Aktualizace: Studio Remedy dnes trochu posílilo pravděpodobnost, že se jednoho dne Quantum Break na PC opravdu dočkáme. Rozhovor PC Gameru a z něj plynoucí informace nedávno převzal i server IGN a upozornil na to prostřednictvím Twitteru.
Na tom by nebylo nic zvláštního. Jenomže tweet, který do celého světa řve „Phil Spencer z Microsoftu přiznal, že by se Crackdown 3, Scalebound a Quantum Break mohly objevit na PC“, sdílel jak účet studia Remedy, tak sám Sam Lake, kreativní ředitel a de facto tvář studia.
Samozřejmě to nemusí nic znamenat a nechceme tím přiživovat vaše naděje, které se nakonec nemusí nikdy vyplnit. Je ale zjevné, že sami vývojáři ze studia Remedy by se vidině Quantum Break na PC nejspíš nebránili. Což už je v kombinaci se slovy Phila Spencera docela slibné. Nechce se nám věřit, že by takové sdílení bylo bezdůvodné nebo s účelem živit naprosto plané naděje.
Stále nicméně platí, že Quantum Break je v tuto chvíli oficiálně ve vývoji jen pro Xbox One a je silně nepravděpodobné, že by se případná PC verze začala řešit dříve jak po dokončení verze pro Xbox One.
Původní zpráva (7. 8. 2015 19:25): Když se začne řešit Quantum Break, nadějná akce od tvůrců Alana Wakea a Maxe Payna, hráči se velmi často ptají, jestli by hra časem nemohla opustit exkluzivní vody Xboxu One a zamířit na PC. Podobné otázky se rojí i v případě Scalebound a Crackdownu 3.
Minimálně v případě Quantum Break jsem si stejnou otázku často pokládal i já sám a upřímně jsem nechápal, proč se na to někdo nezačal už dávno nahlas ptát. Možnost příchodu zmíněných titulů na PC začal až nyní řešit PC Gamer, který se zeptal Phila Spencera, šéfa Xboxu.
„Víte, abych byl v otázce titulů jako Scalebound nebo Crackdown nebo Quantum Break zcela upřímný, s těmito hrami jsme začali před tím, než jsme se opravdu začali zabývat expandováním do Windows ve směru, který jsem chtěl zavést jako součást toho, že jsem se stal hlavou Xboxu.
Přijít k těm tvůrcům uprostřed vývoje a říct 'hej, mimochodem, chci přidat platformu' nutně nepůsobilo jako ten nejlepší způsob, jak přijít s nejlepšími výsledky pro hru. Měli cestu, po které se vydávali. Nechci říct, že by se ty hry nikdy nemohly dostat na Windows, ale v tuto chvíli jsme na cestě za dokončením skvělých her, které začali, a chci aby to tak bylo. Tyhle hry už jsou na cestě, zatímco například v případě Halo Wars 2 jsem měl tu příležitost od začátku, když jsme si sedli se studiem, aby se řeklo 'tady je cíl. Tohle je to, co uděláme'.
I v případě Gearsů, u remaku Gearsů 1, jsme přemýšleli o snímcích za sekundu, přemýšleli jsme o multiplayeru. Příležitost přinést ho na Windows ve svěží podobě působila jako skvělá příležitost už od začátku. V případě voleb, které děláme, chci být rozvážnější.“
Jinak řečeno, hry, které jsou nyní ve vývoji pouze pro Xbox One, by se mohly podívat i na PC, pokud Microsoft usoudí, že na PC pasují. A pokud jde o výše zmíněnou trojici, v jejich případě jde prostě o to, že v době, kdy Phil Spencer začal prosazovat větší podporu Windows, už bylo pozdě a zvažování vydání na PC by pravděpodobně vývoj her zkomplikoval nebo zpomalil.
Pro Microsoft je koneckonců Xbox One stále hlavní herní platformou, takže by jen kvůli PC nekomplikovali vývoj exkluzivně pro Xbox. Ale když nic jiného, je možné, že jakmile budou hry pro Xbox One hotové, Microsoft začne zvažovat dodatečné vydání na PC.
Nezbývá tedy než doufat, že třeba po dokončení Quantum Break dostane PC verze šanci. Nechci Scaleboundu ani Crackdownu 3 nijak křivdit nebo je považovat za méněcenné, ale mám takový pocit, že kdyby hráči dostali možnost vybrat si, který z těchto titulů by měl zamířit na PC, většina by zvolila Quantum Break. Hry od Remedy mají koneckonců na PC dlouhou tradici. Alan Wake byl zprvu také dostupný jen na Xboxu 360 a až později si našel cestu na PC, kde ale okamžitě začal slavit prodejní úspěchy.
Takže kdo ví, jednou se možná dočkáme. V tuto chvíli ale platí, že sice PC verze do budoucna není vyloučená, ale Microsoft ji momentálně neřeší a pokud usoudí, že by hra na PC nepasovala, tak se s verzí pro Windows můžeme rozloučit. Prozatím můžeme být rádi alespoň za projekty typu Halo Wars 2, které na PC určitě zamíří.
Tak zásadní rozdíl mezi MS a Sony je tady v tom, že MS vlastní kromě Xboxu i nejrozšířenější PC operák světa. Mě naopak přijde naprosto logický vydávat úplně všechno na všechny svý platformy.
Mno nevim jestli je tohle myšleno vážně tak ten MS fakt nechápu místo toho aby si ty svoje exkluzivity na boxe opečovávali jako Sony tak je nacpou i na PC a tudíž vlastně neni žádnej důvod tu jejich konzoli kupovat. Jak už tady pár lidí říkalo nejlepší vybavení pro hráče je mít PC + PS 4 a člověk si zahraje prakticky všechno co vyjde. Teda kromě miliontýho dílu Forzy a Halo ( což je asi to jediný co mě mrzí páč co jsem to pařil ještě na xbox 360 tak to byla velká pecka, ale kvůli jedný značce kupovat konzoli nehodlam ) .
Remedy beru hodne s rezervou. Alan wake byl od pulky stereotypni nuda. Tohle nevypada o moc lepe. . .
Joooo. . hele s tema clankama jednou kdyby trochu trapas ne?
S těmi hádkami laskavě skončete nebo si je řešte jinde. Diskuze byla promazána, protože z tohohle by byl jenom další flame
Za chvíli zůstane Xboxu už jen vyždímaná Forza. .
to, ze se toho dockame i na pc je skoro tak jasny, jako ze zejtra zase vyjde slunce…
Klidně bych si QB zahrál na PC. Kdyby to bylo propojeno s appkou XBOX, abych si navýšil své GS na XBL, což by pro mě bylo zajímavější, než se shánět po nějakých pitomých kartičkách na steamu, který určují level hráče a jinak jsou za peníze.
ps4 + pc je prostě nejlepší kombo, poslední dobou je čím dál tím méně důvodů vlastnit xbone
pre mňa je toto vyjadrenie postačujúce aby som mohol tvrdiť že dané hry sú vo vývoji aj pre PC …
PS: je to môj názor tak žiadne podpichovania poprosím
Sry budu trochu tvrdší…
OMG už dlouho jsem nečetl devět odstavců s nulovou informační hodnotou. Phil Spencer mě přijde jako naprostý šampón PR troll kterému jsou hry úplně uprdele. Jen počítá prachy… a auta v garáži. Je mu je uprdele nějaký PC. Prostě člověk co dokonale vyobrazuje postoj ke PC Gamingu Microsoftu.
MS s3re na PC a hlavně mě na hlavu když mě roz3sral dvě zařízení jejich "hej zadármooo" Win10. Svůj Win Tablet budu muset reklamovat a stolní PC komplet přeinstalovat protože funkce vrácení zpět nefunguje. MS je suka… Licence zní jasně. Zadarmo pro zařízení dokud nezdechne což samo o sobě nabádá k taktice úmyslného mrvení.
"hlavně starších zařízení – hej jsou nízký prodeje PC hmm co s tím budeme dělat? Hmm hele už mám nápad co ty staré zařízení nenápadně doj3bat. "
Upgradovaná služba Xbox na Win10 tedy ta aplikace… WTF? ! To je podpora PC Gamingu? ! Já to vidím jako úmyslnou degradaci PC na casual Android/iOS – mobilní hry. Ne ale zamyslete se sami. Nebylo by lepší pro tržby Xboxu kdyby na konzolách byli jen velké AAA hry a na PC jen SmartPhone/Tablet hry? Samozřejmě že Intel, Nvidia a AMD by byli trochu nasraní protože by neměli na čem prodat své produkty. Mno nebo udělat hry jako Asphalt 8: Airborne ve 4K se 144FPS a Gamewoks efektama. Mno a už by bylo na čem prodávat
"Paxton Fettel
A war is coming, I’ve seen it in my dreams. Fires sweeping over the Earth, bodies in the streets, cities turned to dust… retaliation.
Asi jsem jediný ale z těch tří zmíněných her se mi nejvíce líbí Scalebound
Já měl zato že tohle už víme Třeba teď hraju Ryse a je to naprosto výborná záležitost o které se tvrdilo něco podobného.
Phil Spencer dobře staví ale přitom si boří základy.
Podla mna to bude takto : Quantum Break rok nechaju na XONE nech sa to popredava čo najviac a po roku teda v roku 2017 to daju aj na PC podlamna je tento scenar dost realny ale jasne uvidime ako sa ktomu potom postavi Mrkvasoft. . Nahrabu prachy za Bundle ediciu+samotnu hru a ked predaje tejto hry klesnu na minimum tak potom budu zvažovat PC.