Není žádným tajemstvím, že série Call of Duty to na PC v posledních letech neměla příliš lehké a od dob Modern Warfare 2 je to s PC verzí jako na horské dráze. MW2 byl ještě v pořádku a jedinou velkou vadou byl stále se zhoršující IWnet v kombinaci s peer-to-peer řešením, Black Ops v době vydání provázela řada chyb, ale jinak šlo o propracovanou konverzi, a Modern Warfare 3 byl podivný mišmaš, který se ohledně prvků specifických pro PC zasekl na půli cesty.
Na Black Ops 2 už si naštěstí nešlo stěžovat, oproti tomu Ghosts byl velký omyl, který z hlediska výkonu a chybějící podpory dedikovaných serverů fungoval jako vztyčený prostředníček PC hráčům. Loňské Advanced Warfare na tom také mohlo být trochu lépe. Nyní to ale vypadá, že Black Ops 3 by se mohlo zařadit mezi ty lépe zpracované díly.
Vývojáři z Treyarchu totiž v rámci Gamescomu promluvili o tom, co v rámci PC verze nového CoD chystají. Došlo ke stoprocentnímu potvrzení podpory hodnocených (ranked) dedikovaných serverů. Zatím ale není jasné, jestli se na ně budeme muset připojovat prostřednictvím matchmakingu známého z posledních dílů nebo tradičního vyhledávače serverů, který jsme viděli naposled v Black Ops a v nehodnocené sekci Modern Warfare 3. Raději ale počítejte s tím matchmakingem, v dnešní době už je server browser čím dál vzácnější jev.
Samozřejmostí je i podpora gamepadu a optimalizace pro SLI a Crossfire. Už z dřívějška navíc víme, že hra bude podporovat rozlišení 4K.
Přítomen bude také FOV slider, takže se snad nemusíme obávat toho, že by se opakovala situace s Ghosts. Slider nebude chybět ani v rámci snímků za sekundu, takže se dá očekávat, že nebude problém navýšit snímky za sekundu nad obligátních 60.
Zlepšení má doznat i textový chat a podle všeho se tentokrát dočkáme chatu v lobby před startem zápasu. Že to ale trvalo. Příznivce maličkostí spojených se Steam komunitou určitě potěší podpora Steam Trading Cards a cheateři by se měli obávat přítomnosti ochrany Trearch Anti-Cheat (TAC). Uvidíme, nakolik bude tato ochrana spolehlivá, osobně mám pocit, že podpora VAC (Valve Anti-Cheat) by byla jistější možnost.
Jeden prvek ale určitě překvapí, a to podpora split screenu pro dva hráče. To je hodně neobvyklé, split screen je obecně v rámci herního průmyslu na PC ignorován, takže je určitě zajímavé vidět, že někdo jde proti proudu.
Celkově je dobré sledovat, jak se ty úlohy a pohled na jednotlivá studia stojící za sérií Call of Duty mění. Treyarch byl v minulosti PC hráči proklínán za absenci Call of Duty 3 na PC a nyní se z té svaté trojice Infinity Ward, Treyarch a Sledgehammer Games stará o PC verze svých dílů nejlépe.
Nyní nezbývá než doufat, že nezůstane jen u slibů a že si tvůrci dají patřičně záležet i na celkové optimalizaci. Dříve odhalené minimální požadavky jsou ale slibné.
headshooter: Protože na PC to hraje minimum lidí oproti X/PS.
Tak myslím, že problémy s penězi Activision rozhodně nemá A svoje studio by dole zase takhle nenechal.
Mám pocit ze mají malo penazy a chytají PC hracou to je ale marnost keby dali single veciu kampan bol by to pokrok
To se mi líbí, jak se chluběj věcma, který by měly bejt ve hrách tohohle typu samozřejmostí a bejvaly v nich už před deseti rokama.
Treyarch byl vždycky jediný který na CoD pro PC nesral až tak z vysoka jako ostatní. .
Uvidíme, třeba se tenhle rok polepší a opravdu to tentokrát všechno dodrží (i když… ) . Celkově mi přijde, že se tenhle rok spoustu vývojářů polepšilo a hry konečně pořádně vypadaj, jak po grafický tak hratelný stránce, ale zase abych to nezakřiknul. Uvidíme v na novej rok, až se to všechno dostane ven (y)