V herním světě se toho za poslední léta děje ledacos, ať už konflikty a neshody ve společnostech, krachy nebo nekonečné těžení na nás, hráčích. A jak určitě víte, v roce 2014 se vývoji nového Homefrontu věnovalo studio Crytek UK (dříve známo jako Free Radical Design) a vydavatelem byla sama německá firma Crytek. Po finančních potížích ale práva odkoupilo Deep Silver.
Hra to rozhodně neměla jednoduché a jak tak kolovala, nakonec se hry finálně chopili vývojáři z Dambuster Studios, jehož představitelem je Hasit Zala a pracuje v něm spoustu bývalých zaměstnanců britského Cryteku.
„V roce 2014 se Crytek dostal do finančních potíží a časem jsme nebyli schopni naplnit sliby, co jsme dali. To vyústilo v situaci, kdy tým nedostával zaplaceno. Musel jsem se zaměřit na budoucnost a držet studio pohromadě,” zpovídal se Zala v rozhovoru pro The Guardian.
A čím to všechno začalo? Původně THQ požádalo v roce 2011 Crytek UK, aby udělali Homefront 2. Po chvíli ale známá vydavatelská společnost zkrachovala a nebyla jiná možnost, Crytek odkoupil značku Homefront za 544 tisíc dolarů. Po roce a půl, do kdy bylo THQ rozebráno do základů, byl oficiálně oznámen Homefront s podtitulem The Revolution a od roku 2013 hra vypadá přesně tak, jak v květnu zavítá na naše obrazovky s tím, že Deep Silver figurovalo jen jako spolumajitel, se kterým Crytek spolupracoval.
„Ve studiu bylo 150 lidí a spousta z nich měla manželky a rodiny, takže jakmile nedostali zaplaceno, odešli. Dělalo to přes třetinu celého týmu,” dodal Zala. Celá tahle událost spustila lavinu nekonečných spekulací o tom, že Koch Media, mateřská společnost Deep Silver, je na prodej a podobně. Nakonec vše bylo zastaveno prohlášením, že Deep Silver opravdu značku odkoupil a Crytek UK byl zrušen.
„Na scénu nastoupilo Deep Silver a tvrdilo, že věří jak hře, tak i týmu a my se opravdu obávali, že se tým nakonec rozpadne a hra nikdy nespatří světlo světa, tak uzavřeli britský Crytek a následovalo odkoupení,” dokončil svou řeč Zala. Dambuster Studios se zrodilo z původního Crytek UK, jež bylo kompletně zrušeno.
Jak jste se mohli dočíst, zrodu hry tak, jak ji známe, předcházela spousta nesnází, překážek a titul koloval mezi společnostmi jako horký brambor. Za výsledný stav možná můžeme být i rádi, protože to mohlo dopadnout mnohem hůř, nebo hra vůbec nemusela vyjít. Uvidíme, jak tento počin dopadne a jestli překoná první díl, který v očích mnoha hráčů představuje dokonalý příklad nepovedené střílečky.
V nedávné proběhnuté uzavřené betě se Homefront: The Revolution moc dobře neukázal, grafická stránka na Xboxu One nevypadala vůbec dobře a navíc hratelnost byla těžkopádná. Máme takový dojem, že tohle nestihnou tvůrci napravit a titul nebude nikterak zajímavý. Dvakrát škoda, když si vezmeme, že česká distributorská společnost Playman se rozhodla pro lokalizaci PC verze.
Homefront: The Revolution vychází 20. května na PC, Xbox One a PS4.
… "Uvidíme, jak tento počin dopadne a jestli překoná první díl, který v očích mnoha hráčů představuje dokonalý příklad nepovedené střílečky. "… Která střílečka je dokonalá? Že podle ní mnoho hráčů porovnává první Homefront. Tu bych si chtěl asi zahrát. Mimochodem, tady snad nemůžeme ani mluvit o dílech. Vždyť jsou to úplně jiné hry, které letmo spojuje jen motiv. Já už od prvních gameplay záběrů (ty, jak jezdí PC na motorce) trnu, co z toho bude za paskvil… ale naštěstí, nikdo nás nenutí to kupovat. Hold zůstane jednička a bude to pro nás, kteří ji dokáží ocenit, vzpomínka asi tak jako na Dizziho (ve smyslu výborná hra, která nikdy neměla slušného pokračovatele) .
Tak Crytek zacal pri vyvoji Crysis 2 hladat cesticky ako viac nahrabat a preto sa vyrojil Crysis aj na konzole a pcckarom pribeh nedaval absolutne zmysel lebo to urobili ako 1 pre konzole a fail zakoncili nezmyslom, ze 1 po case aj tak vysla na konzole. No odvtedy to slo dolu vodou
Crytek nedokazal udelat komplexni hru. .
DreeDex Já ho koupil ve velký slevě, nějak jsem tušil, že mě to absolutně nebude bavit
Inari: nemusíš mě to povídat, měl jsem tu smůlu že po jedničce která mě bavila jsem si koupil druhý díl a byl neskutečně naštván a zklamán
eve: to říkej Duke Nuke Forever
DreeDex Crysis je totiž vyloženě totálně zabitá značka, první díl byl neskutečně dobrej, pak to totálně nesmyslně přeskočilo do uzavřeného prostředí a ta značka umřela. Promarněná šance, zvítězila honba za grafikou ale hratelnost se vypařila.
Behavioralista: já zas chápu proč se dostali do finančních potíží. Crysis série byla hodně nákladná na vývoj a měla mizerné prodeje vzhelem k nákladům, toť vše.
Dodnes nepochopím jak se po Far Cry a čtyřech Crysisech mohl Crytek dostat do finančních potíží. To tam musel být někdo brutálně nenažraný.
Jináč ale co jsem měl možnost vidět ukázku z hraní, tak to vypadá dost hrozně a myslím, že to dopadne podobně jak Duke Nukem, který si taky x let přehazovali jak horkou bramboru.
Dam tomu sanci ale z videii to je nedotazeny . Nemastny neslany . Ano byla to beta , proto si pockam .
Az budou hry ve vyvoji 7 let treba tak pak teprv to bude dotazeny do dokanosti . Muzou si za to sami . Za tri roky chtej udelat neco dobryho ? Tezko . Pracovat takle ve stresu a v rychlosti hre nepomuze . Tocej to tam jak na pasu .
O téhle hře už teď vím, že bude průměrná, sorry, ale ze záběrů ze hry mi to tak příjde.