Trine 3 od studia Frozenbyte selhalo. To je fakt, na který se snažil poukázat nejen kolega Ondra Zeman ve své recenzi. Ze slibného pokračování úspěšné série Trine 3 se vyklubal nesmyslně krátký, omezený a navíc zabugovaný polotovar, se kterým značná část hráčů a fanoušků není vůbec spokojená.
Důvod takového selhání je prostý – tvůrcům došly peníze. Prozradil to vice prezident studia prostřednictvím prohlášení na Steamu. Rozpočet na Trine 3 byl téměř trojnásobný ve srovnání s druhým dílem, vývoj sežral více než 5,4 milionů amerických dolarů.
Tvůrci do vývoje vložili všechno, co měli, a nezbylo jim nic. Což je poblém, protože původní vize Trine 3 byla mnohem rozsáhlejší a zahrnovala mnohem delší příběh a více úrovní. Vytvoření toho, co si představovali, by ale vyžadovalo mnohem víc peněz, prý něco kolem 15 milionů dolarů. Tento fakt si vývojáři uvědomili až ve chvíli, když už bylo pozdě.
Tvůrci se také omlouvají za nedostačující délku hry a otevřený konec příběhu. Prý si ale myslí, že to, co slibovali v Early Access období, dodali a na hru jsou stále pyšní. Přitom tvrdí, že bez ohledu na všechno může hra nováčkům přeci jen vydržet 6 až 7 hodin a zkušenějším hráčům 4 až 5 hodin.
Dobrá zpráva ale je, že tvůrci hru budou dále podporovat opravami a nezkrátili ji kvůli vidině DLC, které by pak mohli hráčům prodávat. Důvodem celého fiaska byla vážně finanční tíseň.
Jakékoliv DLC v tuto chvíli není v plánu, i když dokončení příběhu je prý jiná věc, která se nemusí týkat dodatečného obsahu. Je tedy možné, že Frozenbyte dokončí příběh Trine 3 jinak.
Budoucnost série je ale nyní na vážkách, za což může zpětná vazba hráčů a malý zájem médií. O plánovaných verzích pro konzole navíc v nově zveřejněném prohlášení nepadlo ani slovo a s ohledem na finanční tíseň Frozenbyte není vyloučené, že na ně vůbec nedojde.
Nezbývá tedy než doufat, že tvůrci najdou způsob, jak z téhle situace vybruslit a jak získat peníze, bez kterých se na jakékoliv světlejší zítřky pomýšlí dost těžko. Zatím může Trine 3 sloužit jako další příklad toho, jak může selhat hra, která toho v Early Access slibovala tolik.
Mikefiser: Já souhlasím s Corvus. Když nepočítáme marketing, tak by takovou hru bylo schopné nějaké indie studio o pár lidech vytvořit za desetinu ceny.
Ono jestli studio ví že na tom nemusí být v budoucnu dvakrát dobře s financema a vyvýjí si třeba vlastní engine atd. tak se není čemu divit.
Jak řekl Degu, měli se na to vykašlat, udělat normální další díl a až by se jim to vrátilo, tak pak teprve "inovovat" a hrát si se 3D.
Stačilo by, kdyby udělali 2. 5D hru s nějakyma lokacema 3D. Inovace by tam byla a některy lokace, kde je to 3D spíš na obtíž by odpadli a jinde, kde by měli význam by prostě byli.
To chtěli jako 15 000 000 z komunitního financování na tuto sračku?
Podle mě měli vývojáři směřovat programování do pracovního dne …
Přesně tak měli se vysrat na 3D a udělat další 2. 5D plošinovku která by sklidila úspěch a hlavně by jim třeba zafinancovala další vývoj.
Podle mě se měli vyprdnout na 3D. Je sice pravda, že chtějí inovovat, ale Trine 1 a 2 jsou úžasné hry a zasloužily by si třetího úctihodného nástupce, který by dokončil příběh a proč ho neudělat stejně jako ty předchozí. Škoda.
Nejde o to, že je to plošinovka. Vývoj 3D hry je prostě náročná věc, zvlášť když přeskočili z 2. 5D do 3D. Navíc Trine má naprosto úžasný vizuál, který si prostě bere svou daň na časové náročnosti. . Holt prostě měli málo času na tvorbu obsahu, protože v tomhle průmyslu – čas=peníze.
Vem si, že musíš živit 3 roky 30 lidí- umělců a vysokoškolsky vzdělaných lidí, kteří jsou sice zapálení pro věc ale chtěj za to být taky náležitě placeni. Navíc pronájem prostorů, elektrika, licence, hardware, …
Jako nejde o princip na kterým ta hra stojí, pokud se jedná o AAA titul, tak tam ty náklady jsou obrovský.
Jako sorry, ale 15 míčů na plošinovku? No, nevím… Mám pocit, že dnes jsou ta studia rozežraná jako čuňata…
15 milionů je pořád prd na vývoj takhle složité hry. Frozenbyte je studio které by si ty peníze zasloužilo, je ostuda, že se nenašel žádný mecenáš. .