Včera se na Steamu objevil nástroj SteamVR Performance Test, který vám jednoduše zjistí, jestli vaše PC stačí na hry ve virtuální realitě s headsetem HTC Vive. Test sestává z osekaného Aperture VR dema z prostředí Portalu, do něhož nelze nijak zasahovat, pokud si tedy nepohrajete s příkazy a vývojářskou konzolí. Stejně tak chybí zvuk.
Jakmile demo po několika minutách skončí, vyskočí na vás tabulka, která vám oznámí, jestli je vaše PC připravené na VR, jestli je jen schopné dostačujícího VR zážitku nebo jestli vůbec nedostačuje. A pokud nedostačuje, tak jestli je na vině spíše grafická karta nebo procesor.
Pro jistotu upozorňujeme, že SteamVR Performance Test se po stažení uhnízdí v sekci nástrojů, ne v knihovně her.
Jak už to tak bývá, nástroj skrývá mnoho pozůstatků po testování vývojářů a po vývoji her od Valve. Fanoušci našli v útrobách Performance testu části kódu určeného pro Half-Life 3, nicméně může jít o dost zastaralé pozůstatky, takže o aktuálním stavu vývoje hry nám prakticky nic neříkají. Jde zkrátka o něco podobného jako o relativně nedávný nález souboru hl3.txt v Dotě 2. Od té doby nedošlo ze strany Valve k žádnému potvrzení nebo alespoň vyjádření a je velmi nepravděpodobné, že by na tom současná situace byla jinak.
V souborech nechybí ani zmínky o Left 4 Dead 3, přičemž kromě nich došlo k nalezení modelu Doga, pravděpodobně určeného pro Source 2 engine, a textur pro postavu známou jako Retired Engineer, o níž se už v minulosti mluvilo ve spojitosti s Left 4 Dead 3. Nechybí ani textury nespecifikovaných mužských postav a náznaky toho, že ve Valve zkoušeli předělat Half-Life 2 do Source enginu, pravděpodobně pro potřeby testování. Stejný osud potkal v minulosti i Left 4 Dead 2.
UM_Geiger = 300;
UM_Battery = 301;
UM_Damage = 302;
}
message CUserMessageGeiger {
optional uint32 geiger = 1;
}
message CUserMessageBattery {
optional int32 armorvalue = 1;
}
message CUserMessageDamage {
optional int32 dmg_save = 1;
optional int32 dmg_take = 2;
optional int32 visible_damage_bits = 3;
optional float damage_origin_x = 4;
optional float damage_origin_y = 5;
optional float damage_origin_z = 6;
}
#HL3_SpyGrenadeHint1
#HL3_SpyGrenadeHint2
.?AV?$CGameSystemReallocatingFactory@VCHL3VScriptGameSystem@@V1@@@
.?AVCHL3VScriptGameSystem@@
CGameSystemReallocatingFactory::DestroyGameSystem
hl3_usermessages.proto
HL3UserMessageIds
HL3VScriptGameSystem
VScriptServerHL3Init
sv_crowbar_zipline
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\client\generated_protovr\win64\hl3_usermessages.pb.cc
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\client\hl3\c_point_quest_goal.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\generated_protovr\win64\hl3_usermessages.pb.cc
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\entity_persist.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\gravity_vortex_controller.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\info_quest_dialog.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\npc_quest_citizen.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\npc_quest_citizen.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\npc_turret_ceiling_pulse.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\partial_entity_manager.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\point_quest_goal.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_constraint.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_constraint.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_manager.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_manager.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_target.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_target.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_template.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_template.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_volume.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procedural_spawn_volume.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procspawn_bias_line.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procspawn_bias_line.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procspawn_modifier.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\procspawn_variable.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\prop_fixed.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\server\hl3\utllogicconstraintsolver.h
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\shared\hl3\hl3_vscriptgamesystem.cpp
c:\buildslave\source2_win64\build\src\game\shared\hl3\imposter_manager.cpp
Pokud vás nálezy ve SteamVR Performance Testu více zajímají, odkážu vás na podrobnou analýzu na blogu SteamDB a fanstránce ValveTime.net. Tam najdete i několik videí, která ukazují poměrně zajímavé mapy určené pro testy vývojářů. Ty zahrnují třeba Secret Shop z Doty 2 předtím, než byl pro potřeby finálního VR dema předělán ze Source 2 na Unity engine, dále animované video z Portalu, stodolu z Left 4 Dead nebo kokpity hvězdných stíhaček. A ne, nehledejte v tom spojitost se zrušeným projektem Stars of Blood.
Znovu opakujeme, že nálezy spojené s Half-Life 3 a Left 4 Dead 3 nemusí nic znamenat. S jistotou stále víme jen to, že na obou projektech se minimálně v určité době pracovalo, ale o jejich současném stavu nevíme nic nového. Nálezy mohou být opravdu zastaralé a mohou se datovat klidně i několik let nazpět, teoreticky i do počátků vývoje Source 2 enginu v roce 2012.
Skutečnost, že je něco takového k nalezení v testovacím nástroji pro virtuální realitu nám ani nemusí naznačovat, že se v případě obou her počítá s VR podporou. Ve Valve očividně testovali, co se pro VR hodí a co ne, a tak využili cokoliv, co měli zrovna po ruce a co zároveň běží na Source 2 enginu, který pohání i samotný SteamVR Performance Test. Chet Falizsek koneckonců nedávno prohlásil, že minimálně Half-Life 3 nebude hra určená pro virtuální realitu.
Jízdenky na hype train si tedy zatím nekupujte a jako vždy čekejte. A doufejte, že se vůbec někdy dočkáte. Snad Valve o svých hrách začne mluvit, jakmile šílenství kolem virtuální reality trochu opadne.
Maestrodk: jakto ? Já myslel že když vyskládám ty komponenty na. koberec tak mě pujde minecraft : O
source 2 engine? díky, nechci, stačilo vidět co to udělalo s dotou : X
Left 4 Dead 3
a CS: GO Source 2 port prosím.
Děkuji Valve.
High/very high proste akorat na one care a nejakych 6300 bodu Ale stejne VR bude mozna az spadne cena aspon o polovinu.
Předpokládal jsem že to bude chtít CPU protože mám zatím jen jednu ze silnějších i5 ale říká že to chce GPU. Je to jen kousek pod ready ve žlutém poli, ani jeden frame pod 90FPS a stejně to nevyhovuje aby to jelo naplno Každopádně mě to ale nebolí protože koupit si VR za 80% ceny mé sestavy se mi zatím nechce
HadridasCZ: Nepojede, nemáš tam zdroj, základní desku a HDD/SSD. Nevypsal jsi, jestli to máš spojené kabely a o monitoru ani nemluvím.
Tak to moje PC nedá. Určitě to bude chtít upgrade GK, ale za test jsem rád.
Wreis: Jo tohle je strašná demence. Nejvíc to dorazí tím že se ptají na hru která ani nevyšla tak že nikdo neví jaká bude optimalizace
Myslíte že mi to pojede ? 2x gtx 980ti, i7 4790k, 64gb ram ? Já fakt nevím a jsem nešťastnej
Docela pruser.
Já už jenom čekám na takové ty klasické "Myslíte, že mi to na tomhle pojede? " a pak tam vypíšou sestavu za třicet tisíc
Pohodička, škoda že ten test je tak malý že tam skoro nejde nic vidět : " ( na 4K monitoru 27"
Average fidelity: 11 (very high)
frames below 90fps : 0
frames cpu bound: 0
[ odkaz ]
Já to ani nemusím zkoušet. Kdybych to zkusil na notebooku, tak vybouchne a stolák to myslim taky nerozdejchá.
Tak u mě celkem vpohodě MSI R9 390X / FX 8350 (@5GHz)
average fidelity: 8 (very high)
frames tested: 8, 2k
frames below 90 fps: 0
[ odkaz ]