Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, kromě toho, že jde o parádní hru, jde také o docela osekanou hru. Ačkoli vám sice může vydržet i na něco přes sto hodin, komunita v souborech stále nachází nové a nové důkazy a střípky toho, co mohlo být, a nakonec nebylo.
Už víme, že v The Phantom Pain nechyběla pouze 51. epizoda Kingdom of the Flies, která měla uzavřít Eliovu příběhovou linku, ale také že se do finální verze nedostala ani celá třetí kapitola. A to už je přinejmenším na pováženou a k naštvání. A ne, zklamání tím zjevně zdaleka nekončí.
Lidé evidentně berou data hry útokem a našli pár zajímavostí. Konkrétně zvukové stopy prozrazující minimálně dvě věci. Zaprvé – ve hře měli být hlídací psi. A zadruhé – Battle Gear měl být ovladatelný. Na to lze říct jen sakra.
Podle toho co Kaz říká o hlídacích psech (viz první video níže; druhé se týká Battle Gearu), měli mít psi lepší čich a lépe vidět ve tmě. Což není žádné překvapení, ale jejich absence určitě zamrzí nejen stealth maniaky.
Co se Battle Gearu týče, to už je trochu větší chuťovka. Ten měl mít, podobně jako D-Walker, dva režimy použití. Jeden je na cestování a měl být „stejně svižný jako kůň”. Druhý je samozřejmě určený na samotnou akci, s tím, že Battle Gear měl disponovat kolejovkou (railgun) a těžkým kulometem. A jak se zdá, měla zde být i možnost ho nadále upravovat. Podobně jako zmíněného D-Walkera nebo další parťáky.
Mezi dalšími věcmi, co se našly, jsou příkazy, které mohl hráč dávat. Resp. další příkazy. K vašemu věrnému D-Dogovi patřilo „oklepej se” a „hraj mrtvého”. Při mluvení na nepřátelské jednotky měly být zjevně k dispozici možnosti „zavolej ostatní” (což bylo v Ground Zeroes, ale díky přítomnosti prostetické ruky už to nebylo v TPP potřeba), „zvedni to” a „zalži jim”. Poslední zmíněný příkaz pak měl pravděpodobně sloužit k oblafnutí velitelského stanoviště, které se občas dotáže na stav jednotek. Co se komunita domnívá, že patří Quiet, jsou také příkazy „skrč se” a „lehni si”.
Lidé také objevili další, už menší, detaily a věci, které si můžete najít a prohlédnout na relevantním vlákně na Redditu zde. Tam mimo jiné také najdete odkaz na stáhnutí všech audio souborů a můžete se sami pustit do hledání něčeho zajímavého. Nebo si vytáhnout a dokola pouštět 'Snake? Snake?! Snaaaaaaake!'.
Určitě to není všechno, co bylo ze hry vystřiženo, pokud nepočítáme celkově příběhový obsah pro třetí kapitolu, ale už tak je toho dost. Až nebezpečně moc. Nakonec se ještě dozvíme, že nedávno přidané nové možnosti mikrotransakcí byly celou dobu plánované. Aha, moment, ony byly, jak mimo jiné potvrzuje Ocelotovo vysvětlení toho, co ve hře dělají (viz Edit13 u prvního komentáře na Redditu).
Jako by jste neznali Kojimu pokaždé, když měl vyjít nějaký MGS tak okolo projektu mlžil a tajil co se dalo. Osobně tuto situaci průbězně sleduji na zahraničních webech. Nedávno dal H. Kojima na svůj Twitter tři přispěvky, které jasně odkazují na onu tolik zmiňovanou 3. kapitolu a jako vždy to vtipně a tajemně zaobalil jak je u něj známo. Navíc podle informací, které se dají vypátrat na netu má u Konami smlouvu do Prosince, tak že je zřejmé, že na něčem stále pracuje. Podle mě půjde nepochypně o DLC. (Ještě maličkost na konec, původně mělo Konami v plánu 5. díl MGS rozdělit na tři části, Ground Zero měla být tou první částí) .
Škoda, velká škoda. Hodně by mě zajímalo co vše se mělo stát v té 3. kapitole. Těch psů je taky určitě škoda.
Maestrodk: Já jsem rád, že tam Battle Gear nebyl právě mi to taky příjde jako nejlehčí obtížnost v Uncharted kolekci, prostě něco pro amatéry ale v MGO by to mohla být docela sranda na levelování postavy ale musel by tam být jen jeden WoT je pro mě na úrovni Minecraftu, takové sprosté slovo
MachujaNapitchi: No zas ta mise by byla strašně nudná, kdybych tam jezdil s tančíkem a střílel. To je právě o tom, že malinkatý voják se postaví gigantickému stroji, to jsou pak super boje. World of Tanks z toho nedělej.
Zrovna ten Battle Gear by mi vůbec nechyběl, stejně by byl asi jen v jedné misi a to asi v té 51, kdo má edici kde je to video tak ví, proč si to myslím. Jinak by hra s přítomností Battle Gearu byla moc snadná, což nedává smysl ale zase si musíme položit otázku co v sérii MGS dávalo smysl.
Maestrodk: Bacha na to co říkáš.
Ale víte co? Přesně takhle to Kojima chtěl. Nejmenuje se to Phantom Pain pro nic za nic. Fantómovou bolest pociťujeme z něčeho, co ve hře vůbec není. 51. mise, 3. kapitola, funkce a postavy, cutscény, příběh. No teď to všechno dává smysl. To už není 4. zeď, Kojima-san si zahrává s naší psychikou!
Honzas4400: V pohodě to já mam Millera naposlouchanýho hodně z PW, takže už mi to nedělá problém, hlavně Ocelot má hlubší hlas
Vajcopele: Jasně, dík. Já si řikal, že je ten hlas trochu jinej, ale i ve hře jsem měl problémy je od sebe rozeznat Stane se. .
Nééé nemučte mě už zajímalo by mě hrozně jak by ta hra vypadala, kdyby se do toho Konami nemontovalo. Rozhodně by měla podle mýho aspoň 300+ herní doby. Jinak ten Battle Gear, to mě trochu překvapilo i ve hře, že si ho prostě postavíte (no postavíte, on se prostě po čase sestaví "sám") a konec, akorát ho můžete posílat do misí, ale žádný vylepšení, úprava nic. To i v PW ste si mohli ten ZEKE upravovat podle sebe a to to bylo jenom PSP. Jinak, že nejde ovládat v misích mi nijak nevadí, i kdyby to šlo, pochybuju, že bych ho používal konec konců Walker Geara, sem použil tak 2x-3x max možná. Ale ty příkazy vojákům, ty by se sakra hodili, ty tam vážně chyběj, to by byla skvělá vychytávka. Btw máte tam drobnou chybu, v prvním rozhovoru o těch psech mluví Kaz, Ocelot mluví až o tom Battle Gearu
Paradni hra, nejake hrabani v souborech mi naladu nezkazi a uz vubec mne nepresvedci o opaku.
tak to zamrzi i tak je to skvela hra
Co jsem četl tak k Battle-gearu se vyjádřil Kojima s tím že to ze hry odstranili protože to bylo moc OP. Což mě překvapuje protože to mohli jednoduše zpřístupnit až pozdějí (Když už by to bylo jedno, třeba i až po dokončení 100%) .
Officiální game guide: Hideo Kojima: "The Battle Gear created by Emmerich is used in combat deployment missions, and to be honest, my plan was to make it available on the actual field. I noticed that its presence disrupted the gameplay balance during test sessions so i eventually had to remove it from the game. "
Škoda, no. Co se dá dělat.
Polovina hry, ale stále nejlepší ze všech, co se týče technické stránky. Což je docela smutné. MGS to není. Příkaz "zalži" tam být měl, je to docela důležitá součást (byla by) .