Dnes odpoledne došlo k oznámení nové hry od českého studia Bohemia Interactive. Nejde ale o další Armu, spin-off DayZ nebo další titul ze série Take On. Jde o zcela nový projekt s názvem Ylands.
Ylands je sandboxová hra, jejíž podstata spočívá v možnosti vytvářet vlastní ostrovy a ty dále upravovat. K dispozici máte pět odlišných typů prostředí včetně pouště, deštného pralesa i zasněžených pustin a vámi vytvořený ostrov můžete libovolně tvarovat. Není tak problém vytvořit vysokou horu i hluboké jeskyně.
Ostrov ale neobýváte sami. Jednak máte možnost hrát s přáteli, hranice mezi singleplayerovými a multiplayerovými módy je prý dost tenká a můžete mezi nimi kdykoliv přepínat, což znamená, že můžete hrát online i offline. A jednak ostrov obývá zvířectvo, které zahrnuje i predátory v čele s vlky. S divoku zvěří pak můžete bojovat za pomoci holých pěstí i různých nástrojů, třeba luku nebo seker.
Nechybí ani možnost diktovat podmínky přežití na ostrově, takže se můžete vybavit jen základními předměty pro přežití a udělat si z pobytu na ostrově survival hru, nebo můžete mít všechno hned a hrát Ylands jako čistokrevný sandbox, v němž budete spíš tvořit než přežívat.
Jak se ale můžete přesvědčit z traileru a screenshotů, grafika Ylands je poměrně jednoduchá, koneckonců od her, které staví na možnosti tvořit a upravovat vlastní prostředí, nelze čekat fotorealistickou grafiku. V případě Lego Worlds, které se podstatě Ylands očividně docela přibližuje, to byly kostičky Lega, v tomto případě hra sází na prostředí tvořené polygony. Tohle všechno přitom pohání Unity engine.
V obchodě Bohemi Interactive si už můžete zakoupit alfa verzi za 279 Kč. Takže ano, Ylands je další z řady early access titulů, ale nutno říct, že tvůrci v tuto chvíli nemají plány na vydání hry na Steamu. Osobně si však myslím, že dříve či později se hra na Steam přeci jen podívá. Troufám si říct že by v Bohemia Interactive šli sami proti sobě, kdyby si nechali ujít pravděpodobně nejjistější zdroj zájmu a výdělku, jakým Steam v případě takového titulu bezpochyby je.
Vývojáři by rádi hru aktualizovali na měsíční bázi a do budoucna chystají například editor scénářů, systém elektřiny, vozidla, zvířecí společníky nebo podporu moddingu. A pokud jde o platformy, Ylands je zatím k mání jen na PC, respektive pro Windows, v plánu je i verze pro Mac a Linux a hra by se možná časem mohla podívat i na konzole a mobilní zařízení se systémy Android a iOS.
A ještě jedna věc. Na Ylands dělá samostatný tým, složený například z bývalých členů týmu Take On Mars nebo nových zaměstnanců. Tvůrčí celky zodpovědné za Armu 3, DayZ nebo současný vývoj Take On Mars se tedy na Ylands přímo nepodílí.
Najít dobrej server je nutnost. Většina je přeplácaná a v každý se někdy objeví ten jeden hráč, co nechce čekat na heli tak sbírá team killy. Tomu hra jako Arma může těžko zabránit. Není to CoDko, kde si vyberu mapu a čekám až to naplní srvr, abych tam mohl lítat z jednoho konce na druhej a střílet všechno, co má červený jméno
To platí i o spoustě SP misí, nejde jen o optimalizaci hry, ale hlavně o optimalizaci misí, což spousta mission makerů odbejvá a i BI to trochu kazí…
Vesměs jde ale udělat pěknou a zajímavou misi, aniž bych to zaplácal a při průjezdu mega základnou spadlna 5FPS.
ResRat: A dropy fps pod 30 v misích od bohemky objasníš jak ? Jasně už sem hrál na pár serverech kde se to dalo ale když i ti blbci sami dají do misí tolik věcí že tam budou velký dropy tak to není normální
Líbí se mi, jak si lidi stěžují na malé FPS v Armě 3, když hrají takové přescriptované a přemódované sračky jako je Altis Life a Breaking Point. Předevčírem jsme s lidma hráli oficiální gamemode Endgame na 50FPS s počítačovou sestavou z roku 2010. Takže důvod nízkého FPS není Arma, ale:
1. Nedostačující server
2. Přescriptovaný, zbastlený mod
Jinak, co jsem si četl oficiální stránku Ylands, tak vývojáři, co dělají na téhle hře pracují v BI docela krátkou dobu a jelikož hra běží na Unity enginu, tak se předpokládá, že asi s tím enginem mají už nějakou praxi, tak proč toho nevyužít? Zaškolení a zařazení těchto lidí do týmu DayZ by trvalo nejméně několik měsíců, možná i půl roku a na hře by se to zřejmě ani nějak výrazně neprojevilo. Takže nějaké nadávání typu: "Proč ty lidi neposlali dělat na DayZ nebo Armě 3? " je zcela mimo mísu. Zřejmě si někteří pletou vývojáře her s personálem Tesca.
Nevim, nejsem zadnej fanousek do tanciku, letadylek atd. takze muzu hodnotit max srovnani s operaci flashpoint a v tom je 3 trochu pozadu. . spatna hra to ale neni
23cicer: Těžko říct. Já to nehrál jen jsem v průběhu měsíců sem tam něco zaslechl. Ale nešlo tak o fps, jak o hru samotnou .
Strec – nevim no. . stabilne jedu na ultra 40fps, ale atmosferu predchozich dilu trojka nema (s tim uz ale nic vyvojari nenadelaj
23cicer: No já to naštěstí nekoupil a nehrál. Ale lidi, co mám na steamu a bavím se s nima trochu víc, by je za tu jejich hotovou Armu poslali někam. No a lidi, co to vychvalují… nepamatuji si ten výraz, ale smíchy jsem málem spadl ze židle . Takže možná hotová je, ale asi není v pořádku.
Lootmaster: To je ale tvoje chyba. Domysli si dalších 12fps a máš správňáckej a moderní filmový zážitek. Hry si hrají s představivostí hráče a ty si prostě jen nedovedeš představit těch dalších 12 fps . PS: Jen pro případkdyby to někomu nedošlo… ironie.
23cicer: jj je komplet s 12 fps v MP …
arma 3 je snad komplet ne. .
T-800: O tom bych mohl povídat hodiny …
Že jim to není trapné dělat na novém projektu, když nezvládají dokončit ty předešlé. To není jenom DayZ, ale i Take on Mars a "hotová" Arma 3. Nějaký výmluvy, že na tom dělá jiný tým, by hráče nemělo vůbec zajímat. Furt je to BI, sázej jednu nedokončenou hru za druhou a progres vývoje každé hry je přímo výsměch do ksichtu.
tvl bohemia sestoupila do undergroundu. . (: dobry
ElementGamer: Už přestal bavit. Proto to půjde do early acces
Lootmaster: No, jen doufat, že je to po pár měsících nepřestane bavit ten vývoj…
Tyjo vypadá to dost dobře a to jsem skalním haterem BI …. počkám si na PS4 verzi . .