Velmi často se na trhu objevují hry, které jsou zkrátka nedodělané, nefunkční, rozbité a zabugované. Vy určitě víte, které hry do takových kategorií spadají. Minulý rok byl na podobné hry možná až moc bohatý, ale někteří členové různých testovacích firem varují, že letos to nebude o moc jiné. Pro MCV se tři různí lidé z jiných firem podělili o svoje obavy.
„Až do Vánoc to nebude probíhat jinak,” varuje lokalizační ředitel Chris Rowley z Pole to Win. „Konzolové hry jsou drahé na vývoj, takže vydat hru později je pro vydavatele nepřípustné. Od toho jsou tu Day One patche, které se snaží tyto věci alespoň zmírnit, ale vždycky to zabere řadu patchů dlouho po vydání hry.”
„Uvidíme spoustu her s velkými chybami. Ale je nemožné vydat bezchybnou hru,” prozradil ředitel kvality Mathieu Lachance z Babel’s Functionality. „V některých případech je odložení hry více devastující pro hru i studio, než samotnou kvalitu. Jde tak o balanc mezi kvalitou a finančním rizikem.”
V poslední řadě se ovšem James Cubitt, který pracuje jako QA manažer v Universally Speaking, podělil o informaci, že se tento stav celkově zlepšuje.
„Je to lepší, ale pořád je to ještě hodně daleko od ideální podoby. Lidé, společnosti i zákazníci musí přestat vidět odložení her jako špatnou věc. Je spousta společností, které prostě testování kvality namáčknou na poslední chvíli bez pořádného času všechno opravit a znovu otestovat, a to začne poškozovat titul na dlouho dobu.”
Pokud tedy máte v plánu letos nějaké hry kupovat, určitě se dvakrát zamyslete nad tím, jestli chcete riskovat stejně jako minulý rok. Zatím ale můžeme jenom hádat, které hry budou potenciálně rozbité.
Snad se vydavatelé poučí a budou více dbát na kvalitu, aby se neopakovaly situace jako u PC verze Batman: Arkham Knight, která vykazovala špatnou optimalizaci a spoustu chyb. Krátce po vydání byla stažena z prodeje a do dnešního dne nevyšel patch, který by opravil všechny problémy a umožnil vrátit hru zpět do prodeje. Špatně je na tom také PC verze Mortal Kombat X. U ostatních vydavatelů se často stává, že hra v den vydání nefunguje podle představ: problémy s multiplayerem u DriveClub, závažná chyba v Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, nehratelné Assassin’s Creed: Unity, špatná optimalizace na některých sestavách u PC verze Wolfenstein: The New Order a mnoho dalšího. Příkladů bychom našli skutečně hodně. Každý z vás si jistě na nějaký vzpomene.
Nikdo by se tak nemohl divit, kdyby hráči byli obezřetnější a nekupovali v den vydání každý titul, o kterém se píše. Tento scénář by dle průzkumu společnosti Kantar Worldpanel mohl znamenat velké problémy. Právě hráči, kteří neváhají si hry předobjednat, patří mezi zákazníky, kteří za hry utrácejí nejvíce peněž. Ve Velké Británii je to v průměru 235 liber za rok. To v přepočtu dělá přibližně 8740 Kč (322 eur). Právě tito lidé jsou ochotni za hry utratit ročně dvojnásobnou částku oproti těm, kteří čekají na slevy nebo volí bazar.
Přitom není žádným tajemstvím, že si v současné době vydavatelé na předobjednávkách zakládají. Mnohdy právě počet předobjednávek rozhoduje o lokalizaci na daném trhu (včetně češtiny), extra dárcích a celkově o marketingu.
Firma Kantar Worldpanel ve své zprávě dodává, že předobjednávky tvoří 145 milionů liber (3,89 miliard korun). Velká část předobjednávek (65 procent) pochází z internetových obchodů.
lufik12: Taky mám AC collectorku předobjednanou, ale už to není ta fanouškovská vášeň, jako spíš sběratelská. Taky se nějak o předobjednávku nebojím, od hry čekám jen to, že to zase může být poděl… takže když to bude opak, jen vydlám.
Tak já se třeba vůbec nebojím u her, které jsem si předobjednala… a to Uncharted 1-3 a 4, Heroes 7, Tomb Raider, AC: Syndicate – vše sběratelky.
Ten AC možná malinko… ale tentokrát by to mělo dopadnout dobře. A u toho zbytku? Žááádné obavy!
Jo tak… Mně se Black Flag moc nelíbil… Hratelnost dobrá, ale ten příběh mně nebavil, tak je to možná v tom
ale já myslim hlavní příběh, ne celkově i svedlejšákama
Ondra Kenway: ono to je taky tím, kolik času strávíš nad "free roam" a sbíráním – než někam s Kavkou dopluješ, zabil jsi 5-20 minut v závislosti na místě…
Black flag se mi zdál krátký
podle How Long to beat má ale Black Flag nejdelší příběh, ikdyž mě se to moc nezdá
Ondra Kenway: Od AC4BF jsou sekvence poloprázdné… Už Black Flag byl na můj vkus krátký. U AC3 ještě tolik ne, ale to je možná jen kvůli tomu, že s Connorem jsme hráli od jeho dětství. Devět sekvencí znamená tak pět-šest hlavních templářů, ale mise mohou trvat dlouho nebo jich bude hodně Hlavně ať tam není 300 truhel a 500 collectibles… Ale protože bude hodně možností, jak si vydělat (side mise) , tak doufám, že truhly vynechají nadobro… V Unity to přehnali… Rogue bylo taky plné lokací s collectibles a to se mi příčilo…
osobně mám co hrát MTGSV, Zaklínač Bloodborne- jediné co mě láká je Star Wars od EA, ale to pro jistotu chvíli počkám, jinak nepředobjednávám…. .
jenom 9 sekvencí? Unity mělo 13 a stejně i to přišlo celkem krátký, snad tady budou ty sekvence delší a bude to aspon stejně dlouhý jako Unity
Ondrej_V: To sice jo ale do dvou hodin a když ve většině dnešních her schválně zabere z toho důvodu právě tutoriál nebo prolog třeba hodinu a půl, tak člověk už potom hru vrátit nemůže.
Ti, co si hru předobjednají na Steamu, můžou naštěstí využít vrácení peněz, ne? Tedy taky reakce na špatnou hru…
Předobjednávky tvoří největší část tržeb? Potom není vůbec potřeba nějakou kvalitu při vydání přece dodržovat …
Osoboně hry taky vůbec nepředobjednávám, maximálně, když jsou ke hře slíbené zajímavé dárky, který se ve většině případů stihnou rozebrat ještě před vydáním a zároveň tý hře musím fakt věřit, třeba u toho Zaklínače, GTA V atd… zaplacení hry klidně rok předem fakt nevadí
Ale poslední dobou mi příde, že hry jakýkoliv předobjednávají hlavně masturbátoři, kteří chtějí machrovat tím jak už hrajou ve 2 hodiny ráno, hned jak Steam hru odemkne a pak za týden odinstalujou. Kappa
Ondra Kenway: Utekly achievmenty, odkaz na zdroj, kde jsem to našel… Těch informací je tam víc, ale ty ostatní už tu byly +-.
V tom článku je také info o tom, že se ve hře objeví trhliny v čase (jako v ACU, ale v jiné době)
[ odkaz ]
tak češtinu bych očekával jen u RPG či adventur, ale jinde ne…mě čeština nechybí, umím anglicky (nejlepší škola angličtiny jsou právě hry a filmy-musíte si to v hlavě překládat do češtiny, aby jste pochopili příběh a máte na to jen pár vteřin)