Ve včerejším deníku z vývoje datadisku Army 3 jste se mohli dozvědět, že mapa Tanoa ve skutečnosti není první projekt Bohemia Interactive, v jehož případě se zvažovalo zasazení do Pacifiku, resp. do džungle a případně i do prostředí podobného Austrálii. V minulosti přicházelo podobné zasazení v úvahu i v případě několika zrušených projektů.
Běžný smrtelník se ale o většině z nich nikdy nedozvěděl nic pořádného, a proto jsem do studia Bohemia Interactive nasměřoval menší dotaz s cílem dozvědět se o těchto projektech něco víc.
Informace mi poskytl Joris-Jan van 't Land, vedoucí vývoje Army 3 a také člověk, který ve studiu pracuje řadu let. Byl to koneckonců on, kdo ve vývojářském deníku mluvil o těch zrušených projektech. A podle všeho jich nebylo málo.
Prvním z nich je Operation Flashpoint 2: Vietnam, která byla dokonce oficiálně oznámena na E3 před tím, než byla zrušena. Oznámení bylo trochu skoupé na konkrétní informace, nyní ale víme, že s druhým Flashpointem chtěli tvůrci nabídnout mapy Shau Valley, Hue City a Khe Sanh. Sám Joris pracoval na této hře přibližně rok a to nejzajímavější, na co si vzpomíná, je video určené pro potenciální vydavatele, které zahrnovalo letoun Skyraider provádějící nálet na nepřátelský tábor. Některé modely, například T-34 a UH-1, se pak dostaly do taktéž zrušeného projektu Game 2 a do první Army.
Nápad na Operaci Flashpoint zasazenou do Vietnamu se přitom zrodil díky modu Operation Vietnam od Davida Lagettieho, zakladatele studia Bohemia Interactive Australia, které pracovalo na válečném simulátoru VBS1.
Dalším projektem, který byl v dávné minulosti taktéž oficiálně oznámený, je Independence Lost. Ten byl zasazený na východní Timor a zahrnoval australské jednotky.
Třetí projekt se už ale oficiálního oznámení nikdy nedočkal. Šlo o Silent Strike, jemuž se také říkalo Flashpoint 2004 a podle všeho k oficiálnímu oznámení neměl daleko. Hra přitom měla obsahovat dvě plně hratelné kampaně, přičemž jedna z nich byla zaměřená australské SASR a druhá na americké Delta Force. Jednou z plánovaných map byl ostrov nazvaný Banda Atoll.
Australský terén byl také jednou z prvních map, kterou nabídl simulátor VBS1, který už se naštěstí dokončení dočkal. Vojenská organizace ADF (Australian Defence Force) byla koneckonců jedním z prvních zákazníků VBS1.
O všech projektech by se pravděpobně dalo říct či dohledat ještě něco dalšího, tuto novinku ale berte jako takové menší doplnění informací z včerejšího vývojářského deníku Army 3 a také jako ukázku toho, na čem v Bohemia Interactive v minulosti pracovali.
Nutno ale říct, že nejde o jediné projekty. Dalším byla již zmíněná Game 2, která se do značné míry promítla do obsahu Army 2, a také blíže nespecifikované RPG zasazené na Divoký západ. Na závěr tu mám ještě několik obrazových materiálů, k jejichž zveřejnění došlo právě při oficiálním oznámení Operace Flashpoint 2 a Independence Lost. A to jsem si myslel, že je zbytečné nechávat si na disku obrázky z dávno zrušených titulů.
Invade & Annex, máš pravdu, pomatuju si hry, kde nás bylo deset a nedalo se pořádně ani letět birdem, občas jsem taky musel čekat na místo na srvru, abych potom hrál bez nějakých větších dropů.
Jinak jsem schválně zkusil tu stíhačku (protože lítat v Armě je urážka simulace ) a musím říct, že ten drop nebyl zas tak hroznej, abych musel do každý novinky o hře psát o jádrech Vlastně se dalo u v klidu pokropit nepřítele, manévrovat těsně nad barákama a v poslední chvíli to zachránit před stromem.
Furt… kupte si silnější jádro
Witcher 3 se mi občas seká při projíždění krajinou… ou, optimalizujte engine. GTA V se mi někdy škubne, když si hraju s minigunem… hey, optimalizujte engine DCS se mi seká, když je kolem moc kouře… tady nemusíte dělat nic s enginem, protože jsem si stáhl HD dým
samozřejmě že problémy nemáš když hraješ coop mise kde je max 50 AI jednotek…. zkusil si třeba invade & annex s 30+lidma a díval ses na serverové FPS? nebo snad beCTI? a jestli si snad myslíš, že problémy nemáš…. vem stíhačku a udělej si nízký průlet v 300+rychlosti nad Pyrgosem nebo nějakým větším městem, klidně stačí v editoru bez jakýchkoliv AI, jestli nedostaneš při průletu FPS drop, nebo snad rovnou záškuby, tak rovnou napiš na BI fóru že seš JEDINEJ (znovu, jestli to snad nešlo přečíst, JEDINEJ) , kterej ty problémy nemá
Co máte furt za problémy s jádrama? Kupte si silnější jádro Protože i když hra umí využívat jen dvě jádra, s výkonem problém nemám…
Jen zabrečím, že džanglový mapy rád nemám, ale lepší než třeba zmiňovaná ‚strália
to je sice pravda, ale ne nemožný… když to jde u 90% her, proč ne u army? chápu že základ enginu je 18 let starej, ale to je o důvod víc s tím něco udělat…. navíc když v armě 2 ta podpora více než dvou jader od patche 1. 63 už je ( no, už… je to od doby co zrušili gamespy) , +arma 3 na dvouprocesorových deskách využije aktivně dvě jádra každýho procesoru, ale ty další prostě ne (osobně vyzkoušeno na 2x xeon konfiguraci)
Szepy: To s ohledem na stávající API (DX 11, OpenGL) není moc dobře možný
thats cute. . co takhle optimalizace enginu aby už konečně po 15 letech uměl aktivně využívat víc než 2 jádra?