Update: Bethesda Games Studios oznámenila, že možnost převést mody PC verze Falloutu 4 na Xbox One bude k dispozici na začátku příštího roku (samotná hra vyjde 10. listopadu 2015).
Dobrá zpráva pro příznivce PlayStationu je, že podpora PS4 není vyloučená. tvůrci doufají, že budou moci zprovoznit transfer modů z PC verze i na PlayStationu 4.
Původní zpráva (15. 6. 2015): Todd Howard z Bethesdy oznámil v průběhu konference Microsoftu velmi netradiční funkci spojenou s Falloutem 4. Mody, které hráči vytvoří pro PC verzi hry, bude možné zcela zdarma převést do verze pro Xbox One.
O možnosti transferu zatím nevíme bližší detaily, dá se ale očekávat, že vše bude v rukou tvůrců modů. Jenom těžko si lze představit scénář, v němž by Bethesda tvůrce modů nutila k tomu, aby výtvory vždy převáděli na Xbox One, nebo v němž by byl transfer automatický.
Určitě jde ale o zajímavý a vstřícný krok pro oba tábory. PC hráči mají nejen jistotu, že Fallout 4 bude modding podporovat, ale také naději, že se mu snad tentokrát dostane ještě více pozornosti než v případě Falloutu 3. A majitelé Xboxu se mohou těšit na další bezplatný obsah.
Především série The Elder Scrolls dokázala, že mody jsou mnohdy kvalitnější než placená DLC a já nepochybuji o tom, že totéž ukáže i Fallout 4. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že bez modů jsou hry od Bethesdy téměř nehratelné, ale to už nechám na vašem posouzení.
Aby toho nebylo málo, máme tu nové gameplay záběry.
A ještě jedna věc. Na konferenci Microsoftu bylo formou krátkého titulku oznámeno, že každá kopie Falloutu 4 pro Xbox One zahrne jako bonus i plnou verzi Falloutu 3, a to zdarma. S ohledem na nově oznámenou zpětnou kompatibilitou titulů pro Xbox 360 to zřejmě nebude problém.
Cvrnda: No pochopil jsem ho tak že nástroje na tvorbu modu budou jen na pc, a distribuce a kompatibilita modu se pak bude řešit na X1 a až pak na PS4, ale že mody budou podporovat obě konzole. Špatně jsem se vyjádřil. Jako já teda Hrál jen izometrického falouta jedničku a dvojku, ty nové jsem vynechal ale tohle se mi líbí. Líbí se mi na tom jak říkal Movald z hrej, že hra s velkým otevřeným světem má jednu nevýhodu a to, že i když tam bude měnit některé události a plnit questy tak ta mapa bude fůrt stejná. Židlea se budopu fůrt povalovat na stejném místě, ale tady přišli s docela dobrou myšlenkou, že člověk to prostředí bude moct dost dobře měnit. Jen se musím ještě podívat:
Nepochopil jsem tu aplikaci co vydávají pro telefony k tomu náramku – to budu moct používat místo vstupu do abilit a inventáře ten náramek? to by fakt pak stálo za to si připlatit protože to by mohl být docela sranda prvek.
Módy jsem k Fallout 3/New Vegas nepotřeboval na Pc tak je nebudu potřebovat ani na konzolích.
Docik: Jsi si jistý, že šlo o nástroje pro tvorbu modů a ne jen o nástroje pro převedení modů? Protože modderské nástroje, jaké vznikly třeba pro Skyrim nebo Fallout 3, jednoduše nejsou na konzolích z technického hlediska proveditelné. To prostě nejde, může vzniknout nějaký velmi primitivní editor, o jaký se pokouší třeba id Software s Doomem, ale plnohodnotné nástroje jsou nesmysl
Na Youtube E3 live coverage říkal maník z Bethesdy, že nejdřív budou moderské nástroje pro pc, pak je celkem rychle udělají pro xbox díky kompatibilitě a až pak to budou dělat pro PS4. Takže je to potvrzené, že Fallout povolí mody na všech platformách.
Další z exkluzivních možností, který PC v průběhu let zcela ztratí?
Stejně si nějak nedokážu představit, jak se s tím ten Xbox popere. Sám mám New Vegas a Skyrim dost modifikovaný a kolikrát se vůbec divím, co všechno chudák kompík musí utáhnout. Navíc jak psal BůhOnty, hodně modifikací vyždauje script extender a mnohdy nejen ten, takže by mě zajímalo jak se to bude tohle na Xboxu řešit. Nicméně tak nebo tak, potvrzená podpora modifikací na PC mi udělala neskutečnou radost. I když se to tak nějak dalo čekat ne?
jeste se nemuze smat nikdo nikomu, zatim vse nasvedcuje tomu, ze bethesda si necha za mody platit, nebo minimalne to zpoplatneni umozni, je libo HD horse genitals za 99. 99$ ?
Oboji je úsměvné, ještě půl hodiny zpátky byly módy strašná zbytečná hovadina a teď je chcou všichni.
BůhOnty: Úsměvné je, že konzolisti machrujou a posmívají se konkurenci s něčim, co PC už má 20 let.
Samotného mě sice nikdy nebavilo se módováním her nějak zabývat, ale je to jedna z hlavních předností Falloutu nebo TES. Nedávno jsem rozehrál znovu Skyrim s pořádnou dávkou módů a ta hra je o level někde jinde A přitom i bez nich už byla dobrá…
Každopádně, už teď je úsměvné jak se módy, které "ničí původní záměr vývojáře jak by hra měla vypadat" a "zážitek ze hry" změnili v to, že všude na redditu a twitteru, už se Xone majitelé vysmívají PS4 majitelům.
A majitelé PS4 jsou nasraní a doufají, že to bude i pro PS4…
To bude 1000 a 1 omezení, aby se nestalo něco co naruší framerate na konzolích.
Sherlock161: Pokud to bude v rukou modderů, nevidím v tom takový problém. Většině modderů nejde o výdělek (to ta snaha nabídnout možnost zpoplatnění modů pro Skyrim ukázala víc než dostatečně) , ale o rozšíření jejich práce. A rozšíření na zcela odlišnou platformu je slušná premisa. Věřím že leckdo do toho klidně půjde, pokud nebude transfer vyžadovat moc extra práce navíc. Omezením může být fakt jenom HW nebo specifické skripty, jak píše BůhOnty, takže určitě nepůjde převést všechno
Jak už sem psal, určitě nepůjde o módy většího kalibru.
V případě Skyrimu spousta módů stálo na Script Extenderech a hlavně v případě konzolí bude největším omezením právě HW. . Zatímco na PC si nastahuješ kupu módu, bude nějaký problém s framerate tak ubereš detaily, na konzoli to prostě budou muset omezit.
Tak to si teda nedokážu představit, jak budou modeři portovat svý výtvory na xbox. Proč by vůbec něco takovýho chtěli dělat? Je spíš možné, že ty mody prostě vezme Bethesda a portne je sama na xbox, za poplateček samozřejmě a moder dostane hovno.