Minulý týden přinesl server Kotaku neoficiální informaci, podle které má Sony potichu chystat výkonnější verzi konzole PlayStation 4, prý pod pracovním označení PS4,5. Vývoj vylepšené konzole, která by zvládala hry v rozlišení 4K, potvrdily čtyři na sobě nezávislé zdroje.
Pokud jste zprávě nevěřili, tak se objevila další. Tentokrát s potvrzením přišel britský server Eurogamer, respektive jeho část Digital Foundry, která se měla to samé dozvědět od četného počtu nezávislých zdrojů. Redakce Digital Foundry zopakovala, že nová verze PS4 má mít výkonnější hardware, který má být schopen některé hry rozběhnout v rozlišení 4K. Reálněji se ale zdá, že hry spíše budou lépe vypadat a plynuleji se hrát, zatímco ve 4K budou hry s horší grafickou stránkou. Tím pádem spíše různé menší hříčky.
„Slyšeli jsme o PlayStation VR jako o stroji schopný přehrát současné i budoucí hry v ultra HD rozlišení a zároveň podporující další aspekty 4K jako high-dynamic range a colour gamut. Nicméně, co se týče dalšího výpočetního výkonu, musíme být realističtí o tom, co může Sony uprostřed aktuální generace vylepšit,“ píše Richard Leadbetter z DF.
Druhou možností je potom dražší model PS4 s dvakrát větším výkonem. Reálněji se ale jeví ona slim verze.
Název PlayStation 4K by mohl odkazovat na skutečnost, že Sony bude chtít mít z PS4 nejen herní zařízení, ale i stolní přehrávač Blu-ray a DVD disků, stejně jako tomu bylo u PS3. Právě přehrávání Blu-ray/DVD dlouho PS4 nepodporovala.
Podle Digital Foundry má mít Sony prototyp konzole ve svých studiích. Nový přístroj se má prý začít prodávat v roce 2017 a půjde tak nejspíš o vylepšený model s o něco lepším hardwarem a podporou 4K, který vystřídá dříve vytvářené slim verze. V zásadě by se tak nic moc nezměnilo, místo klasické slim verze by byla v prodeji štíhlejší PS4 nabízející o něco lepší výkon. To dává smysl i z pohledu ceny a vývoje her. Přece nebude mít Sony na trhu dvě naprosto odlišné konzole a vyvíjet dvě verze svých her. Pochybuji, že by se najednou vystavila stopka aktuální PS4 a hry by vycházely jen pro novou verzi, která by nestála 10 tisíc, ale třeba až 20 tisíc. To by se nikomu nelíbilo a Sony by tím naštvala spoustu majitelů současné PS4.
Skylines: To je jedno. Na gamepadu je autoaim. Je to hodně o zvyku. Tim netvrdim, ze na myši to není rychlejší
Odpověď na komentář uživatele
skylines
Kolik zbytečných faktů máš ještě v hlavě ?
Odpověď na komentář uživatele
Nepopírám že se na tom někomu hraje lépe jen říkám že má gamepad své limity které hru ovlivňují a jsou na ni i vidět a to mi nevyhovuje. Třeba akcelerace toho analogu. Její nastavení na konzolích je dost omezené. Na pc nejspíš tolik nebude ale myslím že poznat to stejně bude. A taky říkám to že jednou dokážu vystřílet celé pole základní devítkou a jindy mám co dělat abych udržel víc zabití než smrtí takže se to takhle nedá brát. Ale když se na tom někomu hraje lépe tak mu to samozřejmě neberu ale taky nežeru to že by na tom vyklepl kde koho.
Odpověď na komentář uživatele
skylines
Nevím jestli si v BF4 můžeš volit s kým hraješ, já se známými nehraju jinde než na konzoli ale OK podobnou odpověď s rýpnutím jsem čekal. I Analog na Gamepadu se dá nastavit, stáhnout si software z netu snad není takový problém.
Jo přiznávám že byl ten vtip až moc intelektuální a někomu unikla pointa ale co by jste napsali aby to mohlo konkurovat označení "konzolového boha"?
Labigmek: Dost jsem to nadsadil a podal jako že je to hlavní důvod proč se v krabici neobjevuje klávesnice a myš a to samozřejmě není pravda i když výkon myš opravdu žere (ta část je fakt) a není ho málo tak ovladač je tam proto že je to prostě casual krabička pro ty co nechtějí nic složitého a nejsou nároční (proto ta babča tam) . Jen jsem asi napsal málo smajlíků.
MachujaNapitchi: Možná by to chtělo změnit spoluhráče, nebo ještě lépe s nějakými hrát. Já vyhrával i na touchpadu u notebooku ale jen proto že spoluhráči byli moji kámoši co to moc neuměli a né nějací random týpci z netu. Pak je tu třetí možnost že tě čeká velká kariéra v e-sportu až se začne hrát na gamepadu
A ta kamera není o skillu ale o technické limitaci. Na každém herním videu poznáš jestli je to hrané na myši nebo gamepadu.
Odpověď na komentář uživatele
Dobrá, tak mi to tedy vysvětli protože já nevidím nic co by bylo mimo téma, napsal naprostý nesmysl.
Odpověď na komentář uživatele
Že komentář od skylines absolutně nepochopí rawneox mě ani trochu nepřekvapilo. Ale že i ty budeš motat něco uplně o něčem jiném…. . To co uvedl je prostě fakt i když to nejste asi schopní pochopit, nebo si to přiznat
Odpověď na komentář uživatele
skylines
Tvoje teorie vycucaná z prstu je trochu mimo, já hraju s ovladačem od PS4 i na PC a nic takového se neděje to by jsi musel být fakt Analogolama aby se ti postava točila tak jak popisuješ. To, že nemáš Gamepad Skill a šouráš se s myší je tvůj problém, já hraji i FPS na PC s gamepadem a končím mezi prvními v žebříčku, takže tyhle pohádky si nechej k myši se vrátím jen u strategií, adventur a izometrických RPG, pokud jde o hry na PC jinak se bez Gamepadu už neobejdu.
Odpověď na komentář uživatele
skylines
Ty jsi dobře mimo
o můj bože
lol
trololol
tvl to je historka jak od 10ti letýho pcčkáře co v životě neviděl konzoli na živo
dej si sprchu a radši říkej vtipy o policajtech 
Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake
já nevím proč tě tak rozčiluje, že má pravdu ? ? Jednou někdo řekne jak to je a ty z toho nemůžeš ani usnout. To musí být hroznej pocit
Odpověď na komentář uživatele
skylines
Pane bože, prosím už ne! Už prosím ne
Odpověď na komentář uživatele
ElementGamer
To rozhodne ne. to je taky jeden z duvodu, proc hraci radeji daji prednost gamepadu. K+M spise na chat apod.
Odpověď na komentář uživatele
A hlavně si troufám říct, že to rozhodně nemá takovou odezvu jako u PC.
K+M se normalne u ps4 vyuziva viz. HORI TAC 4, mys svym zpusobem predstavuje pravou analogovou packu, spis je problem v tom, ze ne kazda hra tu funkci podporuje, nebo vyuziva.
Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake
Nedávají to tam protože myš spotřebuje celkem hodně výkonu už sama o sobě nemluvě pak při hraní. Mohli by tam dát nějakou s nižším dpi která by tak nezatížila procesor protože ta logicky zachytává a vysílá méně instrukcí na palec. U toho mého to dělá 6% nárůst využití procesoru z pohybu ze strany na stranu a to to není žádný procesor z kalkulačky. Pak je tu ve hře pohyb a akcelerace kterou by konzole jednoduše nezvládla. Doskakovali by textury, načítaly nové modely, fps by kleslo až k bodu mrazu. Škubneš myší o pět centimetrů a musíš okamžitě renderovat kompletně novou scénu i to co je mezi tím, namísto ovladače který ti tam pomaličku kameru otočí jako by postavička byla na kancelářské židli až za nějakou dobu, tak tam je dost času i na kafe protože se renderuje třeba jen 20% nového obrazu za vteřinu. Je to o rychlosti kamery kterých ovladač v životě nemůže dosáhnout takže je šetrnější k FPS a ušetří se tak na nadávání hráčů že se na to nedá koukat když jim filmových a plně dostačujících 30FPS klesne na 25. K tomu si přidej to že jsou konzole na casual hraní pro nenáročné hráče kteří se spokojí s tím málem co dostanou za těch pár korun a tak je odpověď jasná. Nechtěl bych babče vysvětlovat k čemu jsou všechna tahle tlačítka tak jí dám do ruky ovladač a za pár minut to má v ruce a je taky konzolovej bůh