Devil's Third vyšel v Japonsku 4. srpna a od časopisu Famitsu si odnesl velmi vysoké hodnocení. Z celkových možný 40 bodů získal 33 (8/9/8/8), což velmi mnoho lidí překvapilo, protože se vůbec neočekávalo podobně pozitivní skóre.
Tento projekt ale neměl jednoduchou cestu k realizaci. Valhalla Game Studios v čele s Tomonobou Itagakim (tvůrce série Ninja Gaiden) zahájili vývoj pod záštitou THQ a tehdy mělo jít o multiplatformní hru pro poslední generaci konzolí. Poté, co byla vydavatelská společnost zrušena, skončil Devil's Third u Nintenda a byl připravován jako Wii U exkluzivita, doprovázaná free-to-start multiplayerovým spin-offem s názvem Devil's Third Online pro PC platformu.
Při vývoji byl několikrát změněn i engine, což častokrát znamená hodně problémů a navíc preview z posledních několika měsíců tyto obavy spíše potvrzovaly. Dokonce se objevily i pochybnosti, jestli Nintendo of America vůbec hru na západě vydá.
Nakonec bylo ale datum vydání pro Severní Ameriku a Evropu nastaveno na 11. prosince tohoto roku. Díky možnosti dovozu se několik zahraničních periodik rozhodlo nečekat na konec roku a vyzkoušet a zrecenzovat japonskou verzi hry. Rovnou vám můžeme prozradit, že západní kritici nebyli zdaleka tak nadšení, jako časopis Famitsu.
Španělský 3DJuegos (6/10) si ztěžuje na monotónní kampaň, „naklonované“ nepřátele a opakování podobných situací. Stejně tak na zastaralou grafiku a množství bugů včetně nestabilního framerate. Naopak kladně hodnotí zdařilé propojení hack'n'slash prvků a akce, velmi kvalitní hudbu a filmové předěly. Na vysoké úrovni je také multiplayer, který je prý opravdu skvělý, nabízí mnoho různých režimů a možností.
Gamespotu (3/10) se na hře líbila neustálá nutnost měnit bojový styl. Nepřátele na blízku likvidovat katanou a následně se těch vzdálenějších zbavit střelbou. Nebo naopak. Záporně se ale vyjádřil k otevřeným prostorům, které v roce 2004 v sérii Ninja Gaiden působily báječné, ale dnes jsou v Devil's Third spíše neohrabané a těžkopádné. Nejlepší částí tak zůstává opět multiplayer, který bohužel i u Wii U verze využívá F2P model a tak jde poznat, kdo si zaplatil lepší výbavu.
Podle GamesRadaru (1,5/5) hra prostě nefunguje. Postavy mají fetišistický vzhled, a i když navštívíte japonský hrad nebo Bajkonur, všude se zdržíte jen chvíli a tak převážnou část hry trávíte v nevýrazných tunelech a ulicích.
Kotaku se do hry pustilo bez servítek. Souboje jsou trapné a neohrabané. Bát se o život můžete prakticky jen, když vás nepřítel přečíslí nebo když proti vám použije obrněnou techniku. Také si stěžuje na propady fps, hlavně při velkém množství výbuchů, kdy se hře dostává takzvaný stop-motion efekt. V multiplayeru pak budete muset projít velkým množstvím free-for-all zápasů a dosáhnout úrovně 5. Až zde totiž, pokud si ji nezaplatíte, se dostanete ke smysluplné výbavě.
Pro přehlednost ještě uvádíme všechny dosud známé západní recenze:
- 3DJuegos – 6/10
- TheSixthAxis – 5/10
- Gamespot – 3/10
- God IS A Geek – 3/10
- GamesRadar – 1.5/5
- Metro – 2/10
- Digital Spy – 1/5
- Kotaku – NE
MazarSkunk_1: Vždyť má komplexy protože by mu češka …. víš co … proto je ujetej na japonky. Jaké to bude překvapení až zjistí , že 80 % ženské populace v Japonsku neustále postihuje migréna D: … (vážný demografický problém Japonska)
Kluci, uklidněte se. Není důvod si nadávat. Tahle hra se nepovedla, ale nejde házet všechny japonské hry do jednoho pytle. Stejně tak nejde házet všechny západní věci na jednu kupu. Někdy se povede, jindy ne
AkoSuminoe: nez abys argumentoval a vyvratil a obhajil svuj nazor tak hned auto. urazis do hlouposti atd. to snad neni mozny tohle to se tady clovek ma bat napsat svuj nazor ze se mu hra treba nezda nebo na opak? za tohle bych hned daval bann nebo upozorneni a pak bann. . a nejlepsi na konec kdyz se zjisti ze pise 16ti letej fakan co sedi za monitorem a je strasne nabusenej a neomylnej proste nejchytrejsi a nej. znalec her to je fakt jeco. .
Ako Suminoe: Japanofile, běž si pustit na Wii U pořádný hentai ze světa Pokemonů a nevšímej si mě.
mozna ani to ne nebo v Cine sou ty "pasi" ješťe levnejsi
Ako Suminoe: Ta oblíbená konzole se prodávala na západě i v Česku podstatně dřív jak v Japonsku takže zemi původu jako argument nemá smysl uvádět navíc střeva dodaly amíci (Kalifornie) . To vidělo Japonce max u pásu … (Fakt mam rad tyhle hlupaky jako ses ty)
Malasnikov bullshit mas ty v hlave;) z Japonska jsou ty nejvetsi herni klenoty a hlavne i tva oblibena konzole ke ktere se modlis. Fakt mam rad tyhle hlupaky jako ses ty. Co tvuj post to perla.
Uprimne cakal niekto nieco ine?
Tak Famitsu taky mohlo napsat velmi "objektivní" recenzi Jinak jsou naprosto víc než běžné hodnocení 21, 28 nebo 31 bodů ze 40.
Tady jde úplně krásně vidět že japonce baví hrát takový hry který jsou pro zbytek světa prostě bullshit.
Spíš kdy takováhle stupidní mlátička propadákem není.
Vypadá to trochu jako Duke Nukem Manhatan projekt s horší grafikou …
Opravdu nečekaný