Arma 3, DayZ, Take On Mars, Ylands. To jsou známé projekty, na kterých v českém studiu aktuálně pracují. Arma 3 je přitom hotová, ale ještě se má dočkat dvou masivních aktualizací Nexus a Eden a dlouho očekávané expanze Apex. Oproti tomu DayZ a Take On Mars jsou stále na Steamu v Early Access a v alfa verzi se nachází i nedávno odhalené Ylands, byť mimo Steam. Z tohoto výčtu by se dalo očekávat, že ve studiu mají o práci a zábavu postaráno. Zdání ale klame.
Z právě probíhající konference GDS 2015 v Praze totiž prosáklo, že v Bohemia Interactive chystají ještě další dva zatím neoznámené projekty. Jeden z nich je přitom zaměřený na virtuální realitu.
Poměrně slibná jsou jména vedoucích vývoje obou titulů. Ten, který nesouvisí s virtuální realitou, má na starosti Jarek Kolář, veterán z dnes už neexistujícího brněnského studia Pterodon a vedoucí vývoje legendárního Vietcongu. Později pracoval v 2K Czech a Hangaru 13, takže se podílel i na Mafii 2 a aktuálně vyvíjené Mafii 3.
Vývoj VR titulu povede Martin Melichárek, vedoucí vývoje Take On Mars, který pracoval i na Carrier Command: Gaea Mission a datadisku Operace Arrowhead pro Armu 2.
Zdůrazňujeme, že oba projekty zatím nebyly odhaleny a teprve se shání lidé do týmu. Určitě se tedy nenachází v pokročilé fázi vývoje. To ale také znamená, že o nich nevíme nic konkrétního. Z nabídek pracovních pozic nicméně vyplývá, že minimálně VR projekt vznikne v malém týmu a půjde o zcela novou značku. Navíc přijde na řadu až po dokončení Take On Mars, takže se majitelé simulátoru průzkumu Marsu nemusí bát, že by kvůli pracím na VR projektu nebyl dokončen.
O existenci projektů svědčí již zmíněné nabídky práce a také Twitter a profil Jarka Koláře na stránce přednášejících. Informace o vedoucím vývoje VR titulu zase zmiňuje leták, jehož obsah je vidět třeba na Twitteru Vojtěcha Schuberta, lokalizačního manažera a producenta Bohemia Interactive.
Aby toho nebylo málo, nový projekt očividně chystají i autoři Dexu ze studia Dreadlocks. Soudě dle fotografie plakátu má jít o horor Ghost Theory, který bude také koketovat s virtuální realitou a v lednu příštího roku zamíří na Kickstarter.
Dá se očekávat, že brzy se o tomto projektu dozvíme víc, a pokud se tak stane, samozřejmě mu věnujeme samostatnou novinku.
TomN – no rozhodne dik za tip ( (: pac sem nemel cas na hledani kvalitnich vytvoru. .
23cicer: no, ale jestli hraješ uživatelský mise, tak tam toho moc není.
Třeba libová mise je Pilgrimage, je to tak na týden čistýho času , ale je to pecka, takovej survival + adventure. A hlavně tam není moc AI ani ničeho takže to jede krásně.
Jo tak. . hraju jen sp, kde problemy nemam. .
MORTHSIR: no otázka je, co oni považujou za dodělanou hru a co my.
Protože pochybuju že někdy přidaj podporu více jader, spíš budou přidávat obsah, což je fajn, ale plynulosti hry to nepřidá. Naopak, ta nová mapa určitě pojede mnohem hůř než Altis, když je všude džungle, a AI taky budou docela v pohodě když přes neprůstupnou vrstvu liján nemine ani jednu kulku
TomN: To doufam stihnu.
MORTHSIR: tak to aby ses nechal zamrazit
Az dodelaj predesle hry, tak se ozeru jak dobytek.
23cicer: mě jede třeba na Ultra i na 90, ale jen když jsem sám v editoru. A nesmím jít do města. A nesmím spawnout vehicly. A nesmí kolem být moc hran. Ale jinak to jede OK
No nevím, polovina projektů ještě není dodělaná a už plánují nové a shání lidi … je pěkné mít vizi, ale možná by neuškodilo se trochu uskromnit …
Bohemia ma vazne dodrbanou optimalizaci. . trojka mi jede na ultra pri minimalnich 40fps
douvám že ty jejich nové supervize alespoň pojedou na tom skvělém 15 let starém retard virtuality enginu, aby zůstali v zajetých kolejích z army/BugZ (stronK multicore support, many optimalization atd. . )
Čert vem DayZ, ale Bohemka to je Arma a ani ta není hotová.
BI je project sam o sebe
A hlavně že nemají hotové DayZ.
tak hlavne ze maj dodelany dayz¨
btw uz je v dayz konecne podpora multicore nebo to porac nema cenu stahovat ?