Za časů starých dílů Call of Duty byl modding považován za naprostou samozřejmost. Druhý a především čtvrtý díl byl hojně modovaný a za časů obou her vznikaly nejen vlastní mapy, ale i herní módy. Stačí si vzpomenout na promod pro čtvrtý díl, který byl takřka synonymem tehdejší progamingovové scény. World at War už ale mezi moddery nebyl tak populární a po něm byl s aktivním moddingem v rámci Call of Duty konec.
PC verze dalších dílů byly zpravidla více či méně povedené konzolové porty, jejichž oficiální možnosti úprav byly takřka nulové. Výjimkou byl jen první díl Black Ops, pro nějž dlouho po vydání vyšly modovací nástroje, ale ani v tomto případě se jich mnoho lidí nechytlo. Jak se ale zdá, po všech těch letech se Treyarch s Black Ops 3 k tradici moddingu přeci jen vrátí.
V průběhu příštího roku tvůrci PC hráčům nabídnou modovací nástroje, které umožní tvorbu vlastních map, herních módů a dalších věcí. Také poskytnou nástroje a soubory pro zakládání dedikovaných nehodnocených servervů, na nichž mohou běžet různé modifikace. S tím souvisí i vyhledávač nehodnocených serverů, aby mohl každý najít server s libovolnými mody. Nutno ale říct, že se server browserem pro hodnocené servery se v tuto chvíli nepočítá.
Treyarch plánuje spustit uzavřenou alfa verzi výše zmíněných věcí v březnu příštího roku, takže plnohodnotná iniciativa se zaručeně rozjede později. O dalším vývoji směřujícímu k otevřené betě nás mají autoři pravidelně informovat.
Osobně si troufám odhadnout, že se Treyarch pokusí modding naplno rozjet až po vydání posledního DLC. Už tak to vypadá, že na PC si dodatečné balíčky s mapami kupuje málokdo, určitě jde o menší počet hráčů než na konzolích. A kdyby měli PC hráči příliš brzy alternativu v podobě bezplatných map vytvořených komunitou, po placených dodatečných balíčcích by už nejspíš nikdo neštěkl.
Ať už to dopadne jakkoliv, snaha se určitě cení. Opět je třeba se pozastavit nad tím, že to, co bylo kdysi samozřejmostí, je nyní považováno skoro za zázrak, ale určitě jde o krok správným směrem. Nezbývá než doufat, že tentokrát Treyarch uspěje a možnosti moddingu se setkají s kladnou odezvou. Pokud by tomu tak bylo, Black Ops 3 by mohl být po letech první díl, který má šanci přežít v rámci PC déle než do vydání dalšího dílu.
[ odkaz ] what the hell? opakování situace Unity a Arkham Knight?
Nekterejm lidem se silnejma strojema to jede dokonce hur nez release verze posledniho Batmana. Tudiz se evidentne intenzivne ladila demoverze, aby lidi s klidnym svedomim predobjednavali. Slusna kocovina.
a este k tomu ta hra je totalni bullshit
Good job Treyarch. Asi věděli proč vydat modding tools. Aby si lidi udobřili
u mě hratelne enom na Low
Ty vole tak zatímco beta běžela na PC docela slušně, tak release verze je dle recenzí na Steamu optimalizační peklo. Jeden příspěvěk za všechny: "I have an I7-4790k and a GTX-980ti and my pc is running this game on 10fps on low settings WTF! ! ! ! "
zitra uvidime XD
The Darkness2: No to je síla. Zase neoptimalizovaný… U Treyarchu mně to ani nepřekvapuje.
[ odkaz ]
Behavioralista: Člověk nemusí být věštec ani číst Blesk, aby si dokázal odvodit, že za rok s největší pravděpodobností přijde pokračování Ghosts. Příští rok přijde na řadu díl od Infinity Ward a singleplayer Ghosts měl skoro až nechutně otevřený konec. Je možné, že se to třeba bude jmenovat jinak, ale zjevně hodlají na Ghosts navázat
EDIT : Podobá vajíčka mělo být podkopávají, blbej SwiftKey
Škoda že je to scifi. . Kdyby udělali tohle do MW 2 byla by to jiná.
Ale osobně se dost divím, že vůbec něco takového vydávají. Já myslel že jim jde o každoroční rejžink, ale timle by se podobá vajíčka sami mi přijde. Modeři si vytvoří to co budou chtít a pá pá. Příští rok jim už nic nekoupí.
Pokud to teda Treyarch nějak neomezí.
Ale je to docela dobrej krok si myslím otázka je kdo se ještě CoD drží kvůli moddingu. Většina je teď MLG Master pro týpci na konzolích tak uvidíme.
midder: Tos četl v Blesku?
Vojtech1141 // Příští rok vyjde Ghosts 2
Příští rok až to zlevní a objeví se slušný módy, mohlo by z toho bejt fakt dobrý COD.