Společnosti CreativeForge Games a Gambitious Digital Entertainment na Steamu vydaly svou novou hru. Jmenuje se Hard West a jde o tahovou taktickou strategii/akci z Divokého západu. Za vývojem stojí scénárista Haris Orkin (Company of Heroes 2, Dying Light a Call of Juarez série) a soundtrack složil Marcin Przybylowicz (Zaklínač 3).
Hard West je klasická westernovka s RPG prvky, avšak vše je okořeněno o noční můry, které dodají světu specifickou atmosféru. Samotné boje potom budou velmi rychlé, trvat mají 5 až 10 minut. Na celé hře je zajímavé, že se v ní budou střídat dvě hratelnosti. Budete objevovat svět podobně jako v sérii Heroes a až dorazíte k nějakému úkolu, hra se přepne do ptačího pohledu, jako třeba v Commandos nebo XCOM, abyste vše přehledně viděli. Svět bude vybízet k prozkoumávání, protože nabídne celou řadu zajímavých míst jako poklady, skrýše, tajemná místa. Zaslechnete nejrůznější příběhy, báchorky a dočkáte si i několika překvapení.
Připraveno je pro vás přes 40 misí.
Hard West vyšlo pro PC a Mac za 15,99€, koupíte na Steamu. Recenzi pro vás budeme mít již brzy.
Súhlasím s Corvusom, Hard West sa naozaj podaril.
Dobrý slyšet že se hra povedla, určitě vyzkouším.
Corvus: hodně to ovlivňuje denní doba jak schopnosti tak i celkový průběh hry.
Málem bych ještě zapomněl: perfektně ve hře fungují stíny. Skutečně je možné spatřit nepřítele jen díky tomu, že z poza rohu vrhá svůj stín a potom je možné na něj vystřelit, aniž byste ho měli detekovaného. Výborný nápad. Ve hře je také něco jako přehřívání, ale zatím jsem nepřišel na to jak by mělo fungovat. Nevím zda se přehřívají zbraně nebo zda jde o přehřátí/úžeh postavy. Protože se mi stalo, že jsem byl schovaný ve stínu (zcela) a dostal jsem za to bonus a když jsem se tam držel postava si každé kolo léčila HP. Zároveň ale nešlo o krytí ve stínu před nepřítelem jako v tradičních RPG. Spíš to vypadalo opravdu jako když je postava skryta před sluncem… Tohle musím někde zjistit.
Tak už jsem se do toho pustil. Vynikající hra! Hrozně mě baví tahovky a tuhle si maximálně užívám. Mají to pěkně vymyšlené, jen co je pravda. Cestování po krajině/mapě (vzdáleně podobně) jako v heroes (doly/obchodníci/města/setkání s NPC apod. ) , souboje – mise se odehrávají v izo a na tahy. Velice pěkné jsou karty, které si hráč odemyká a následně používá v boji. Není nic krásnějšího než přes tři ulice sundat Mexikánce předpotopní sniperkou nebo zblízka brokovnicí mezi parohy či koltem rozstřílet skla v protější budově To se neokouká. Hezky je do westernu zakomponovaný i prvek mystična. Hra má obecně hned několik méně tradičních prvků. Nebo jsem je ze starých her zapomněl (což je při tom kvantu her od raných ’90 možné) .
Třeba jsem osvobozoval Florence (parťačka) z vězení a musel jsem postupovat tak, že jsem na mušce držel neustále jednoho banditu, aby nevyvolal alarm, načež druhou postavou jsem se jakoby nic vydal hledat klíč. Všichni si mě podezřele měřili Je super nápad, že člověk může mít v šachu nepřítele. Využívat se dá i terén a objekty, přepad z boku, lze se skrýt za bednou a otevřít víko a tím si vylepšíš krytí atd. Karty mají různé zajímavé schopnosti jako odražená střela nebo se dá živit masem nepřátel (karta kanibalismus) a tím si vylepšit HP apod. U obchodníků se dají koupit zbraně, šňupací tabák, chlast, ale třeba i hřebíková bomba nebo botky Takže tam je i tahle možnost. Je toho opravdu hodně. Grafická stránka by mohla být o chlup lepší, ale i tak mě to nesmírně baví. Spíš mě mrzí, že po načtení soubojové arény se začne hra při pohybu na šipkách trhat (myslím tím hýbání mapy jako s celkem, postavičky běhají normálně na kliknutí myší) . Nevím čím to je, ale rozhodně by to chtělo patch nebo lépe poladit engine. Malinko je také nepřívětivé otáčení mapou o 360°, které probíhá skokově. Není to nic, co by extra vadilo, ale přece jen zcela plynulé otáčení by bylo vhodnější. Takhle se člověk musí skokově otáčet klávesami Q a E. Ale to je detail. Raději bych uvítal trochu lepší detekci nepřátel či zcela jasně mít přehled na koho právě mířím. Někdy to malinko pozlobí, ale to je spíš věc vkusu a zvyku. Jinak ale naprostá spokojenost.
Mise jsou variabilní. Jednou osvobozujete parťáka z vězení, jindy jedete do kostela zjistit, co na vás kdo uvalil za prokletí (tady se můžete například rozhodnout zda pojedete do kostela, k nějakému potulnému šamanovi nebo zda hodíte minci do studny a budete si přát ať z vás kletba spadne ) . Jindy jsem zabíral doly a banditi mi začali zvedat brutálně daně, takže jsem si to jel vyřídit stručně – olovem atd. Náplň se povedla.
Mimochodem hudba je skvělá (dělal na ní borec, který pracoval i třeba na Call of Juarez či Zaklínači 3) a dabing též zaslouží palec nahoru. Správně westernově drsný. Doporučuji, pokud vás bere western a tahové hry.
zaujímavé že fallout4, bf3 4 mi idú lepšie na mojom pc ako toto, berie mi to 100% CPU
Já bych si to i zahrál, ale to by to nesmělo mít ten hnusnej komixovej styl grafiky, jsem na to alergickej…
Ja som to hral asi hodinku, a je to fakt skvelé – asi nie pre všetkých, ale komu sa páčil posledný XCOM, tak bude spokojný
já nevim… radši bych viděl herní techniku desperados než xcom
vypada to vic nez dobre, skoda, ze nemam rad western, tak rad bych si zahral fallouta presne v tomhle stylu, vse pri starym, jen trosku nablejskanejsi