokud se nepletu, tak vydavatel nikdy neřekl, kolik mají jednotlivé platformy. Ale mohli bychom se k tomu dostat, když prohledáš novinky, tak najdeš zprávy kolik má GTA V před vydáním PS4/Xbox One a poté kolik mají konzole před vydáním PC verze.
Miky: A jo, tak to se omlouvám. To VGChartz jsem tam nějak přehlédl, jelikož jsem měl za to, že čísla už dříve říkal i vydavatel.
to Temgotin: Take-Two celkově neříká, kolik jednotlivé platformy u jejich her mají. každopádně díky za poznatky. Doplním do článku
Vesměs kdysi popírali vývoj pro PS4, takže…
Takže přesná čísla u PC se jim nechce zveřejňovat?
Na Steamu je momentálně prodáno kolem 2 323 000 kopií a dejme tomu, že ze zbývající digitální distribuce to bude zhruba nějakých 300 000 kopií, takže to bude asi 2 623 000 digitošek. Podle článku tvoří čtvrtinu prodaných PC verzí krabicovky, takže 2 623 000 / 4 = 655 750 krabicovek. 2 623 000 + 655 750 = asi 3 278 750 celkem.
Asi se jim nechce přiznat, že i PC dokáže vydělávat pomalu víc, než konzole
EDIT: Dammit, až teď jsem si všiml, že jsem ty krabicovky vypočítal blbě. No, o to větší je pak ale pravděpodobný celkový počet
(y) .