Skutečenost, že se část Deus Ex: Mankind Divided odehrává v Praze, víme už od oznámení a je to jeden z důvodů, proč řadu hráčů z České republiky hra tak zajímá. Doteď jsme ale přesně nevěděli, proč se vlastně autoři ze studia Eidos Montreal rozhodli k takovému zasazení. V novém rozhovoru pro server PC Gamer ale scénáristka Mary DeMarle na tuhle otázku konečně odpověděla.
„Je zde několik důvodů. Když jsme začali na hře pracovat, byli jsme si vědomí faktu, že Human Revolution byl v zásadě Severní Amerika a Asie a že nám vážně chybí Evropa. Mysleli jsme si, že v téhle hře musíme mít evropskou zemi. To byl jeden z důvodů a v případě České republiky nás lákala řada věcí. Něco z toho byla historie, ačkoliv jsme se od ní v rámci budoucnosti docela dost odchýlili. Jednak je tu povědomí o sametové revoluci, ale je zde také mýtus o golemovi, který je velmi důležitou částí historie země. Chtěli jsme myšlenku segregace augmentovaných lidí a mýtus o pražském golemovi do ní tématiky zapadl.“
Za to, že si tvůrci vybrali zrovna ČR, můžeme tedy očividně poděkovat naší historii a především sametové revoluci a mýtu o golemovi. A také prosté potřebě zasadit část hry do Evropy.
V rozhovoru stojí za pozornost i skutečnost, že všechny konce Human Revolution mohou a zároveň nemusí být pravdivé. Tvůrci očividně nechtěli žádný z konců, mezi nimiž hráč na konci hry vybírá, upřednostnit. Každý může být pravdivý a koneckonců o tom, k jakému rozhodnutí došlo, ví jen tři osoby – Adam Jensen, Eliza a vy jako hráč.
Lidé v herním světě mají především povědomí o incidentu, jehož vlivem se po celém světě zbláznily miliony augmentovaných lidí. Všichni se přirozeně soustředí na okamžitou tragédii a jakmile se situace uklidní, už existuje nejedno vysvětlení a poselství. A mezi nimi se to, které vyplynulo z konce, který jste zvolili, mohlo tak trochu ztratit. Dalo by se tedy říct, že ohledně rozhodnutí na samém konci Human Revolution a z něj plynoucích důsledků kolují v herním světě spíše jen spekulace. Oroto platí, že vlastně kterýkoliv konec může být ten skutečný.
Už z dřívějška přitom víme, že tentokrát k žádnému rozhodování mezi tlačítky, pod nimiž se skrývají jednotlivé konce, nedojde a konec Mankind Divided se bude odvíjet od vašeho rozhodování v průběhu hry.
BRUNO cz : Mluviti né sprostě, mlčeti zlato!
Golem DLC
ElementGamer : Tak to jsme dva. Jsem už poučený z mých trapných komentářů, a zároveň doufám že už nikdo mě tady nebude nazývat zkratkou tvl!
Spíš se těším na to, jestli zvládnou vylepšit tich pár chybek, co mělo Human Revolution (např. nestealthové souboje s bossy) , ale to, že se to bude odehrávat v Praze je skvělý bonus. Pokud se jim to povede, tak by to mohla být jedna z nejlepších her vůbec, poněvadž i Human Revolution kolikrát překonává svou kvalitou hry, které vycházejí dnes.
Super Snad ta herní doba v Praze bude co nejdelší. Začínám se těšit.
Routa: mám pocit, že když si to opravíš do 5 minut tak bude vidět jen opravená verze, tj, žádné škrtance, podtřžení, …
Corvus: Werda by byl krutej no.
Podle mého jsou v Evropě hezčí a zajímavější města. Přeci jen u nás v podstatě nic zajímavého není. Praha je něco jako maličké San Francisco ze kterého v podstatě taky všichni znají jen most, kopec a Castro District Ale kdo by měl poslouchat třeba němčinu nebo fráninu
MORTHSIR: Hele, Golem za nic nemohl, ale Werich s ním měl věru nepěkné plány! Já bych dal bosse UI W. e. r. i. ch
Ihned bych prohodil termíny vydání Fallout 4 za Desu Ex: MD… Fakt jo. A ano, jsem kacíř
Zack To se ovšem nedá aplikovat na všechny situace. To že ten příspěvek vypadá blbě má za vinu jen nešťastná ochrana před pozdější editací na Zingu. Nejenže člověk vypadá jako debil, když si opraví příspěvek dvě minuty po jeho odeslání, ale ani to není nějak prakticky řešené.
Kirkes21 : Mluviti stříbro, mlčeti zlato!
BRUNO cz : Přesně si to nazval. Ano já vím že píšu samé hovadiny v komentářích. Ale tak co mam jiného dělat když komentáře chci psát.
Kirkes21: No tvl. .
Golem…vidim to na finalni boss fight !