Společnost Superdata, která se zabývá analýzou trhu, přišla s informací, která prozrazuje, že PC verze hry Rise of the Tomb Raider je výrazně úspěšnější než ta pro Xbox One, když porovnáme úvodní měsíc.
Xbox One verze vyšla 10. listopadu 2015 společně s verzí pro Xbox 360, zatímco PC verze dorazila na trh až 26. ledna letošního roku. Za první měsíc ale dokázalo nové dobrodružství Lary Croft na počítačích zaujmout prý třikrát více hráčů.
Přesný počet prodaných kusů neznáme, Microsoft ale na začátku tohoto roku uvedl, že Xbox One verze Rise of the Tomb Raider má na kontě přes milion prodaných kusů. To jsou ale statistiky od zmíněného listopadu až do konce roku 2015.
SteamSpy ze Steamu vytáhl, že hru vlastní 516 378 hráčů (plus/mínus 13 024). Krom toho je Rise of the Tomb Raider ještě na Windows Store, ale tam takový zájem o hru neočekáváme.
V potaz musíme brát, že Xbox One verze Rise of the Tomb Raider se v listopadu na pultech obchodů střetla s hrami jako Fallout 4 (dokonce ve stejný den), Call of Duty: Black Ops 3 a Star Wars: Battlefront, zatímco PC verze koncem ledna 2016 vyšla osamocená, žádný velký konkurent v té době na trh nedorazil.
Dalo se přepokládat, že Xbox One verze Rise of the Tomb Raider nebude tak úspěšná, to je nejspíš důvod, proč se Microsoft rozhodl své tituly vydat i na PC s Windows 10, mluvíme teď o Quantum Break od tvůrců Alana Wakea nebo Fable Legends.
Superdata dále uvádějí, že se prodeje digitální her dosáhly v lednu 2016 na 6,3 miliard dolarů, což představuje nárůst o 8 procent ve srovnání s loňským rokem. PC verze se polepšila o 33 procent, prodeje konzolových her v digitální podobě stouply o 30 procent.
V lednu 2016 se v digitálním světě nejvíce dařilo titulům Call of Duty: Black Ops III, FIFA 16, Grand Theft Auto V, Destiny a Fallout 4.
hRDLA : řekl bych, že steamspy, kd eje vždycky nějaká odchylka (ovšem tady je vyčíslena i ta odchylka nějak podezřele přesně )
[ odkaz ]
Driv jsem hry nekupoval, nebylo za co, jak jsem zacal vydelavat, tak kdyz hru chci, tak si ji koupim, kdyz ne, tak ne, ale nemam ted problem si hru koupit, nevidim v tom zadny problem, treba noveho tomba jsem bral collectorku a spokojenost
zdroje na těch 500k?
A samozřejmě je to tim, že se to dávalo ke grafice, tak jsem dostal kupon a aktivoval na steamu. .
Ondrej_V: Jo, to celkem odpovídá, ale stejně jsou lidi, co vydělávají a hry si nekupují, což osobně nechápu.
Ondrej_V: oprav me pokud se mylim, ale progaming se stale jede na pc… a dovolim si tvrdit ze jeste nejakej ten patek pojede
Semuel: A ty čekáš, až to někdo napíše na herním webu, že už to prolomili? Lol, keep dreaming. .
Rekl bych, ze na PS4 ty prodeje nebudou zas tolik vysoke, za tu dobu to bude mit kazdej druhej dohrany 5x na PC.
Ondrej V – Dobrá teorie. Určitě do ní mužu zařadit sebe.
Podle mě součástí vzrůstajících zisků z her je kvůli tomu, že generace, která na hrách vyrostla, začíná být ekonomicky aktivní, takže si už můžou dovolit koupit hru, kterou sami chtějí… Není to tolik o ochraně, jako o tom, že generace, která hraje, si hry konečně může dovolit… Protože za kapesné, které činí 50, – na týden, se moc koupit nedá. Alespoň u mě to tak bylo a vlastně i je – počet mnou stažených her klesl na minimum
Smejdcz – Moje slova. Jde o kvalitu a ne o ochranu. RotTR je to co dle meho nazoru měl být TR 2013. Je vymazlený po gameplay stránce na maximální uroven.
Když je hra kvalitní tak bude mít velké prodeje ať už má crack nebo ne. Já se osobně těším jak malý. Jen škoda že PS4 verze přistane až s takovým zpožděním na pultech. Chjo. .
zajímalo by mě proč některým lidem leží pc tolik v žaludku
svina: Nevím kde jsi to vzal ale Nový TR zatím craknutý není.
Semuel: Hmm, ne. Nové denuvo už má také po funuse…