Kreativní ředitel Noah Hughes, který měl na starost vývoj Rise of the Tomb Raider v Crystal Dynamics, si našel čas a pro americký časopis Game Informer porovnal nejnovější díl s restartem série z roku 2013. Ten nám představil mladou a nezkušenou Laru Croft při svém prvním dobrodružství na tajemném ostrově.
Právě na ostrov navážeme. Lara Croft na něm prožila traumatické zážitky, přišla o většinu svých přátel. Pochopitelně ji tak nějaký čas trvalo, než se s tím vyrovnala. V Rise of the Tomb Raider se ale nechtěli minulostí zatěžovat, spíše na příběh Lary navázat. Hrdinka ví, co viděla, i když to nedokáže vysvětlit. Nikdo ji tak nevěří, ale ona ví, že to bylo skutečné.
„Snažili jsme se vytvořit dojem, že události na ostrově se staly břemenem jejího osudu. Ona ví, co se na ostrově stalo, ale nikdo ji to nevěří. Je tak pro ni důležité, aby vše vysvětlila a přišla záhadě na kloub,“ říká Noah Hughes.
Detailněji se nechtěl příběhu věnovat, všem hráčům vzkazuje, ať si Rise of the Tomb Raider zahrají (naše recenze) a pochopí jejich záměr s pokračováním příběhu. Místo záhad se Hughes zaměřil na porovnání s předešlým dílem. Ten restartoval celé dobrodružství Lary Croft.
V Rise of the Tomb Raider chtěli na vše navázat a představit nové prvky. Vytvořili větší herní svět, jenž je zhruba dvakrát až třikrát větší. Hughes tvrdí, že nadšeni jsou hlavně z práce, kterou odvedli na tom, aby svět dával hráčům větší smysl pro objevování a průzkum. Zároveň se jim podařilo udržet pocit hustoty a přidali prvky survivalu, kdy Lara musí lovit s cílem, aby byla silnější.
V původním Tomb Raider z roku 2013 bylo lovení dobrovolné, v Rise of the Tomb Raider představuje ale jeden z důležitých prvků. „Musíte lovit, abyste vylepšovali své schopnosti a vybavení. Zároveň musíte využívat prostředí proti nepřátelům. Dokonce i léčení je závislé na průzkumu prostředí.“
„Nechtěli jsme pokračovat v akčním duchu. Chtěli jsme více hrobek s hádankami. Víme ale, že některé hráče bychom odradili, ti prahnou po akci. Proto jsme pár hrobek zakomponovali do hlavního příběhu, zbývající hrobky jsme dali volitelné. Ale nezapomněli jsme na hádanky, je důležité, aby hráč byl dobře odměněn, když úspěšně pokoří hrobku,“ uzavřel rozhovor Hughes.
S návratem k tradicím značky Tomb Raider souvisí také „luštění“ cizích jazyků. I tato část byla do Rise of the Tomb Raider více zakomponovaná a lze očekávat, že podobný (možná i větší) důraz bude na hrobky/hádanky, záhadná písma a starověké podklady kladen i v budoucnu u dalšího dílu.
Rise of the Tomb Raider vyšlo 10. listopadu 2015 na Xbox One a Xbox 360. PC hráči budou mít možnost se se sibiřským dobrodružstvím Lary Croft seznámit v průběhu ledna 2016, zatímco PS4 hráči musejí čekat do podzimu 2016.
No nevím. V díle z roku 2013 ste akorát na začátku ulovili jelena protože jste museli a pak konec …
Osobně bych konečně strašně rád hru, kde by o ten survival fakt brutálně šlo, přímo v SP … Tzn, že by Lara musela jíst a pít. Vždy by třeba běžel v HUDU indikátor a buď by musela lovit, nebo to jídlo někde sehnat. Ale toho se nikdy nedočkáme. Vždycky jsou to jen takový planý řeči a hra vypadá nakonec úplně jinak, to samý s tima hádankama.
Hádanky a hrobky nic lepšího si ani nemužem přát, tak do budoucna hoši, ten větší duraz vám schvaluju Letošek je dosti bohatej, takže na konci roku TR jako třešnička na dortu i když upřímně, bych klidně, aby to bylo o trošku dřív, nojo no
Je to dobrá hra jak vizuelně tak i hratelně. Ty mapy jsou naprosto o něčem jiném než v předchozím díle a víc si tu hru užívám. S příchodem Endurance modu zase o kousek lepší hratelnost takže se kluci máte na co těšit:-)
dopitapetr: Taky vezmu na PS4, PC mi to nejspíš ani nerozjede. A i kdyby jo, není nad to mít ze hry trofeje.
marolem: To je ale škoda.
Z hraním už jako hráč končím, už mně tolik nenaplnuje, proto do nové konzole nejdu. Pravda je taková že na xbox 360 si to ještě zahraju s RE 0, a tím uspěšně ukončím hráčskou kariéru.
12 ne, PS4 verze vyjde tak v říjnu/listopadu.
Blackhand47XD: To vyjde verze pro PS4
SPARCO1979: Proč 12 měsíců?
Už jen 12měsíců Doufám že stihnu dohrát vše co mám rozehrané abych mohl vlítnout do téhle pecky
Ano vypadá to na mnohem otevřenější svět než bylo v prvním díle a moc se těším na stealth, protože to je moje krevní skupina a zároveň doufám že mě to nezklame…
Netrpělivě čekám na PS4 verzi, ale jinak z gameplay videí je vidět, že prostředí ve hře je o dost víc otevřené než v prvním díle, takže průzkum a objevování si užiju ještě více.