Bethesda pro Fallout 4 připravuje oficiální nástroje na tvorbu modifikací, pro PC mají vyjít na začátku letošního roku. To stále platí, ale přesné datum stále neznáme. Místo toho Pete Hines na Twitteru objasnil, proč pro sdílení modu nevyužijí stále populárnější a osvědčený Steam Workshop.
Důvod je jednoduchý, Steam pokrývá pouze jednu platformu (PC), zatímco jejich „Bethesda.net“ dokáže pokrytý PC, PlayStation 4 a Xbox One. Modifikace tedy bude možné hrát na konzolích, ale tvořit se budou pouze na počítačích.
Hines dále uvedl, že nemají v plánu vytvářet vlastní mody, to nechají na komunitě. Místo toho se zaměří na opravu hry, dodatečný obsah a Toolkit.
Ostavam verny komunite. . To co nedokaze Bethesda zvladne zanich komunita…. .
Norb: Mě více naštvalo, že i když jsem to dohrál 3x tak konec byl pokaždé stejný. Jinak nejlepší konec se mi povedl, když jsem se dostal do Institutu a toho Shauna zastřelil hned, když přišel to byl jediný odlišný konec. To Outro tam není, protože ve hraní pokračuješ i po dohrání "příběhu" a postavy jsou pořád ve hře.
To je zajímavý, hra je už 2 metry venku , ale update stále žádnej. BTW ještě někdo je zklamanej, že udělali zakončení na styl mass effectu3? Stejný outro akorát se to trochu liší v jedný větě? Mimochodem těžký zklamání, že tam už není to shrnutí osudů lidí, frakcí a companionů co jste potkali atd, jak bývalo dycky na koncu ve falloutech.
Routa: Takhle, máš pravdu a Bethesda má právo dělat si s mody, co se jí zlíbí. Co chci říct je to, že mi nepříjde morálně správné, aby ještě parazitovala na práci moderů, když to jsou lidé, kteří tu hru vlastně drží naživu. Že pokud něco takového zavedou, tak ne proto, aby odměnili modery ale proto, aby si na tom sami namastili kapsy.
Slim50: extra líný ? shieeet bez nexus mod manageru bych si netroufnul nic naínstalovat už jsem si takhle párkrát doje*al Skyrim
Nexus > Steam Workshop
Kolousek001: Víš, Nexus má takovej program pro ty extra líný , Nexus Mod Manager, kde taky jenom klikneš a mod se nainstaluje…
Modifikace + Fallout to bude velmi zajimavé ale musím uznat že je to dost pěkné od Bethesdy že se soustředí i na konzole to málo kdo takhle dělá
Kolousek001: žádné složité instalování u nexusu není, alespoň v případě Skyrimu, který jsem nedávno hrál a chtěl jsem vyzkoušet nějaké mody. Stáhnul jsem si ten jejich program, na začátku člověk nastaví pár věcí a pak už stačilo 2 -3 kliknutí a mod byl bez problému ve hře nainstalovaný. K nějakému kopírování souborů do adresáře vůbec nedocházelo, všechno šlo hezky z těch jejich stránek rovnou do hry.
Jen ať je nenapadne z toho potom udělat něco jako Origin a uPlay. . Co jsem tak četl a viděl, tak je to i protože ve hře nesmí být na konzolích věci z jiných her, což je zvykem vytvořit třeba do třetího Zaklínače postavu z Just Cause 3 atd. takže to chápu co se mi ale nelíbí je to, že mohou i dobré módy u kterých si ale budou myslet, že nebudou na konzolích pracovat jak by měly smazat tzn. třeba věci jako ty neoficiální expansiony pro Skyrim apod.
Lonewolf Co řešíš? Takhle přesně to funguje, dokud jsou mody zdarma. My ale řešíme možné zpoplatnění módů a podíl Bethesdy. Prostě nemůžeš říct, že by na něj neměli právo .
Někteří modeři by to vítali, jiní by tvořili dále zdarma. Lidi s tím mají problém, jen protože by za některé kvalitní výtvory museli solit peníze.
A myslíš, že kdyby nebyly mody, že by třeba takový Skyrim ještě někoho zajímal? Rozhodně ne. Modeři "platí" Bethesdě za uvolnění modifikačních nástrojů tím, že tvoří obsah do hry. Díky tomu tu hru drží při životě i dlouho poté, co byla vydána. Třeba takový gamespot má/nebo měl takový seriál – 5 nejlepších Skyrim modů týdne. To je samo o sobě reklama na hru jak prase a přinutí spoustu lidí koupit si hru i několik let po jejím vydání.
Tak to dosud fungovalo a zatím pořád funguje, je to fér pro obě strany. Nevidím důvod, proč by se na tom mělo něco měnit. A kdyby na tom Bethesda chtěla vydělat ještě víc, vnímal bych to jako sviňárnu. Je ale zbytečné si cokoliv domýšlet, možná se obávám úplně zbytečně.
Lonewolf A myslíš, že když kapela hraje na něčím pozemku (a navíc na tom vydělává) , tak majiteli toho pozemku nic neplatí? Kdyby kapela neměla kde hrát, koncerty nebudou. Bez hry by ty mody taky nebyly.
Jo už vidím jak si někdo uploaduje své mody na nějaké no-name stránky. Nic se nemění. Stále budou největším zdrojem modů fan stránky Uvidíte že do roka od spuštění nástrojů bude i ten Workshop.
Zoufalci … Jako sorry, všichni vyzdvihujou Nexus do nebe … Možná … ale já na něj akorát tak kálím a to samozřejmě z důvodu mojí naprosté lenosti… Protože tam ty mody složitě hledat a hlavně stahovat a složitě instalovat a přeiposovat nějaký soubory atd… To určitě… Na workshopu stačí jedno jediný kliknutí a mód je ve hře. Zlatý.
To je jako problém to mít u nich a zároveň i na workshopu?
Routa: Nevidím problém v tom, že moder by dostal za svoji práci zaplaceno ale spíš v tom, že by si Bethesda strhávala určité procento ze zisku. (A zdůvodní to nějakou blbostí – třeba že peníze půjdou na provoz bethesda. net)