Když se podíváme na aktuální stav alfa verze DayZ, která se už dva roky nachází na Steamu v programu Early Access, skoro se zdá, že vývoj jde přinejmenším šnečím tempem. V Bohemia Interactive ale na hře stále pracují a v novém blogovém příspěvku na webu studia potvrzují, že vydání plné verze hry pro PC je stále naplánováno na příští rok.
Tvůrci nadále pracují na Enfusion enginu, který je očividně tím hlavním viníkem toho, proč je Early Access verze hry v takovém stavu, a do vydání verze 1.0 chystají řadu novinek. Jde o následující:
• Podpora Steam Workshopu (Modding)
• Stavba základen
• Vzdušné dopravní prostředky
• Nový renderer
• Nový robustní systém animací
• Rozšířený systém zvuků
• Predátoři
• Dokončení mapy Černarus+
• Zvířecí společníci
• Modernější UI a inventář
• Soubory pro veřejné servery/vydání databáze
• Nové akce hráče a plynulý pohyb napříč herním světem
Vývojáři tvrdí, že více než kdokoliv chápou frustraci a potíže, které přichází s veřejným vývojem hry. Také děkují hráčům za podporu, bez pomoci hráčů a bez Early Access by prý nedosáhli leckterých úspěchů a pokroku.
Hráčům ale stále nezbývá než čekat a doufat, že lidé v Bohemia Interactive splní to, co si předsevzali, a že se po dokončení Enfusion enginu věci konečně pohnou správným směrem. Koneckonců už je nejvyšší čas.
O verzích DayZ pro konzole se blogový příspěvek nijak nezmiňuje, minimálně verze pro Xbox One by ale díky plánu na zahrnutí hry do Xbox Game Preview programu mohla rok 2016 stihnout, i když samozřejmě půjde o rozpracovanou verzi.
Jsem rád, že jsem do hry zatím nešel. Uvidím příští rok, jestli se polepší.
Tak teď sem se krásně a upřímně zasmál, na konci příštího roku si přečteme podobnou novinku znovu
Arcichalid: To máme podobně, já koupil BF2 a chvilku po něm BF3 , dobrá ukázka vyhazování prachů , BF 3 jsem neměl kupovat jinak DayZ … no comment
2 Monkeyskunk:
u me ukazkova prihoda z vyhazovanim prachu byla kdyz jsem 5, 5 dne pred vydanim BF3 koupil BF2 i z datacema protoze jsem "nemel" co hrat…zahral jsem to doslova parkrat a pak uz nikdy …. no co nadelas presne jak rikas minulost uz nezmenis muzes se z toho jenom poucit.
A pobavit pac to dneska vlastne je docela funny story.
To už plánují více jak rok a furt nic…
Arcichalid: To je pravda no Ikdyz doted se za nejaky takovy zbytecny vyhazovy mlatim do hlavy Prikladem by mohlo byt SimCity, ktery bylo navic strasne predrazeny a ja co ? Mno mel sem zrovna chut stavet, tak sem to za to dal, po par tydnech chut opadla a uz sem na to nesahl Kdezto Skylines jsou oproti tomu mega luxus za pakatel. A takovych pripadu by se naslo vic, hold minulost uz nezmenim, tak to ted resim pravidelnym warezem pred koupi cehokoliv (jo Battlefront je trochu vyjimka, ale tam sem to zkousel aspon v bete a ikdyz se mi to moc nezamlouvalo, tak jsem to bral a ted se to hodi behem zapoctu na odreagovacky )
Phase: good, tak to už jen tak 11 let než to bude, ne?
On taky ten původní mod je možná lepší Aspoň tam je rychlejší vývoj a ti co to tvoří jsou sami hráči z části.
Nebo teď se hodně rozjel mod do Army 3 – Exile a od těch "DayZ Youtuberů" to má lepší hodnocení než samotný DayZ, tak kdo ví jak to je
Holt co si sám neuděláš. .
DAYZ byl puvodne mod zadarmo k ARME 2…kdyz jste mely i datadisky tak jste mely lepsi textury atd. .
MOD byl vzdycky a je porad zadarmo…
Pak ohlasily DAYZ Standalone a to uz je za penize…
Nevim ze by se za neco muselo platit 2x
mod bol zadarmo pokial viem, kupovala sa iba arma 2 a arma 2 operation arowhead, viem ze kvoli dayz modu to bol potom nejaky balicek za zlavu, mod bol a este stale je zadarmo
2 Monkeyskunk: jasny ja uz si nepamatuju jak presne to bylo. ja to mel tak ze jsem prave Armu mel protoze jsme mrskali multak a pak jeste pred tim nez to bylo na steamu sem si vlastne koupil/nebo prispel ten mod za jakych okolnosti uz to bylo fakt netusim to uz je davno. jen vim ze pak nejak opadl hype a prestalo se to hrat, nacez kdyz jsem na to pak koukal na steamu znova uz to vlastne byla jina samostatna hra za tech 20e. Ale to uz me bylo celkem jedno ja uz to stejne nikdy nepustim takze proste to beru jako vyhozenych 20e.
Ale kdyby clovek projebal jen 20e v zivote tak to vem cert
dneska na to taky koukam uplne jinak protoze 20e pro me neni tolik penez jako pro me bylo tehdy
Arcichalid: Jo aha, to v zacatku bylo mysleny jeste k modu, to pak jo. Ja nevim, ja to kupoval az po sleze za nejaky 300ky armu a vsechny datace/mody. Ale zda se mi, ze si nemusel kupovat prave samotny mod DayZ, pac tam si mel pak jeste na vyber tu epochu a spoustu dalsich. Pouze si musel mit ty datace k Arme (mozna se pletu) . Takze mi to neprijde, jakobych znovu platil stejnou hru. A mam i par znamych, co epochu hrali mnohem driv nez ja a Standalone si stejne koupili a neberou to, jakoze plati za hru podruhy, jednoduse proto, protoze ani ten mod DayZ nebyl placenej, ale placeny byl jen ten datac Operation Arrowhead (ale rikam mozna se pletu) .
2 Monkeyskunk:
Tak co si pamatuju tahle "hra" byla vydavana jako mod na Armu 2. takze jsi si koupil Armu a pak s velkou slavou za 19, 99 eur pokud me moje pamet nesali sis koupil DayZ (jako nejaky preorder ealry acces uz nevim) . coz v ty dobe udelalo docela spousta lidi pac to bylo strasne cool hrat ze jo.
Nicmene to bylo a je porad zabugovany jako pes, postupem casu se zacaly resit pindoviny jako jinde doplnky ktery se survivalem nemaji nic spolecnyho (barevny batohy, a hadry a jiny absolutne nepodstatny pindoviny. )
Samosebou hra byla a je porad zabugovana ale to nikdo neresil, spousta lidi se na to vykvajzla (stejne jako ja) nez se to da nejak dokupy a pustily to kledu.
Na cez za rok nebo kolik zjistim ze hra uz se nevyviji jako Mod ale jako samostatna hra za dalsich 19, 99e samosebou. Puvodni modovaci verze vlastne sla diky tomu plne k ledu.
To ze jsi jednou mel uz vlastne zaplaceno bylo kazdymu sumak takze "podruhe" uz jsem si to proste nekoupil jako spousta lidi. Kdybych jako mel na oplatku za to ze jsem je podporil v zacatku aspon moznost si sosnout tu samostatnou hru nebo dostal aspon slevu nereknu ani putna ale takhle nas akorad nasrali.
tomN ale ved uz pisu novy engine ktory pojde na dvoch jadrach a bude vyuzivat 1. 5 gb vram a directx 9. 0c
Optimalizace se nikdy nezlepší, protože ten engine maj tak blbě napsanej že neumožňuje využívat multithreading. Možná když někdy vyjde jednojádrovej procesor tak výkonnej aby to zvládl tak to pojede líp
Ale proč by někdo dělal jednojádro v dnešní době, že?
Arcichalid: Jak se jako zachovali k hracu, kteri je podporili na zacatku ? Nejak nechapu, co tim myslis
Jinak mi tam taky chybi jeden velkej a zasadni bod, a to optimalizace. Bohuzel, smutna pravda je, ze to jede hur a hur, cim dyl je to ve vyvoji, nehlede na obsah.