Už několikrát jste si v našich novinkách o Armě 3 mohli přečíst o chystaném vizuálním vylepšení hry. Nedávno jsme tu kupříkladu měli video, které obsahuje několik působivých ukázek. Doteď se přitom předpokládalo, že minimálně za část grafického upgradu je zodpovědná podpora DirectX 12. Koneckonců to, že s ním tvůrci z Bohemia Interactive experimentují, víme už několik měsíců. Skutečnost je ale také, že nic z toho, co jsme zatím mohli vidět, s podporou a použitím DirectX 12 nijak nesouvisí.
Tuhle informaci oznámil bývalý vedoucí vývoje Joris-Jan van 't Land prostřednictvím pravidelného hlášení z vývoje hry. Podle něj zatím experimentování s možnostmi plynoucími z podpory DirectX 12 nepřineslo žádné použitelné výsledky. Tvůrci tedy v tomto případě nemají žádné novinky, o nichž by mohli mluvit.
Alespoň ale nyní víme, co všechno ten vizuální upgrade vlastně přinese. Majitelé Army 3 se mohou těšit na překopanou konfiguraci osvětlení, a to v rámci všech map i v rámci počasí a libovolné denní doby. Nejviditelnější je určitě vylepšení vodní hladiny a její odrazivosti a chybět nebude ani vícesložková simulace mlhy a volitelná aplikace Screen Space Reflections. Ta, jak už napovídá název, souvisí s odrazivostí povrchu objektů.
V tuto chvíli se má za to, že většina novinek by neměla nijak zvlášť ovlivnit výkon hry, jen Screen Space Reflections mohou být pro některé sestavy příliš náročné, což by vysvětlovalo, proč půjde o volitelnou záležitost.
Stále platí, že vizuální vylepšení Army 3 dorazí jako součást bezplatné aktualizace, která doprovodí expanzi Apex. Její vydání je naplánované na druhé čtvrtletí letošního roku.
Mimochodem, Bohemia Interactive znovu expanduje za hranice České republiky a chystá otevření pobočky v nizozemském Amsterdamu, přičemž brzy má dojít k nabírání zaměstnanců, pokud budeme věřit nedávné konverzaci na Twitteru. Možná právě proto došlo ke změnám na pozici vedoucího vývoje Army 3. Možná ale studio expanduje do Amsterdamu kvůli příslibu toho, že si podle slov jistého Vincenta Vegy mohou lidé v tamních kinech koupit pivo a že tam prodávají hranolky s majonézou místo kečupu.
Ja se zas vratil na armu 2 epoch to je pecka po te dvoulete pauze
svina: tak kdyz Arma jede Single core a to ejste skoro vubec nevyuziva CPU, a grafika v arme jede v Idle rezimu tak co by se jim taky povedlo s DX12 ze
hezci grafika je to posledni na co by se v tuhle chvili meli zamerovat.
a co třeba zprovoznit multiplayer v rozumných fps ? Singl hraju skoro na max ale online neběhá pořádně ani na low …
Kdo čekal od dx12 zázraky, je blázen.
Bonny: Někdy si říkám jestli to mají v hlavě v pořádku
no jo, bude to krajsie, ale aj tak to stale pojde naprd
To je hezké, že by neměla ovlivnit výkon hry, ale k čemu to je, když tak jede na otřesném enginu